Åsemor Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hehe, minner meg på en gang jeg satt på et bittelite kjøpesenter, ved et lekerom. Jeg satt vendt innover mot lekerommet, hvor 2-åringen min lekte. Så hadde jeg babyen på puppen. Bakfra så man liksom bare ryggen min + to babyføtter. Så kom det en utenlandsk mann og begynte å tøyse med babyen. Stryke henne på føttene og sånn. Jeg tenkte at han var sikkert muslim, og voldsomt frigjort. Men så stod han nå der og tøyset da, og PLUTSELIG så han at hun spiste! Guri land så flau han ble. Han unnskyldte seg verre og nesten løp vekk derfra. Så han så faktisk ikke at jeg ammet engang når han hadde øyekontakt med ungen, så jeg har ingen betenkeligheter med å amme hvorsomhelst og nårsomhelst, når det faktisk nesten er usynlig... Men nå ammer jeg jo ikke lenger da, så da er det igrunn ikke noe å tenke på for min del. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 For min del kan folk amme av hjertens lyst der de ønsker det. Det gjør meg ingenting, og er langt å foretrekke framfor skrikende babyer. At det foregår på kaféer er ganske naturlig, det er jo spising. Men vi har en tenåring i familien, og han klarer ikke å se på at kusinen sitter i stua og ammer selv om hun ikke viser fram noe som helst. Da går han demonstrativt ut av rommet , akkompagnert av både yak og usj og diverse grimaser. Kanskje det er flere ungdommer som har det slik, og at det er de som reagerer mest på dette. Jeg har også sett hvordan en del ungdommer strever med å få skiftet på badestranda. De er meget bluferdige. Nå må jeg forresten tenke på en gang jeg solte meg toppløs på stranda .Da sto det plutselig en ettåring framfor meg og stirret med glassaktig og sultent blikk på pppene mine. ''er langt å foretrekke framfor skrikende babyer. '' Særdeles viktig poeng!! Skrikende babyer er utrolig slitsomt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hva syns du om å amme foran unger da? Når jeg er på besøk hos broren min prøver jeg å sette meg litt for meg selv, men ungene hans syns det er så spennende å se når jeg ammer... jeg føler det litt ubehagelig da, prøver unnskylde med at babyen blir så ukonsentrert så vi må få fred. Det ville jeg heller ikke likt. Det er sjelden barn her som er voldsomt interessert i ammingen, men jeg har opplevd det, og jeg synes det er litt ubehagelig selv om jeg vet de ikke gjør det for å irritere meg. Med barn i nærmeste familie synes jeg derimot ikke det gjør noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Ser at du i denne tråden har brukt fem ulike nick. Vennligst bruk kun en signatur i hver tråd du deltar i her på doktoronline. no. Jeg visste ikke jeg hadde brukt så mange nick jeg bare tilpasser nicket etter hva jeg sier som en slags kommentar trodde ikke det var ulovlig. Jeg kan jo ikke hete Blir sabla irritert hele tråden når jeg kommenterer noe annet ang. å bli irritert... jeg er jo ikke så irritert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Det syntes venninnen min og - så da jeg måtte amme babyen da hun var på besøk kom hun bort til meg og niglodde! Veldig ubehagelig for en førstegangsmor som ikke var helt komfortabel med å amme ennå - og i alle fall ikke å amme offentlig. Selv om dette var en venninne... Det var jo en grunn til at jeg satt meg litt vekk da, ikke at hun skulle se vekk, men å komme helt bort til meg og glo! Hallo! Greit nok det er et koselig syn.... men jeg ønsker ikke å bli beglodd. hahaha, tåpelig av venninnen din. Jeg glor aldri, bare registrerer at det ammes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moderator Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg visste ikke jeg hadde brukt så mange nick jeg bare tilpasser nicket etter hva jeg sier som en slags kommentar trodde ikke det var ulovlig. Jeg kan jo ikke hete Blir sabla irritert hele tråden når jeg kommenterer noe annet ang. å bli irritert... jeg er jo ikke så irritert. Vår erfaring er at det er nødvendig at kun ett nick tillates pr tråd for at debatter skal kunne fungere . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg visste ikke jeg hadde brukt så mange nick jeg bare tilpasser nicket etter hva jeg sier som en slags kommentar trodde ikke det var ulovlig. Jeg kan jo ikke hete Blir sabla irritert hele tråden når jeg kommenterer noe annet ang. å bli irritert... jeg er jo ikke så irritert. Finn deg et nick, du vil være komfortabel med, uansett hva du svarer på. Det er hyggeligere å dole, når en kjenner igjen nickene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 ''Det var fantastisk da grøten avlastet puppen, også at andre kunne gi mat )'' Vi begynte å gi grøt til babyen vår for to uker siden. Jeg synes det er veldig styrete og ville gjerne fullammet en stund til. Men det er selvsagt deilig når jeg slipper å ta meg av matproduksjonen. :-) Jeg har gitt babyen min grøt i snart 3 mnd nå (fra 4 mnd), men syns ikke jeg har ammet mindre av den grunn, babyen min vil ha pupp både før og etter mat... Tror ikke hun er så veldig glad i grøt, av og til spiser hun mye, men vil likevel ha pupp etterpå... jeg har vel skjemt henne vekk Men må vel begynne å trappe ned litt snart. Her webmaster passer det ikke å kalle seg som i starten: Blir sabla irritert.... Så jeg kaller meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg har gitt babyen min grøt i snart 3 mnd nå (fra 4 mnd), men syns ikke jeg har ammet mindre av den grunn, babyen min vil ha pupp både før og etter mat... Tror ikke hun er så veldig glad i grøt, av og til spiser hun mye, men vil likevel ha pupp etterpå... jeg har vel skjemt henne vekk Men må vel begynne å trappe ned litt snart. Her webmaster passer det ikke å kalle seg som i starten: Blir sabla irritert.... Så jeg kaller meg Babyen er tørst og bruker puppen til å stille tørsten, prøv å gi vann i en kopp med drikketut, etter at babyen har spist grøt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Finn deg et nick, du vil være komfortabel med, uansett hva du svarer på. Det er hyggeligere å dole, når en kjenner igjen nickene. Hvis jeg føler jeg ønsker å være anonym da? Dessuten hvis jeg starter en tråd og kaller meg blir sabla irritert så sier jeg noe positivt senere i tråden, da passer det jo dårlig å kalle seg blir sabla irritert. Men nå er jeg sabla irritert over firkantet regelverk her derfor kaller jeg meg nå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg har gitt babyen min grøt i snart 3 mnd nå (fra 4 mnd), men syns ikke jeg har ammet mindre av den grunn, babyen min vil ha pupp både før og etter mat... Tror ikke hun er så veldig glad i grøt, av og til spiser hun mye, men vil likevel ha pupp etterpå... jeg har vel skjemt henne vekk Men må vel begynne å trappe ned litt snart. Her webmaster passer det ikke å kalle seg som i starten: Blir sabla irritert.... Så jeg kaller meg Babyen min er mye mindre interessert i puppen etter at han begynte å få grøt. Jeg begynner å bli redd for at han ikke får nok å spise/drikke. Han vil ikke ammes i mer enn et par minutter fire fem ganger daglig. Han er interessert i alle mulige andre ting i stedet. Det er for eksempel veldig spennende å dra i knappen på skjorta mi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moderator Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hvis jeg føler jeg ønsker å være anonym da? Dessuten hvis jeg starter en tråd og kaller meg blir sabla irritert så sier jeg noe positivt senere i tråden, da passer det jo dårlig å kalle seg blir sabla irritert. Men nå er jeg sabla irritert over firkantet regelverk her derfor kaller jeg meg nå Jeg har endret nicket ditt til Trådstarter i alle dine kommentarer i denne tråden. Fint om du i fremtiden respekterer vårt syn på nødvendigheten av kun å bruke ett nick pr tråd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg så ei dame på mc donalds - hun satt rett ved inngangen så vanskelig å la være å se - satt ute med hele puppen! Jeg var sikker på at mannen min så, han elsker å se ammende kvinner - ja noen blir faktisk tent av synet... så jeg var litt småsjalu Men det viste seg at han ikke hadde sett dette hehe, så han ble litt skuffet over at han gikk glipp av synet. Men å flashe puppen sånn midt i glaningen på mc donalds da... hun hadde klart å gjøre det litt mer diskret om hun ville... men noen driter i det. Ekke alle som liker å glo rett på andres pupper... de trenger jo ikke glo da, er jo bare å snu seg vekk men... Var hvertfall ikke meg det der ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hvis jeg føler jeg ønsker å være anonym da? Dessuten hvis jeg starter en tråd og kaller meg blir sabla irritert så sier jeg noe positivt senere i tråden, da passer det jo dårlig å kalle seg blir sabla irritert. Men nå er jeg sabla irritert over firkantet regelverk her derfor kaller jeg meg nå Du har jo selv innvilget i å følge regelverket, da du registrerte deg som bruker av doktoronline.no. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Du har jo selv innvilget i å følge regelverket, da du registrerte deg som bruker av doktoronline.no. Det er så lenge siden så jeg kan ikke huske å ha lest noen regler om at man må bruke samme nick i samme debatt. Da burde de heller hatt fast nick på alle da, at man ikke kunne skifte sånn i hytt og pine.. eller hatt en innstilling som gjorde at man kun kunne ha et nick i en debatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg har endret nicket ditt til Trådstarter i alle dine kommentarer i denne tråden. Fint om du i fremtiden respekterer vårt syn på nødvendigheten av kun å bruke ett nick pr tråd. Jada, jeg beklager veldig, men det er lenge siden jeg registrerte meg og husker ikke å ha lest noen sånn regel. Har ikke merket noen har blitt irritert men... jeg syns personangrep heller burde slås hard ned på enn at noen skifter nick etter hva man snakker om. Kanskje dere burde hatt en sperrefunksjon på nick slik at man kun kunne bruke et nick i debatten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Det er så lenge siden så jeg kan ikke huske å ha lest noen regler om at man må bruke samme nick i samme debatt. Da burde de heller hatt fast nick på alle da, at man ikke kunne skifte sånn i hytt og pine.. eller hatt en innstilling som gjorde at man kun kunne ha et nick i en debatt. PÅ "Min side" under "Brukerprofil" kan du lagre et nick, du vil bruke fast. Hvis du føler behov for å bruke et annet nick engang i blant, kan du bare endre i feltet "Signatur", når du skriver innlegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Ja det er det. Jeg har ammet mye,lenge og offentlig. Jeg har aldri fått negative komentarer fra gamle menn, gamle koner, middelaldrende, unge gutter eller jenter fra landsbygda. Den eneste gangen jeg kan si at jeg opplevde noe negativt var i oslo, og da var det en gjeng unge jenter. Jeg kjenner flere med samme erfaring. Det var sommer, det var i en periode da midjene var bare og toppene korte. Og de viste mye mer hud ( og pupp) en jeg noengang har gjort når jeg har ammet. Nå er jeg ikke en som lar slkt gå innover meg, men jeg har en og annen gangen lurt på hvorfor deisse såkalt frigjorte kvinnene reagerte slik. Og jeg tror ganske enkelt at de er så kropssfokuserte i form av å være utstillingsdukker, at de har glemt hva kroppen faktisk er til for. Ei jeg kjenne bodde i Oslo før, og hun hadde nettopp fått sin første baby som hun ammet. Da kom det en "Barbie" med silikonpupper og anorektisk kropp bort til henne og kikket dumt på henne og sa; jeg fatter ikke at du orker å ødelegge kroppen din på den måten! Man får aldri den kroppen man hadde etter at man har vært gravid og ammet... Husker Jan Thomas som sa til ei at hun aldri måtte finne på å amme.... Hallo, det er jo ikke til utstilling at puppene er laget, oppgave nr 1 til puppene er å være i stand til å gi en kommende baby mat.... nr 2 - tiltrekke seg menn.... som tiltrekkes pupper da dette vekker urinstinkter - pupper=formering og evne til å fostre opp et barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg visste ikke jeg hadde brukt så mange nick jeg bare tilpasser nicket etter hva jeg sier som en slags kommentar trodde ikke det var ulovlig. Jeg kan jo ikke hete Blir sabla irritert hele tråden når jeg kommenterer noe annet ang. å bli irritert... jeg er jo ikke så irritert. ''Jeg visste ikke jeg hadde brukt så mange nick jeg bare tilpasser nicket etter hva jeg sier som en slags kommentar trodde ikke det var ulovlig.'' Så gjennom "blir sabla irritert på offentlig amming -" gir du støtteinnlegg til deg selv? Du må skjønne sånt blir litt forvirrende og irriterende for andre brukere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg visste ikke jeg hadde brukt så mange nick jeg bare tilpasser nicket etter hva jeg sier som en slags kommentar trodde ikke det var ulovlig. Jeg kan jo ikke hete Blir sabla irritert hele tråden når jeg kommenterer noe annet ang. å bli irritert... jeg er jo ikke så irritert. Kfr. mitt andre innlegg - ser nå av Webmasters innlegg at "sabla irritert..." antakelig ikke er deg likevel, slik en kunne tro ut fra ditt innlegg over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.