Gå til innhold

Søke BÅDE yrkesrettet attføring og dagpenger?

Anbefalte innlegg

Gjest Påbeinaigjen
Skrevet

Hei.

Jeg har vært gjennom en de alvorlige operasjoner de siste tre årene, og har derfor vært ett år sykemeldt, samt 2 år med rehabilitering.

Jeg har fått en del "skavanker" etter sykdomsperioden, så jeg kan ikke jobbe med det samme som før, men har kommet meg på beina igjen, og har lyst til å komme meg i arbeid igjen..men, da må jeg nok kanskje omskolere meg til et annet yrke.

Mitt spørsmål er: Ettersom det er så utrolig lang behandlingstid på søknader om yrkesrettet attføring (leser på nettet at dette kan ta opp til 8 mnd å få svar på) så lurte jeg på om jeg kan melde meg arbeidsledig å søke dagpenger SAMTIDIG som jeg leverer søknad om yrkesrettet attføring, for da har jeg da hvertfall LITT å leve av inntil søknad om yrkesrettet attføring blir behandlet. (har lest at søknad om dagpenger ikke tar så lang tid)

OG: Kan jeg søke dagpenger, når jeg ikke kan ta "hva som helst av jobber" p.g.a helsen?

Det er jo ikke mye jeg får i dagpenger, ettersom det blir beregnet av hva jeg har hatt som arbeidsinntekt de tre siste årene (og det er KUN i 2005) jeg hadde arbeidsinntekt, men..LITT er jo bedre enn ingenting også.

Spørsmålet er da igrunnen, kan jeg søke BÅDE dagpenger og yrkesrettet attføring SAMTIDIG?

Takker for svar.

• 2 uker senere...
Gjest Påbeinaigjen
Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg med svar på dette????

Skrevet

Jeg tror ikke du kan søke dagpenger når du ikke kan ta "hva som helst". Men jeg forstår heller ikke hvorfor du ikke skal gå på rehabilitering mens du venter på attføring? Er du ferdig med behandling/opptrening?

Gjest Påbeinaigjen
Skrevet

Jeg tror ikke du kan søke dagpenger når du ikke kan ta "hva som helst". Men jeg forstår heller ikke hvorfor du ikke skal gå på rehabilitering mens du venter på attføring? Er du ferdig med behandling/opptrening?

Jeg har fått 2 år med rehabiliteringspenger og har fått beskjed om at de ikke yter mer i rehabilitetspenger enn 104 uker, uansett.

P.g.a at behandlingstiden er så lang på søknad om attføring så var det derfor jeg lurte på om jeg kunne søke på dagpenger, slik at jeg hvertfall har LITT penger imens de behandler min søknad om yrkesrettet attføring...samt..man vet jo aldri..kanskje de etter mange mnd avslår min søknad..åsså får jeg ingen ting for de mnd som har gått heller. Vet jo liksom aldri.

Jeg kan som sagt ikke jobbe med hva som helst pga helsen, men hva skal jeg gjøre da?

Er redd jeg skal gjøre noe feil også.

Om jeg søker dagpenger, så kan det hende at jeg ikke får noe stønad til yrkesrettet attføring til å omskolere meg til et yrke jeg kan jobbe med i fremtiden.

på den annen side (så innvilges det daghpenger etter ca 3 ukers hebandling) og som gjør at jeg hvertfall får Litt penger.

Om jeg ikke søker dagpenger i løpet av 2008, så vil jeg ikke få NOE dagenger når jeg søker senere, fordi da har jeg ikke noen inntekt å beregne dagpenger ut i fra.

Hjeeeeeeeeeeeeeeelp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...