Gjest Ammedilemma Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 De anbefaler å amme ved letting og landing for å forebygge at ungen får propper i ørene (da blir det ramaskrik)... Hva syns dere om det? Tenker litt på ammedebatten her... Og hvor lett er det å amme i trange flyseter, kanskje sitter du ved siden av fremmede. hadde du likt at damen ved siden av deg tok frem puppen og ammet babyen i flyet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hva er mest slitsomt for medpassasjer? Et lite barn som hyler av smerte forårsaket av trykkforskjell v/letting etc- eller å ha ammende mor i nærheten? Jeg ammet alltid i slike situasjoner så fremt barnet ville. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Så lenge ungen er liten, er det ikke noe problem å amme i flysetet, synes jeg. Det har jeg gort flere ganger. Det er vel bedre for alle på flyet at du ammer og at barnet er rolig enn å måtte høre hyling hele turen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Det har jeg full forståelse for, så hadde ikke brydd meg om det. hadde plaget meg mer om babyen gråt pga. ørevondt. kan ikke noe for det, men kan ikke fordra skrikende babyer på fly, er jo synd på de små, men jeg har litt flyskrekk så er ganske anspent fra før, og da hjelper det lite. men jeg har aldri sett en mor med veldig lite barn på vanlige seter.. trodde de fikk sitte fremme med litt bedre plass jeg? Selv har jeg ikke flyd med baby.. Men mener allikevel at ammetopp og teppe er fornuftlig å ha. men plager meg ikke om jeg får et puppeglimt, men et helt bryst som henger ut over genseren synes jeg er upassende, overalt - bortsett fra hjemme hos en selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snakk med flyvertinnene Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg hadde alltid på / med meg et stort sjal på flyet, og hadde også på meg klær hvor jeg ikke behøvde å kle av meg så mye for å amme. Det var bare en gang jeg reiste med så små barn uten å reise sammen med noen voksne jeg kjente (og som dermed satt ved siden av meg). Det var på en flight med mange ikke-vestlige menn ombord, og jeg ga beskjed til flyvertinnene når jeg gikk ombord at jeg gjerne ville sitte et sted jeg kunne amme. De flyttet meg til et sete ved siden av en dame, setet jeg hadde i utgangspunktet var ved siden av to helt ortodoks-kledde jøder (sånne med kortketrekkere ved ørene), de hadde kanskje ikke hatt noe i mot amming, men det var greit å ta hensyn begge veier.. Kjempelurt å amme under takeoff og landing, men vent til flyet virkelig letter, begynner man mens flyet taxer rundt på rullebanen, er man ofte ferdig før man tar av.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Det hadde ikke gjort meg noe i det hele tatt. Det er jo ikke akkurat så mange alternativer i et fly. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg har ammet på fly flere ganger, og ser ikke helt problemet, verken praktisk eller i forhold til andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hvilket valg har du da? Du kan jo ikke akkurat sette deg blant bagasjen heller. Så selvsagt er det OK. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ammedilemma Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hvilket valg har du da? Du kan jo ikke akkurat sette deg blant bagasjen heller. Så selvsagt er det OK. Jeg tenkte bare å høre hvordan holdningene var der ute siden det tydeligvis var så mange som syntes det var kvalmt å se ammende på cafe osv... man spiser jo på fly og... så hva om disse personene ser en ammende kvinne i stolen rett ved siden av seg - vanskelig å bare gå derfra liksom.... Selv hadde jeg ikke hatt noe i mot det, om vedkommende ved siden av blir kvalm så får det bli hans problem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg tenkte bare å høre hvordan holdningene var der ute siden det tydeligvis var så mange som syntes det var kvalmt å se ammende på cafe osv... man spiser jo på fly og... så hva om disse personene ser en ammende kvinne i stolen rett ved siden av seg - vanskelig å bare gå derfra liksom.... Selv hadde jeg ikke hatt noe i mot det, om vedkommende ved siden av blir kvalm så får det bli hans problem. Folk får kanskje bli flinkere å passe sine egne saker? Selvsagt må også babyer få mat på flyet, og ofte er dette da den eneste (og også den beste) måte å gi dem mat!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ammedilemma Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Folk får kanskje bli flinkere å passe sine egne saker? Selvsagt må også babyer få mat på flyet, og ofte er dette da den eneste (og også den beste) måte å gi dem mat!!!! Ja, tror jeg hadde blitt forbannet om noen hadde kommentert det når jeg ammet barnet i flyet... hallo skal liksom ungen sulte til vi kommer frem da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg har ammet alle mine 3 på flyet, og det har ikke vært noe problem. Det er plass nok. Jeg har også sittet ved siden av andre som har ammet, og synes det er kjempekoselig Man sitter jo ikke å flasher puppen, men gjør det litt diskret. Noen blikk kan man jo få, men de fleste synes det er bare koselig - velger jeg å tro 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.