Zelda77 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 hva synest dere om nakne barn på stranden? Da tenker jeg først og fremst på barna som ikke er blei fri enda. Jeg ser det er mange barn som går nakne på stranden og tisser og bæsjer der det passer de. Det er jo ikke spesielt hyggelig å ligge å sole seg og så er det en unge som sitter ved siden av deg og bæsjer. Etter at disse bade bleiene kom har jeg alltid brukt de på barna når vi er på stranden. Før det måtte de alltid gå med badebukse. Den holder ikke tisse inne men hindrer hvertfall at de bæsjer overalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Mine små har aldri bæsja på stranda... Har ikke sett andre små heller bæsje der det passer dem, såpass små barn har vel alltid foreldrene rett rundt seg, som raskt ser tegnene om det er bæsj på vei. Men nå er vi i november, har du nettopp vært i syden eller har dette problemet plaget deg helt siden i sommer? ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Etter at egne unger er blitt store synes jeg faktisk det er ganske ekkelt med tiss rundt overalt - for ikke å snakke om større fangst. Men jeg tenkte ikke slik på det da mine var små, så jeg regner med at de fleste foreldre med småbarn ikke tenker over at det kan være ekkelt for andre. Jeg løser det med å sette meg litt lenger opp på stranden - småbarnsforeldrene sitter som regel helt i vannkanten :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Etter at egne unger er blitt store synes jeg faktisk det er ganske ekkelt med tiss rundt overalt - for ikke å snakke om større fangst. Men jeg tenkte ikke slik på det da mine var små, så jeg regner med at de fleste foreldre med småbarn ikke tenker over at det kan være ekkelt for andre. Jeg løser det med å sette meg litt lenger opp på stranden - småbarnsforeldrene sitter som regel helt i vannkanten :-) Da jeg har småbarn selv kan jeg ikke sitte lenger opp på stranden. Jeg synest det er veldig rart at småbarnsforeldre ikke tar mer hensyn til andre. Det koster dem ikke allverden å ta på barna en badebleie. Andre situasjoner er kafeer. Endel foreldre lar barna springe rundt å herje i kafeen. Går du på mcDonalds er dette ting enn forventer og da er det greit, men går enn på en mer "voksen" kafe synest jeg ikke dette er greit. Når mine barn har prøvd seg på sånn oppførsel har jeg tatt dem med meg og godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Da jeg har småbarn selv kan jeg ikke sitte lenger opp på stranden. Jeg synest det er veldig rart at småbarnsforeldre ikke tar mer hensyn til andre. Det koster dem ikke allverden å ta på barna en badebleie. Andre situasjoner er kafeer. Endel foreldre lar barna springe rundt å herje i kafeen. Går du på mcDonalds er dette ting enn forventer og da er det greit, men går enn på en mer "voksen" kafe synest jeg ikke dette er greit. Når mine barn har prøvd seg på sånn oppførsel har jeg tatt dem med meg og godt. Jeg er enig i det med hensyn både på restauranter og ellers. Vil man ut og spise og la ungene utfolde seg litt så går man på en restaurant med barneavdeling. Vil man ha av bleia så junior kan få luftet stumpen så får man ta det utenom der andre ligger og soler seg og spiser maten sin. Men - det er forskjell på hva jeg mener at man burde gjøre og på hva andre synes er greit tydeligvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 ''Jeg ser det er mange barn som går nakne på stranden og tisser og bæsjer der det passer de. '' Jeg har vært mye på stranden med småbarn, men har ennå til gode å se barn bæsje der det passer dem. Litt tissing kan nok skje, men det synes jeg ikke er så farlig når det gjelder de minste barna. Synes det bør være en selvfølge å bruke badebleie på de aller minste barna i strandkanten. De litt større, som har kontroll på bæsjingen selv om den pleier å skje i bleie, går gjerne uten. Selv bader jeg minst mulig i strandkanten der det er masse småbarn, nettopp fordi det kan være alskes rart i vannet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Da jeg har småbarn selv kan jeg ikke sitte lenger opp på stranden. Jeg synest det er veldig rart at småbarnsforeldre ikke tar mer hensyn til andre. Det koster dem ikke allverden å ta på barna en badebleie. Andre situasjoner er kafeer. Endel foreldre lar barna springe rundt å herje i kafeen. Går du på mcDonalds er dette ting enn forventer og da er det greit, men går enn på en mer "voksen" kafe synest jeg ikke dette er greit. Når mine barn har prøvd seg på sånn oppførsel har jeg tatt dem med meg og godt. Helt enig! Jeg fordrar ikke å gå ut og spise og at det er småunger der som løper og herjer rundt! Litt avhengig av hvor jeg er da selvfølgelig - er jeg på Maccern eller Egon f.eks. så hever jeg ikke et øyebryn. Er jeg på en litt finere plass enn det så synes jeg foreldre skal passe på unga sine. Ja, jeg har to stykker sjøl og de får absolutt ikke lov til å herje rundt på slike steder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Helt enig! Jeg fordrar ikke å gå ut og spise og at det er småunger der som løper og herjer rundt! Litt avhengig av hvor jeg er da selvfølgelig - er jeg på Maccern eller Egon f.eks. så hever jeg ikke et øyebryn. Er jeg på en litt finere plass enn det så synes jeg foreldre skal passe på unga sine. Ja, jeg har to stykker sjøl og de får absolutt ikke lov til å herje rundt på slike steder. Vi var en gang på kina-restaurant med fontene. Det var flere unger som løp rundt og herjet, den ene stakk til og med hodet ned i vannet og kjørte racerbåt med pynten. Foreldrene satt på bordet ved siden av og sa ikke et ord til ungene. Selv mine barn, som da var 6 og 8, reagerte på dette. "Er det lov å gjøre slikt? Hvorfor sier du ikke til dem at de må stoppe?" Det var jo litt fristende å si fra, men jeg gjorde det ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Enig i at det er en uskikk, ja. Vi brukte ikke å ha naken smårolling på stranda - også fordi vi ikke ville ripe opp stumpen på sanda, og så svir det når man tisser i bleia etterpå. Husker en gang på Korsika at jeg tenkte på dette da en far drev og badet med ei lita naken jente like i nærheten av oss. Ikke lenge etterpå så vi bæsjeklumper komme flytende mot oss. *fysjom* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Etter at egne unger er blitt store synes jeg faktisk det er ganske ekkelt med tiss rundt overalt - for ikke å snakke om større fangst. Men jeg tenkte ikke slik på det da mine var små, så jeg regner med at de fleste foreldre med småbarn ikke tenker over at det kan være ekkelt for andre. Jeg løser det med å sette meg litt lenger opp på stranden - småbarnsforeldrene sitter som regel helt i vannkanten :-) ''jeg regner med at de fleste foreldre med småbarn ikke tenker over at det kan være ekkelt for andre.'' Tror nok det kan være mye i dette, hva enten det gjelder akkurat dette temaet eller andre temaer. Man ser ting i et litt annet lys når man er utenfor den baby-smårollings-fasen selv. Selv om jeg ikke har møtt meg selv i døra når det gjelder nakne småunger på stranda, så har jeg nok gjort det på enkelte andre felter;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Barn som bruker bleier synes jeg det er greit å ha bleier på, eller en tett bukse som holder avføringen på plass om den skulle komme. Barn som har sluttet med bleier synes jeg det er helt greit at går uten bukser på stranda, så lenge de selv synes det er greit. Dog går det en grense ved 5-7 års alderen, tror jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Vi var en gang på kina-restaurant med fontene. Det var flere unger som løp rundt og herjet, den ene stakk til og med hodet ned i vannet og kjørte racerbåt med pynten. Foreldrene satt på bordet ved siden av og sa ikke et ord til ungene. Selv mine barn, som da var 6 og 8, reagerte på dette. "Er det lov å gjøre slikt? Hvorfor sier du ikke til dem at de må stoppe?" Det var jo litt fristende å si fra, men jeg gjorde det ikke. Ja, jeg sier som ungene dine: hvorfor sa du ikke ifra? Det går jo godt an å gjøre det på en pen og hyggelig måte, også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg har aldri latt mine barn gå nakne på stranda. De har alltid badebukse for jeg syns ikke det er noe fint med nakne unger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Da vi var i Hellas i sommer, gikk det ei jente på kanskje 8-10 år rundt på stranden i stringtruse. Uten overdel. Syns det er litt drøyt jeg. Trenger da ikke kjøpe stringtruser til ei så lita jente på stranda!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Ja, jeg sier som ungene dine: hvorfor sa du ikke ifra? Det går jo godt an å gjøre det på en pen og hyggelig måte, også Ja, det gjør jo det. Men jeg tror ærlig talt ikke det hadde hjulpet tatt i betraktning hvor oppkavet de var. Men mest av alt var jeg vel for feig og redd for en konfrontasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.