Gå til innhold

Farsdag og gaver - igjen :)

Gjest togli

Anbefalte innlegg

Jeg biter meg stadig merke i folk som proklamerer at de iallefall ikke skal feire farsdag (eller morsdag for den saks skyld) - underforstått: de vil ikke støtte handelsstanden!

Er det virkelig derfor noen ikke gidder å kjøpe gave til far? Er vi redde for at noen (her: handelsstanden) skal tjene penger på oss? Lyser ikke dette litt av misunnelse? Eller hva det nå kan være? Vi er liksom så redde for at noen skal tjene på noe? Eller hva er problemet?

Andre synes farsdag (morsdag) er noe tull? Hvorfor det? Det er en stor og vikitg jobb å være far eller mor. Hvorfor skal vi ikke "hylles" for dette?

Farsdag og morsdag er ikke spesielt viktig for verken meg eller mannen min, men... Ansiktene til ungene lyser av forventninger når de gjemmer bort gavene/kortene de har laga til farsdagen. De er med på å kjøpe en gave til pappa ( i år fikk han en t-skjorte han til og med trengte ;-)), I morges åpna soveromsdøra seg saaakte..Lyset på slått på og tre spente unger kom med alle gavene sine (T-skjorte, perlebrettfigurer, medalje av tre med "verdens beste pappa" på - laget på sløyden, såpe laget på SFO og mange fine farsdagskort med glitter og fine ord om pappa :)). Hele gjengen opp i senga vår og pappa åpnet den ene gaven etter den andre (og var like jublende glad for hver eneste gave ;-)).

Når pappa skal ut for å samle sammen utemøbler og diverse idag, så skal ungene bake ei hemmelig sjokoladekake ;)

Vi skal ta med kaka på kaffibesøk til mormor og morfar (morfar får selvsagt også kort fra ungene med "verdens beste morfar" på - og en liten gave fra meg (dusjsåpe og deodorant) :)

Slike dager er gull verdt - så det at handelsstanden har tjent ca 250 kroner på meg på denne farsdagen... Nei, det gjør meg ingenting! Jeg har tjent så mye mer på å gjøre noen glade - både pappaer og unger :)

I februar er det min tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ....AV

4

• Åsemor

4

• Lotte :o)

4

• Løvemamma

4

Jeg kjøper i så fall noe han trenger, men vi droppa farsdagen i vårt hus i dag. Pappa'n er ikke hjemme.

Vi skal sikkert en tur til mine foreldre i dag, men min pappa har fått gaven tidligere i uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hadde ikke savnet det en dag!

Syns det kun gir grobunn for dårlig samvittighet jeg, kan ikke akkurat si jeg koser meg på enten farsdag eller morsdag.

Men nå er nå dagene engang kommet for å bli, og jeg føler at jeg må gi mine foreldre en oppmerksomhet, så det blir til at jeg kjøper noe.

Min unge har en far som ikke virker slik som fedre skal, han gir egentlig beng i hele ungen, og nå i år er det første året det ble lagt merke til at vi ikke kjøpte gave til han. Jeg synes det er litt trist at det skal være sånn, så i dag må jeg finne på noe ekstra gøy med min unge så farsdagen blir glemt!

Hadde ikke brydd meg så veldig om farsdag og morsdag ble avskaffet, men skjønner det er stort for kjernefamilien, men med oss blir det egentlig bare mas, nok med bursdag og jul synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaymen

Vet ikke jet, vi har aldri vært noe særlig obs på disse dagene, og nå har jo skolene sluttet å markere dem også for ikke å støte noen...Har ikke noe verken hat- eller kjærlighetsforhold til mors- og farsdagen eller handelsstanden jeg.

Her i huset lager guttungen en tegning, og i dag har vi kanelboller og kakao, men ingen presanger. Mannen min husker aldri på sånne dager heller, så jeg forventer ingenting på morsdagen. (Han glemte til og med morgengave til bryllupet he he. Da vet man hvos man skal legge lista ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josssefine

Jeg er enig med deg. Her har vi ligget og dradd oss i senga frem til nå.

Jeg og minstemor sto opp og laget frokost i dag. Frokosten besto av varme kanelboller og kaffe som vi serverte på senga.

Vi hadde med gave, en skjorte som pappaen ble veldig glad for.

Jeg gjør dette her mest for minstemorsmors skyld.

Etterpå lå vi alle 3 i senga og så på bilder fra Italiaturen vi hadde i høstferien. Veldig koselig.

Vi har 2 ungdommer også. De var med da de var yngre, men det er umulig å få dem opp av senga. De sover enda, så de har gått glipp av hele greia, men minstemor gledet seg stort over det vi gjorde.

Det er jo for ungene sine del man bør gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med deg. Her har vi ligget og dradd oss i senga frem til nå.

Jeg og minstemor sto opp og laget frokost i dag. Frokosten besto av varme kanelboller og kaffe som vi serverte på senga.

Vi hadde med gave, en skjorte som pappaen ble veldig glad for.

Jeg gjør dette her mest for minstemorsmors skyld.

Etterpå lå vi alle 3 i senga og så på bilder fra Italiaturen vi hadde i høstferien. Veldig koselig.

Vi har 2 ungdommer også. De var med da de var yngre, men det er umulig å få dem opp av senga. De sover enda, så de har gått glipp av hele greia, men minstemor gledet seg stort over det vi gjorde.

Det er jo for ungene sine del man bør gjøre dette.

Enig med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke jet, vi har aldri vært noe særlig obs på disse dagene, og nå har jo skolene sluttet å markere dem også for ikke å støte noen...Har ikke noe verken hat- eller kjærlighetsforhold til mors- og farsdagen eller handelsstanden jeg.

Her i huset lager guttungen en tegning, og i dag har vi kanelboller og kakao, men ingen presanger. Mannen min husker aldri på sånne dager heller, så jeg forventer ingenting på morsdagen. (Han glemte til og med morgengave til bryllupet he he. Da vet man hvos man skal legge lista ;-)

Dere har uansett markert dagen og det er jo det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det kun gir grobunn for dårlig samvittighet jeg, kan ikke akkurat si jeg koser meg på enten farsdag eller morsdag.

Men nå er nå dagene engang kommet for å bli, og jeg føler at jeg må gi mine foreldre en oppmerksomhet, så det blir til at jeg kjøper noe.

Min unge har en far som ikke virker slik som fedre skal, han gir egentlig beng i hele ungen, og nå i år er det første året det ble lagt merke til at vi ikke kjøpte gave til han. Jeg synes det er litt trist at det skal være sånn, så i dag må jeg finne på noe ekstra gøy med min unge så farsdagen blir glemt!

Hadde ikke brydd meg så veldig om farsdag og morsdag ble avskaffet, men skjønner det er stort for kjernefamilien, men med oss blir det egentlig bare mas, nok med bursdag og jul synes jeg.

Jeg skjønner at det ikke alltid er like lett i alle familier... Selv tenker jeg at det først og fremst er for barnas skyld vi feirer farsdagen, men det er klart at når man ikke har noe godt fohold til far eller mor, så blir det litt annerledes. Du får sørge for at sønnen din føler at morsdagen blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg, man bør dette for barnas skyld. Det er ikke så mye som skal til heller og det behøver ikke å koste stort.

Sant det! Trenger ikke koste mer enn litt papir og lim, samt litt ekstra oppmerksomhet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Jeg gidder ikke farsdag eller morsdag, men jeg kan godt gi eller få en gave andre dager i året. Ungene tegner noen ganger et kort andre ganger ikke. Ungene kjøper aldri gaver til oss på jul eller bursdager heller, vi vil heller ha noe de har laget eller en kos. Det holder!

Nå fikk min mann verdens beste presang på farsdagen for 14 år siden ca. - en SØNN! Så i dag skal vi ha en feiring noen dager på forhånd :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226222822' post='4009952]

Jeg kjøper i så fall noe han trenger, men vi droppa farsdagen i vårt hus i dag. Pappa'n er ikke hjemme.

Vi skal sikkert en tur til mine foreldre i dag, men min pappa har fått gaven tidligere i uka. :)

Blir litt annerledes når papsen ikke er hjemme, ja :)

Dere får jo på en måte markert dagen litt fordi dere drar på besøk til en far ;) Gavene er ikke det viktigste i denne markeringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke farsdag eller morsdag, men jeg kan godt gi eller få en gave andre dager i året. Ungene tegner noen ganger et kort andre ganger ikke. Ungene kjøper aldri gaver til oss på jul eller bursdager heller, vi vil heller ha noe de har laget eller en kos. Det holder!

Nå fikk min mann verdens beste presang på farsdagen for 14 år siden ca. - en SØNN! Så i dag skal vi ha en feiring noen dager på forhånd :-).

Ok... Jeg synes bare det høres litt leit ut for ungene å ikke markere akkurat denne dagen, men det har nok noe med at jeg selv har gode minner fra farsdager og morsdager i oppveksten :)

Nå har ungene mine kasta pappa på dør (han er forvist til garasjen for å rydde ;-)) fordi de skal bake den hemmelige sjokoladekaka (og de nekter å få hjelp, så dette blir spennende;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også det er koselig. Vi markerer morsdag og farsdag, og sist det var morsdag lurte sønnen på hvorfor det ikke finnes noe guttsdag, så nå feirer vi den også;)

Livet består av flest grå hverdager, så hvorfor ikke benytte anledningen til å kose seg litt?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi feirer ikke noe spesielt, men barna har laget hver sin hemmelige tegning til far (etter tips fra meg). Tenkte å stå opp først og fikse frokost, men jammen sov jeg godt i morges, gitt.

Det har hendt jeg også har kjøpt en blomst eller en liten gave fra barna, men det er ikke noe fast.

Kan hende hadde jeg ordnet litt mer feiring om det også skjedde noe på morsdagen ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt annerledes når papsen ikke er hjemme, ja :)

Dere får jo på en måte markert dagen litt fordi dere drar på besøk til en far ;) Gavene er ikke det viktigste i denne markeringen :)

Jeg har nettopp sendt en mail med en hilsen og bilder. Da blir nok han veldig glad, som ikke har sett ungene på 17-18 dager.

Fatter'n har begynt å trene, og var i beit for ullundertøy. Han ble kjempeglad da han fikk dette for en ukes tid siden. Det var bikkjekaldt her, skjønner du, hehe. Da ble det farsdagsgaven på forskudd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir bare beng. Har ikke noe forhold eller tradisjon med de dagene, så de forbigår i stillhet.

Men jeg har litt fobi mot ting man "MÅ GJØRE", og tenker at om man kjøper en farsdagsgave fordi man føler seg presset til å gjøre det, blir det feil. Men når det er noe man har lyst til og koser seg med, så er det liksom litt mer riktig. ;)

Samme med julegavene, tenker jeg. Jeg syns hele greia har blitt bare pes og har derfor avtalt med så og si alle jeg kjenner at vi skal droppe gavene i år. Men det er allikevel noen jeg har en indre trang til å kjøpe/lage til, så da gjør jeg det. Jeg syns ikke det er noe særlig å motta gaver heller, som jeg kjenner at er kjøpt i et desperat øyeblikk fordi man MÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er koselig. Vi markerer morsdag og farsdag, og sist det var morsdag lurte sønnen på hvorfor det ikke finnes noe guttsdag, så nå feirer vi den også;)

Livet består av flest grå hverdager, så hvorfor ikke benytte anledningen til å kose seg litt?:)

"guttsdag" var bra ;-)

Hos oss må det hete "jentesdag" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer ikke noe spesielt, men barna har laget hver sin hemmelige tegning til far (etter tips fra meg). Tenkte å stå opp først og fikse frokost, men jammen sov jeg godt i morges, gitt.

Det har hendt jeg også har kjøpt en blomst eller en liten gave fra barna, men det er ikke noe fast.

Kan hende hadde jeg ordnet litt mer feiring om det også skjedde noe på morsdagen ;).

Et tips: Lag en storslått feiring av farsdagen og i en naturlig setting legger du inn et: "ååå, jeg gleeeder meg til det blir min tur" :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226229419' post='4010006]

Jeg har nettopp sendt en mail med en hilsen og bilder. Da blir nok han veldig glad, som ikke har sett ungene på 17-18 dager.

Fatter'n har begynt å trene, og var i beit for ullundertøy. Han ble kjempeglad da han fikk dette for en ukes tid siden. Det var bikkjekaldt her, skjønner du, hehe. Da ble det farsdagsgaven på forskudd :-)

Det høres da veldig bra ut :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...