Gå til innhold

Farsdag og gaver - igjen :)

Gjest togli

Anbefalte innlegg

''minte det meg om denne damen på Dr.Phil. Hun nekta å kjøpe julegaver og viste med hele holdningen at jula var noe pålagt stress... ''

Hun husker jeg, og grunnen til at hun hatet julen så, var fordi mannen hennes hadde kjøpt en stygg genser til henne i gave ett år:-)

Godt mulig det var sånn. Husker ikke helt... Hehe, snakk om å være langfornærma ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ....AV

4

• Åsemor

4

• Lotte :o)

4

• Løvemamma

4

Vi er ikke så veldig opptatt av det med gaver, jeg syns gavepresset har gått litt for langt og jeg mener faktisk at fars og morsdag er noe handelsstanden har funnet på.

Vi får stadig fine kort fra ungene våre om at vi er verdens greieste mamma og pappa og det syns jeg faktisk er mye hyggeligere enn at det skal settes av en dag til å si det. Små gaver laget på SFO eller skolen får vi også stadig vekk - trengs ingen egen dag for det.

Men det er ekstra stas for ungene å gi kort de har laget til den spesielle dagen mors- eller farsdag er - Det merker iallefall jeg som har barn som stadig vekk tegner og lager ting til oss i hverdagen _ i tillegg_ til på mors-/farsdagen :)

Uansett - Folk må få gjøre som de selv ønsker. For meg som er vant til gleden ved å ha slike dager, så ville det nok føles stusslig å slutte med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har feiret dagen i dag. Ungene har gledet seg til dette i mange dager. Kaffe og noe å bite i på senga og sjokolade og en gave til.Og kort.Spist middag ute, og bare kost oss.

Slike dager trenger vi virkelig. Vise hverandre at vi bryr oss.Om det koster noen kroner gjør ikke det noenting. Selv vil jeg gjerne ha gave på senga når morsdag kommer. Elsker gaver jeg.Dyre trenger dem ikke være.

Hjemme hos oss feiret vi morsdag, men ikke farsdag siden min far ikke bodde hos oss og vi ikke hadde kontakt. Men det gjorde da ingenting! Jeg var inneforstått med at slik var det bare. Noen hadde to foreldre og noen hadde en forelder. Ikke såre miner av den grunn. Og holdningen til dette lærte jeg hjemmefra. Synes mor at det er synd at sitt barn ikke får treffe sin far, så merker barnet dette og DA blir selvsagt en farsdag sår!

Heia alle dager vi kan feire!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så vanskelig å ha med å gjøre, altså. ;)

Jeg elsker jula, elsker juleforberedelsene, men ikke biten med å kjøpe gaver. Pynte til jul, ha juleverksted med venner og lage pynt og pepperkaker, bake kaker, finne frem juletreet, handle mat og sjokolade, masse brus... Ordne julestrømpene og se julegreier på tv.

For meg er det det jula handler om, og det med gavene er bare et stressmoment.

Nå ble jeg lettet:) Både for at du ikke ble sur for den teite kommentaren min og for at du faktisk gleder deg over jula ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempekoselig å feire fardag og morsdag, men synes det har tatt litt av ift. handelstanden. Egentlig synes jeg det er tull å kjøpe noe - det er bygget for mye opp på det matrialistiske i samfunnet, men at man heller viser at man bryr seg ved å gjøre litt ekstra for mor eller far. F.eks. i form av at de små lager noe fint, frokost på senga, baker eller finner på noe kos i form av opplevelser hvor alle er samlet (ut på tur å grille pølser eller bare i peisen hjemme, bowle, sykkeltur, piknik i hagen, spille spill etc. - det er kos det:-)

Enig med deg i det :)

Uansett - Gubben trengte ei T-skjorte og faren min trengte dusjsåpe, så da fikk de det idag istedetfor imorgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsdag her i huset markeres med kaffe på senga, forventningsfulle små som kommer taslende med hjemmelagde morsdagskort og kanskje en liten gave. Så lager vi kake sammen litt utpå dagen og koser oss sammen :-)

Hvis morsdag faller på en søndag de er hos faren, pleier jeg å be om å få bytte helg, evt at de kommer hjem på lørdags ettermiddag. Ikke for min egen del, men fordi det er viktig for ungene.

Hva farsdag angår, så bryr han seg ikke nevneverdig. Ungene har vært hjemme i helga, og har ikke hørt noe fra ham om å ha dem der på farsdagen. Den eldste sendte SMS i dag og gratulerte med dagen, men fikk ikke svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsdag her i huset markeres med kaffe på senga, forventningsfulle små som kommer taslende med hjemmelagde morsdagskort og kanskje en liten gave. Så lager vi kake sammen litt utpå dagen og koser oss sammen :-)

Hvis morsdag faller på en søndag de er hos faren, pleier jeg å be om å få bytte helg, evt at de kommer hjem på lørdags ettermiddag. Ikke for min egen del, men fordi det er viktig for ungene.

Hva farsdag angår, så bryr han seg ikke nevneverdig. Ungene har vært hjemme i helga, og har ikke hørt noe fra ham om å ha dem der på farsdagen. Den eldste sendte SMS i dag og gratulerte med dagen, men fikk ikke svar.

Høres ut som dere har det fint på morsdagene iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at denne dagen kan være sår for mange....

Igår var vi i byen, men jeg la ikke merke til en eneste prangende plakat om farsdagen. Jeg tror ikke mine unger la merke til det iallefall. Ellers enig i at det ikke er nødvendig med for mye fokus på denne dagen, så kan hver enkelt familie selv velge om de vil markere den eller ikke.

Jeg var på et av Oslos største kjøpesenter...der skal jeg love deg at det var plakater. Ikke få heller....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi heldigvis ikke helt uenige ;-)

Hos oss er det stort sett ungene som planlegger fars- og morsdagen (minus den ene gaven vi kjøper i butikken, men som ikke krever mer planlegging enn å gruble i et par minutter på hva man skal kjøpe ;))

Det viste seg at vi bakte "farsdagskake" likevel. Far og barn hadde vært på tur fra lørdag til søndag og alle var fortsatt litt småsultne etter middag, så da bakte jeg en kake som vi koste oss med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viste seg at vi bakte "farsdagskake" likevel. Far og barn hadde vært på tur fra lørdag til søndag og alle var fortsatt litt småsultne etter middag, så da bakte jeg en kake som vi koste oss med:-)

Jaaaaaa ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år kjøpte jeg en gave fra babyen. Det er fordi hun ikke er gammel nok til å lage noe selv. Stedatteren valgte å heller tenge et fint kort og skrive en egen hilsen på det, og det synes jeg er fint. Når babyen blir eldre kommer jeg ikke til å fortsette å kjøpe gave!

Farsdagen skal feires ja! Spesiellt når man har en sånn fin pappa som disse to jentene er heldige nok til å ha:-) Men nettopp derfor kan de ta tiden til å lage noe til ham selv også. Dessuten setter han mye mer pris på det enn en kjøpt gave! Jeg hjelper gjerne til med å lage frokost eller bake kake e.l., men gavene/kortene/tegningene får de stå for selv når de er gamle nok! Det er jo de som skal gi noe til pappa, ikke jeg. Også synes de jo det er myyyye morsommere å gi også da! Blir jo så stolte atter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan man "feire" i det daglige, men ungene våre synes allikevel det er fryktelig moro å planlegge akkurat denne dagen (tror ikke de hadde syntes det var like spennende om det skjedde "hver dag" ;-))

Her baker vi vanligvis ikke kake på mors-eller farsdag, men ungene ønsket selv å bake idag (uten min innblanding ;))

:-) Fint for dere! Jeg er sjeleglad jeg slipper!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...