Gjest Psyk av alt Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg klarer ikke å se her at det står at 50/50 uten tvil er best uansett, slik du hevder. les: 4 av 5 mener delt omsorg fungerer bra kun 12% mener det fungerer dårlig med delt omsorg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Fagfolk mener at man aldri kan si noen er gammel nok. Rapporten Barne. og likestillingsombudet fikk i 2006, konkluderer med: "Ut fra våre undersøkelser kan vi konkludere med at delt bosted kan fungere bra for mange barn. Vi har imidlertid ikke hold for å konkludere med at delt bosted vil fungere bra for alle eller de fleste barn. Tvert imot har vi funnet at for noen foreldre og barn er delt bosted en problematisk ordning, og om ordningen passer for ett barn, er det ikke sikkert at den passer så bra for eventuelle søsken. Vi mener derfor at prinsippet om å vurdere barnets beste konkret ut fra hvert enkelts barns situasjon må være utgangspunktet i valget av bostedsløsninger for barnet." Du tar altså feil, om du tror det bare er å vente til en viss alder, så er denne løsningen bra for barn. Se svaret jeg har sakset til -barnet er viktigst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg klarer ikke å se her at det står at 50/50 uten tvil er best uansett, slik du hevder. Samme her. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2173527.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 les: 4 av 5 mener delt omsorg fungerer bra kun 12% mener det fungerer dårlig med delt omsorg Av de som praktiserer det, ja. Og de skriver "bra". Ikke at det alltid er "best". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Samme her. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2173527.ece Ja, og Bekkemellom synes det er beklagelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Ja, og Bekkemellom synes det er beklagelig. Du henviste til hva fagfolk mener. Hvor lang utdannelse i barnepsykologi har Karita Bekkemellem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg tenker at 50/50 er supert for barn og far. Men mammaer klarer ikke forholde seg til det. Kanskje pappa tar 60 og du 40 % da? ''Jeg tenker at 50/50 er supert for barn og far. Men mammaer klarer ikke forholde seg til det. Kanskje pappa tar 60 og du 40 % da?'' Her traff du nok "spikeren på hodet", da tror eg (plutselig) de fleste mødre ville foretrukket 50/50...:-))) For barnets beste må vite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 ''Jeg tenker at 50/50 er supert for barn og far. Men mammaer klarer ikke forholde seg til det. Kanskje pappa tar 60 og du 40 % da?'' Her traff du nok "spikeren på hodet", da tror eg (plutselig) de fleste mødre ville foretrukket 50/50...:-))) For barnets beste må vite. Nettopp! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Ja, og Bekkemellom synes det er beklagelig. Ja, og i tillegg til å være den skarpeste kniven i skuffen, har hun også barnepsykologutdanning? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Se svaret jeg har sakset til -barnet er viktigst. Du må lese mer, ikke bare det du vil. Undersøkelsen er basert på intervju med 30 familier i Norge. Man kan ikke si det er bra for alle, ikke en gang for de fleste, det står det i konklusjonen i materialet du viser til. "Undersøkelsen viser at det er flere forutsetninger som skal være oppfylt før delt bosted skal være vellykket. - Det er viktig at foreldrene klarer å snakke sammen og samarbeide etter et samlivsbrudd, og at barna ønsker at delt bosted skal fungere. Det bør være nærhet mellom foreldrenes bosted og begge foreldrene må stille opp når det gjelder barna, ...." Står også at det til og med er individuelle forskjeller mellom søsken. En annen ting som trekkes frem er: "Funnene i undersøkelsen viser også at det er en fare for at rettferdighetshensyn mellom foreldre kan overskygge barnas behov." Og der er man ved sakens kjerne; det går ut over barna om det går automatikk i at de skal deles mellom foreldrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soulshine Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hva med fra søndag til søndag? Altså en uke hos dere hver? Søndag er også en dag som er rolig, ikke barnehage og styr og gjør man avlevering/henting en del timer før legging får barnet tid til å finne ro før leggetid. Vi har praktisert 50/50 siden vår sønn var 4 og det har fungert optimalt. Jeg var som deg litt engstelig for at dette skulle bli mye frem og tilbake for han når han var så liten. Samtidig syntes jeg at han skulle ha like mye tid med oss begge. Det var ingen enkel avgjørelse. Men vi ble enige om å forsøke det og hvis han ga signaler på at det ikke fungerte så ville endringer bli nødvendig. Jeg var i utgangspunktet skeptisk fordi jeg frem til bruddet hadde vært så mye alene med han og at omveltningen ved å være så mye borte fra mamma ville bli for stor. Dt var den nok også i starten, men det ble relativt raskt en vane, selv om jeg savnet ham forferdelig når han var så liten og skulle være borte fra meg ei hel uke. Han er i dag 17 år og en svært glad og fornøyd gutt. I dag bestemmer han vel og merke litt selv og blir noen ganger litt lengre her eller hos pappan sin avhengig av hva som skjer i uken som kommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Forteller du barnet tydelig på forhånd at "i dag skal du til pappa", "pappa kommer og henter deg i dag"? Vi har hatt en lignende ordning siden storebror ca 2 år. Da han var på ditt barns alder, så vi tydelig at trengte å få ordentlig informasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Forteller du barnet tydelig på forhånd at "i dag skal du til pappa", "pappa kommer og henter deg i dag"? Vi har hatt en lignende ordning siden storebror ca 2 år. Da han var på ditt barns alder, så vi tydelig at trengte å få ordentlig informasjon. De første 2-3 årene etter bruddet hadde vi en mnds-kalender hengende på kjøleskapet. Der farget vi mamma-dagene røde og pappa-dagene blå slik at ungene hele tiden kunne ha oversikten over hvor de skulle. I tillegg til at vi gjorde som du sier da - at vi hver dag sa hvem som skulle hente dem i bhg/sfo. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.