Perlat Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei, vi har hatt en "rar" opplevelse etter en helgetur uten vårt barn. Barnet er rundt 10 år, og ble adoptert ca 3 år gammel. Fungerer stort sett greit. Fikk følgende frustrasjon presentert om kvelden da vi skulle legge oss (den kvelden vi var kommet hjem): Kan jeg være sikker på at du og far er du og far og ingen andre? Ja, vi forsøkte både å være muntre og på seiøs vis å "bevise" dette. Med små merker/arr etc som vi har og som andre umulig har. Pussige greier. Det gikk over etter kort tid og barnet sovnet av. På spørsmål fra oss om hvorfor barnet ikke var sikker og ville bli helt sikker; svarer barnet at det kan jo være noen som utgir seg for å være oss som egentlig ikke er oss. Vi tolker nok dette som en iboende utrygghetsfølelse som ikke slipper taket. Men, trenger barnet profesjonell oppfølging tro? eller er det bare noe som har dokket opp nå når vi var bortreist alene. Barnet har nesten alltid vært med oss på helgereiser. Barnet var hjemme sammen med bestemor som barnet kjenner godt og som barnet har overnattet mye hos eller hatt barnevakt her hjemme. men da har vi alltid vært hjemme eller her i hjemmeområdet selv mens barnet har vært borte på overnatting. Rar opplevelse som var litt uventet for oss. Er dette vanlig eller noe å bekymre seg for? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318049-kan-jeg-stole-p%C3%A5-at-mor-er-mor-og-far-er-far/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg synes spørsmålet er forståelig og ville ikke bekymret meg mye over det. Barnet har jo opplevd en gang tidligere at hvem som er mor og hvem som er far har endret seg. Jeg tror det er slik det henger sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/318049-kan-jeg-stole-p%C3%A5-at-mor-er-mor-og-far-er-far/#findComment-2617883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.