Gjest Resirkulering Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Kan man levere slitt tøy også eller blir det bare bryderi for dem å skulle kvitte seg med dette etterpå? Mener å ha lest at Fretex bruker de tekstilene som ikke er bra nok for salg i butikken, til andre ting som f.eks dyner som sendes til katastrofeområder o.l Etter en diskusjon med en venninde ble jeg plutselig i tvil. Har levert noen sekker med både pent brukt og slitt barnetøy gjennom årene og håper endelig at jeg ikke har påført dem ekstra arbeid. Hvor leverer man i så fall tøy som ikke er "bra nok". Det er vel ikke anbefalt å hive i den vanlige søpla heller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg har også forstått det slik at de vil ha alt uansett kvalitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Se under Innsamling her: http://www.fretex.no Det ser ut som om det bare er strikkeplagg som kan brukes til tepper osv. Jeg mener også å ha lest at de helst ikke vil ha dette hvis man ikke bor i nærheten av fabrikken (Stavanger-området?), fordi det ikke er særlig hensiktsmessig å transportere "filler" rundt i landet. Jeg tror også det er lurt å ikke blande salgbart og slitt tøy, men sortere det selv og evt. merke posene. Generelt ser det ut til at de ikke vil ha utslitte plagg. Jeg klassifiserer barnetøy slik: Kan selges - kan gis bort som "arvetøy" eller gis til loppemarked - må kastes. Det jeg kaster, er så utslitt at jeg ikke har fnugg av dårlig samvittighet. (Men jeg gir heller ikke søppel til loppemarked, det er bare å skyve problemet over på andre.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fretex-giver Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg ringte til Fretex og spurte, og de var interessert i alt, ikke bare ull. De sa ingenting om at det bare er enkelte steder man kan levere "filler". Jeg pleier å legge fillete klær i egne sekker og merke dem. Men passer på at det er reint. Håper jeg ikke gir feil info nå, det er i hvert fall sånn jeg har tolka det ut fra telefon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.