Gå til innhold

Klesinnsamling Fretex

Gjest Resirkulering

Anbefalte innlegg

Gjest Resirkulering

Kan man levere slitt tøy også eller blir det bare bryderi for dem å skulle kvitte seg med dette etterpå?

Mener å ha lest at Fretex bruker de tekstilene som ikke er bra nok for salg i butikken, til andre ting som f.eks dyner som sendes til katastrofeområder o.l Etter en diskusjon med en venninde ble jeg plutselig i tvil.

Har levert noen sekker med både pent brukt og slitt barnetøy gjennom årene og håper endelig at jeg ikke har påført dem ekstra arbeid. Hvor leverer man i så fall tøy som ikke er "bra nok". Det er vel ikke anbefalt å hive i den vanlige søpla heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se under Innsamling her:

http://www.fretex.no

Det ser ut som om det bare er strikkeplagg som kan brukes til tepper osv. Jeg mener også å ha lest at de helst ikke vil ha dette hvis man ikke bor i nærheten av fabrikken (Stavanger-området?), fordi det ikke er særlig hensiktsmessig å transportere "filler" rundt i landet.

Jeg tror også det er lurt å ikke blande salgbart og slitt tøy, men sortere det selv og evt. merke posene.

Generelt ser det ut til at de ikke vil ha utslitte plagg.

Jeg klassifiserer barnetøy slik: Kan selges - kan gis bort som "arvetøy" eller gis til loppemarked - må kastes. Det jeg kaster, er så utslitt at jeg ikke har fnugg av dårlig samvittighet. (Men jeg gir heller ikke søppel til loppemarked, det er bare å skyve problemet over på andre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fretex-giver

Jeg ringte til Fretex og spurte, og de var interessert i alt, ikke bare ull. De sa ingenting om at det bare er enkelte steder man kan levere "filler".

Jeg pleier å legge fillete klær i egne sekker og merke dem. Men passer på at det er reint.

Håper jeg ikke gir feil info nå, det er i hvert fall sånn jeg har tolka det ut fra telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...