Gå til innhold

Gruer du deg til tenåringen din flytter hjemme..

Gjest vil barna skal flytte når de er gammel nok

Anbefalte innlegg

fra? Hører mange si de synes det er så leit at tenåringen/barna flytter hjemmefra. Er jeg den eneste som ser frem til det?? Er lei av pengeutpressing, rot og ansvarsløshet, samt at alt tas som en selvfølge. Er sliten av å ha tre tenåringer i hus. To er nå over 20 år, og har flyttet. Nå ønsker jeg en mer rolig tilværelse helt til minsten på 9 år kommer etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg teller ned til sønnen min sin attenårsdag, for da skal han ut! ;)

Neida, det er ikke så ille. Men jeg betviler at jeg vil føle det som et trist steg. Det er jo flott når man har oppdratt barn til voksne som kommer seg videre ut i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke mine tenåringer ennå og jeg koser meg med å ha dem hjemme enn så lenge. Men jeg tror ikke jeg kommer til å knekke sammen i krampegråt den dagen de flytter ut. :o) Håper bare jeg (og alle de andre voksne rundt dem) klarer å gi dem en god ballast til den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist, liker å ha dem hjemme, men samtidig er det ikke sunt det heller når de blir for gamle, så de må jo flytte når de føler for det.

De er så fine å ha hjemme, så det er ikke noe mas i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt. Mest fordi jeg da kommer til å dele bolig med bare tause mannfolk. Datteren min er ikke så mye hjemme lenger, men det hender da fremdeles at vi sitter på kjøkkenet og skravler. Det er dette jeg kommer til å savne. Men lillebroren hennes og jeg får finne en erstatning sammen etter hvert.

Hun er 18, så det er ikke så lenge til det blir alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke tenåring ennå, men jeg gruer meg til den dagen han flytter ut!

Men samtidig er det jo både naturlig og ønskelig for hans egen del at han flytter ut og ikke blir en gammelungkar som blir boendes hjemme hos mor til han er 40, så jeg håper jo at han vil følge et "vanlig mønster" og flytte for seg selv etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Njei.... Tror ikke det.

Koser meg med den som er hjemme nå, men samtidig så er det jo en del av utviklinga. At de skal flytte ut.

Hver tid har sin sjarm og hver tid har sin bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si at jeg ser frem til tiden hvor meg og min mann har mye av tiden til oss selv, men da er barna mine trygge og fornøyde med sine familier.

Jeg gruer meg til stillheten og tomrommet det kan bli. Men det går jo an å gjøre noe med det før den tid kommer. Jeg håper at innen de flytter så er jeg viss om at de har lært det de trenger å vite for å skape seg det gode livet.

Nå er jo barna livet mitt, nesten all fokus er på dem og min mann, og meg såklart. Så innen de flytter da håper jeg vi har en hobby eller annet som fyller tiden. Jeg tror det blir noen år til vi er uten barn hjemme, minsten er ti år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

I utgangspunktet så jeg frem til at jentene skulle bli voksne nok til å flytte hjemmefra, men da dagen kom var det trist. De går begge på skolen og flyttet hjemmefra da de var 16. Jeg synes det er tidlig å bo for seg selv og jeg var stadig litt engstelig for at de skulle komme ut for noe. I helgene er vi ofte samlet og søndag kveld hender det at jeg feller en tåre eller to i bilen på vei hjem når jeg har kjørt dem på bussen. Likevel er det på et vis litt godt og etter en langhelg med alle hjemme ser jeg frem til ro og fred og ikke minst å få litt orden i sakene. Min eldste er 18 hun er fullstendig ferdig med å bo hjemme. Etter en dag eller to vil hun tilbake til hybellivet og blir både kranglete og irritabel når vi alle skal dele både kjøkken og bad her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og, hun bodde England i 4 mnd i fjor høst og jeg syntes det var deilig og stille i huset, og ikke minst ryddig.

Hun er stort sett ei grei jente, men roter noe fryktelig og har sine primadonnanykker. Når det stormer som verst her i huset ønsker jeg at hun skal flytte ut. Men hun må jo iallefall få avslutte videregående før jeg " jager henne ut"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det gruer jeg meg ikke til, men kanskje det blir vemodig når den siste flytter.

Nå har jeg fire unger med nøyaktig 10 år mellom eldste og yngste. Mine kommer nok ikke til å flytte ut samtidig, så jeg tipper det blir naturlig når det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gruer meg litt. Hun sier at hun vil studere i USA eller Australia og hvis hun skal det er det ikke mer enn et og et halvt år til.

Det blir veldig rart.

Jeg gleder meg ihverfall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ja det må være herlig når problemene du selv er årsaken til forsvinner.

Det er merkelig at mennesker kan få seg til å si ting de ikke aner noe om. Det sier vel alt om dem egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig at mennesker kan få seg til å si ting de ikke aner noe om. Det sier vel alt om dem egentlig.

Ja selvfølgelig er foreldre helt uten skyld i hvordan barna oppfører seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig er foreldre helt uten skyld i hvordan barna oppfører seg...

Har noen påstått det ? Alle har vi feil, ingen er perfekt heldigvis. unntatt noen som ikke ser sine egne feil da (0:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen påstått det ? Alle har vi feil, ingen er perfekt heldigvis. unntatt noen som ikke ser sine egne feil da (0:

Ved å skrive det første innlegget ditt vil det si at du skyter deg selv i beinet da. Å skrive sånn om sine egne barn slår kun tilbake på deg selv som mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...