Bookworm Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Dattera på 10 er nå inne i sin andre uke med masse hoste, og litt forkjølelse. Sover bare halve natta pga hostingen, men allmenntilstanden er bra. Bekymrer meg litt for fraværet fra skolen, selv om vi følger arbeidsplanen her hjemme... På tide å dra til legen nå, eller er det "ingen vits"? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Det er vel på tide med et legebesøk, for å utelukke at det er lungebetennelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Siden allmenntilstanden er bra, så hadde ikke jeg dratt til legen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Min datter på 12 har også hatt skikkelig forkjølelse og hoster nå på 3dje uka. Hun var hjemme fra skolen en uke, men kunne sikkert holdt seg hjemme en uke til. Minst. Hun hoster enda, mest på natten og ved anstrengelser. Vi har ikke kontaktet lege. Så lenge almenntilstanden er grei og hun ikke har feber mistenker jeg ikke komplikasjoner. Forkjølelse kan henge lenge i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Min datter på 12 har også hatt skikkelig forkjølelse og hoster nå på 3dje uka. Hun var hjemme fra skolen en uke, men kunne sikkert holdt seg hjemme en uke til. Minst. Hun hoster enda, mest på natten og ved anstrengelser. Vi har ikke kontaktet lege. Så lenge almenntilstanden er grei og hun ikke har feber mistenker jeg ikke komplikasjoner. Forkjølelse kan henge lenge i. Det er dette med skolen som egentlig er problemet mitt da, siden hun hoster halve natta, og ikke sovner før kanskje 2, så synes jeg det er ille å tvinge henne opp klokka sju for å komme seg på skolen. Samtidig er egentlig almenntilstanden god nok til å dra på skolen. Så jeg trenger liksom en "bekreftelse" fra legen om hun skal være hjemme eller på skolen, hosten forverres betraktelig ved anstrengelser... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Det er dette med skolen som egentlig er problemet mitt da, siden hun hoster halve natta, og ikke sovner før kanskje 2, så synes jeg det er ille å tvinge henne opp klokka sju for å komme seg på skolen. Samtidig er egentlig almenntilstanden god nok til å dra på skolen. Så jeg trenger liksom en "bekreftelse" fra legen om hun skal være hjemme eller på skolen, hosten forverres betraktelig ved anstrengelser... Hold henne hjemme noen dager til og se det an..min datter synes det var ille å gå på skolen for å bli sittende og hoste i timene. Hun hadde sikkert hatt det bedre hjemme, men vi er på jobb hele dagen og den ene uka var lenge nok å være alene hjemme. Så lenge hun ikke ligger til sengs med feber og er skikkelig syk er det uaktuelt for meg å ta fri fra jobb desverre. Du kan jo eventuelt ta en tlf til legekontoret, kanskje legen vil lytte på henne? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Hold henne hjemme noen dager til og se det an..min datter synes det var ille å gå på skolen for å bli sittende og hoste i timene. Hun hadde sikkert hatt det bedre hjemme, men vi er på jobb hele dagen og den ene uka var lenge nok å være alene hjemme. Så lenge hun ikke ligger til sengs med feber og er skikkelig syk er det uaktuelt for meg å ta fri fra jobb desverre. Du kan jo eventuelt ta en tlf til legekontoret, kanskje legen vil lytte på henne? Ja, er har egentlig bestemt meg for å la henne være hjemme noen dager til - jeg er hjemmeværende, så har ikke problemer i forhold til det. Tusen takk for svar:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg hadde slitt med å dra på jobb om jeg hadde vært våken halve natta pga hoste.... Det første som slår meg er Cosylan på kveldstid - så hun får sove uten å hoste så voldsomt. Og den er reseptbelagt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Jeg hadde slitt med å dra på jobb om jeg hadde vært våken halve natta pga hoste.... Det første som slår meg er Cosylan på kveldstid - så hun får sove uten å hoste så voldsomt. Og den er reseptbelagt... ''Og den er reseptbelagt...'' Ja, nettopp mest derfor jeg drar til legen med henne i morgen - og vi voksne ville ha slitt med å reise på jobb, kan ikke tvinge henne opp etter 4 timer søvn (urolig sådan)... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Snuppa på 9 er "i samme båt". Forrige uke var ho borte fra skolen med hoste og feber. Nå er ho på skolen igjen. Jeg tok henne med til legen på fredag for å høre at det ikke var lungebetennelse. Da fikk vi også en hostesaft som har gjort det mye bedre. (En med rød trekant på) Så nå sover ho i hvertfall greit på natten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Snuppa på 9 er "i samme båt". Forrige uke var ho borte fra skolen med hoste og feber. Nå er ho på skolen igjen. Jeg tok henne med til legen på fredag for å høre at det ikke var lungebetennelse. Da fikk vi også en hostesaft som har gjort det mye bedre. (En med rød trekant på) Så nå sover ho i hvertfall greit på natten. Vi fikk også hostesaft med rød trekant på, hun har fått to doser i dag, men hoster fortsatt veldig... Skal den virke med én gang, liksom, eller tar det litt tid? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Vi fikk også hostesaft med rød trekant på, hun har fått to doser i dag, men hoster fortsatt veldig... Skal den virke med én gang, liksom, eller tar det litt tid? Det tar et par dager før virkningen kommer skikkelig, det gjør det i allefall for meg når jeg får denne hostesaften. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Det tar et par dager før virkningen kommer skikkelig, det gjør det i allefall for meg når jeg får denne hostesaften. Hmm, et par dager - da er det jo egentlig ikke godt å vite om hosten bare har gått over av seg selv da? Men uansett greit å vite at den ikke nødvendigvis har umiddelbar virkning... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.