Gjest Mirakelet Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Ja, selv på stumpen er forbudt nå... Hva syns dere om det? http://www.smp.no/article/20081110/NYHETER/882858344/1002 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Helt på sin plass! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 ''Selv på stumpen'' Hva mener du? Det er ikke greit å klapse barn, hverken på stumpen eller andre steder. Så et lovforbud er helt greit, hvis det må til for å få slutt på det. Det virker nesten som du mener at det er greit å klapse barn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Det er en selvfølge, syns jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Trodde det inngikk i forbudet mot å slå jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
også en mor Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Veldig bra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirakelet Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 ''Selv på stumpen'' Hva mener du? Det er ikke greit å klapse barn, hverken på stumpen eller andre steder. Så et lovforbud er helt greit, hvis det må til for å få slutt på det. Det virker nesten som du mener at det er greit å klapse barn? Nei nå vrenger du på det jeg sier, jeg bare lurer på hva andre her syns jeg, for det virker som om det er mange som mener at det å klapse barnet på rumpa er helt uskyldig og ikke gjelder som å slå barna... Ris er en avleggs straffemetode. Jeg tror det finnes bedre måter å oppdra barn med enn via vold og kjeft. Greit nok at de skal se at det blir reaksjoner om de gjør noe galt, men å straffe dem med ris tror jeg ikke er rette måten. Er folk jeg kjenner som har kommentert andres barns dårlige oppdragelse og sagt de skulle hatt seg en real omgang juling... hallo liksom, vi lever i 2008. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Trodde det inngikk i forbudet mot å slå jeg... Det trodde jeg også - dvs, jeg tok det som en selvfølge.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg trodde all fysisk avstraffelse var forbudt for lenge siden, jeg....? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til ei lita jente Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Syns det er bra, jeg! Om det er greit å klapse så kan en fort definere slag som klaps... Og for de innvandrere og nordmenn som mener de ikke har noe i "verktøykassa" i oppdragelsen av barna lenger så bør de få kyndig veiledning på helsestasjonen og av helsesøstre og lærere på skolen. Kunne kanskje vært et generelt tema på kontroller, i foreldremøter osv. For nyankomne innvandrere så bør det brukes film, diskusjoner osv. Mulig det gjøres allerede i dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Det er veldig bra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Har ikke det vært forbudt i årevis da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 ''Det må være klinkende klart at barn har det samme rettsvernet som voksne i Norge. Foreldre skal vite at de ikke har noen refselsesrett, sier statssekretær Astri Aas-Hansen i Justisdepartementet.'' Klarere kan det vel ikke sies! Ingen andre har lov å slå folk i oppdragerøyemed, så hvorfor skal barn ha dårligere beskyttelse enn fra sine foreldre enn skoleelever har fra lærere og ansatte har fra sjefen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeppesen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg trodde all fysisk avstraffelse var forbudt for lenge siden, jeg....? Nei klaps o.l har vært lovlig helt til nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Nei nå vrenger du på det jeg sier, jeg bare lurer på hva andre her syns jeg, for det virker som om det er mange som mener at det å klapse barnet på rumpa er helt uskyldig og ikke gjelder som å slå barna... Ris er en avleggs straffemetode. Jeg tror det finnes bedre måter å oppdra barn med enn via vold og kjeft. Greit nok at de skal se at det blir reaksjoner om de gjør noe galt, men å straffe dem med ris tror jeg ikke er rette måten. Er folk jeg kjenner som har kommentert andres barns dårlige oppdragelse og sagt de skulle hatt seg en real omgang juling... hallo liksom, vi lever i 2008. Å, du var kanskje ikke helt klinkende klar? Iallefall er vi minst to som oppfattet det dithen at du syntes "selv på stumpen" var i strengeste laget Men flott at vi er enige. Forøvrig må jeg tilstå at jeg ikke har helt klart for meg forskjell på å slå og klapse, så jeg synes det er merkelig at det har vært tillatt i det hele tatt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Selvsagt er det forbudt å klapse barna. Jeg kan altså ikke fatte og begripe hvorfor det skal være greiere å bruke vold - om enn aldri så svak vold - mot barn enn mot voksne. Hadde sjefen min klapset til meg om han ble sur på meg så hadde det blitt månelyst. Og selvsagt gjelder den samme selvsagtheten rundt dette barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurvelita Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 selvfølgelig skal det være ulovlig. Hvor skulle grensa gå hvis det hadde vært lov? og får barna dine lov å slå andre barn hvis de har vært slemme mot det? Svaret er sikkert nei... og foreldre kan ikke slå og samtidig lære barna at de ikke skal slå, men løse problemer på andre måter.. De som er eksperter på oppdragelse sier at man kan oppra barn til å bli gode mennseker uten engang og heve stemma... og JA det er værre med psykisk traff, men bør ikke være lov med fysisk straff for det.. Jeg ble aldri slått, men ble truet med det, så jeg lært at man ikke skal gjøre noe galt for da får man straff... ikke fordi det er umoralsk å gjøre noe gale. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.