Gå til innhold

Korpsmotivasjon....?

Snikkersen

Anbefalte innlegg

Uff, syns synd på gutten. Ikke noe koselig å få slike tilbakemeldinger. Uproft å kjefte, mye bedre å oppmuntre til mer øving neste gang, for eksempel gi hjemmelekse. Prøv å oppmuntre gutten litt selv og belønn han når han er flink til å øve. En halvtime hver dag har dere alle sikkert tid til å avse om dere prioriterer det?

En halv time er altfor mye!! Tre minutter er supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg barn i korps, men ser hun over her snakker om 10-15 minutter annenhver dag. Det må da være overkommelig?

Virker litt som du har bestemt deg for å straffe korpslæreren, nå? Melde unga ut så kan korpset ha det så godt?

Hva lærer ungene av det? Litt motgang så gir de opp? Hva med å oppmuntre dem til å stå på mer, vise dem at om en jobber for noe så får en resultater? For å jukse litt kan du jo informere korpslederen og si at nå har de øvd mer og håper han legger merke til det. *hint hint* Kan hende han lærer noe nytt han også?

Jeg syns det høres ut som dere har det veldig travelt om dere foreldre ikke kan følge opp ungene i en hjemmeaktivitet 30 eller 15 min hver dag. Men jeg skal ikke dømme, er ikke i deres sko. Men sikkert veldig fint for barna å lære å spille et instrument og være i et sosialt fellesskap sammen med andre.

Når en voksen får barnet ditt til miste helt fatningen har kanskje du lyst til å straffe den voksne litt også??!

Synes det var uproft og lite sympatisk. Men han traff heller ikke meg på en god dag i telefonen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg mest lyst til å droppe hele greia. Begge ungene vil slutte. Det er synd for korpset, der hovedkorpset teller 6 medlemmer. Det endel aspiranter og juniorer, men de hr ike råd til miste to.

Hvis korpsene vil overleve må de gjøre det gøy å øve, og gøy å være med i korpset.

Og nei, det er ikke sikkert vi hr tid til 30 minutter HVER dag. Vi gjør mange andre ting også. Vi er slitne. Ungene og vi kommer sent hjem fra skole, sfo og jobb.

For 30 år siden, da mammaene var hjemme, var det mulig å få til en slik øve-disiplin. Nå må det fokuseres mer på hva som er moro. Ikke ved hjelp av kjefting. En ting er at læreren strammer opp foreldere. En annen ting, og uakseptabel, er at han kjefter på en ny aspirant for er 7 år!

Kjenner at jeg er forbanna. Og end mindre motivert til å være korpsmamma.

3/ minutter hver dag er altfor mye for aspiranter. HJelpes, bare å vite at de må øve så mye dreper all lyst. Jeg prøver å motivere mine elever til å øve 3 minutter hver dag på leksa som de får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.....Dette er ikke bra. Jeg kjefter ALDRI på elever som ikke øver, men prøver å motivere de til å øve.

La meg tippe; Dette er en ung og uerfaren lærer? Kanskje en av de eldste i korpset el?

Hvis gutten din har øvd to ganger så er det bra!!!

Kjenner at jeg blir vrang og vred når jeg hører slikt som dette.

Nei, læreren er en eldre mann med lang erfaring, tror jeg. Mulig han ikke er så flink med små barn.....

Synes det er leit hvis han gir opp. Særlig siden han heller ikke har andre fritidsinteresser.

Intruktøren spurte også om jeg spilte et blåseinstrument. Det gjør jeg ikke. Er det et krav for å ha barn i korpset, at man spiller selv?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Her er det en annen som trenger en oppstrammer!! Denne instruktøren er helt på jordet og bør snart få vite hvor skapet skal stå.

Vær så snill, snakk med instruktøren og ta det opp med styret.

Hehe jeg sitter i styret selv....Det er så lite korps at de som i det hele tatt føler NOE ansvar, sitter i styret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3/ minutter hver dag er altfor mye for aspiranter. HJelpes, bare å vite at de må øve så mye dreper all lyst. Jeg prøver å motivere mine elever til å øve 3 minutter hver dag på leksa som de får.

Takk jeg skal si det til han. 3 minutter hver dag, eller 6 min annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, læreren er en eldre mann med lang erfaring, tror jeg. Mulig han ikke er så flink med små barn.....

Synes det er leit hvis han gir opp. Særlig siden han heller ikke har andre fritidsinteresser.

Intruktøren spurte også om jeg spilte et blåseinstrument. Det gjør jeg ikke. Er det et krav for å ha barn i korpset, at man spiller selv?!

Hahaha, ok da er han av den gamle og håpløse skolen.. Nei, det er ingen krav at foreldre skal kunne en eneste note. Men prøv å bytt lærer og ikke till høye krav til øving hjemme. 3 minutt hver dag eller så oftte dere får tid:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg sitter i styret selv....Det er så lite korps at de som i det hele tatt føler NOE ansvar, sitter i styret....

Desto viktigere å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Altså: gutten er 7 år, og dette var andre gang han var hos instruktøren. Gutten har mast i 6 mnd om å få begynne i korpset, var kjempestolt da han fikk instrumentet sitt for 2 uker siden. Etter to ganger hos intruktørern gråter han og vil ikke gå på samspill eller til instruktøren. Han vil ikke fortelle hva som har skjedd. I går kveld ringer instruktøren hjem til oss og ber oss om å stramme inn gutten og få han til å øve mer.

Korpset er nesten døden nær fordi nesten alle har sluttet. De jobber hardt med rekruttering nå.

Jeg mener det er liten tvil om at den instruktøren må gå i tenkeboksen!

Hvis den rekrutteringen skal virke, er de jo nødt til å behandle de barna som er villige, ordentlig.

Det høres bra ut å bytte instrumentlærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulla Wiltersen

Jeg husker godt at jeg begynte i korps ja. Og grunnen til at jeg sluttet også - må ha vært samme læreren :-)

Men jeg husker såvidt c-dur skalaen på althorn fremdeles. Så da var det vel nyttig for noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker godt at jeg begynte i korps ja. Og grunnen til at jeg sluttet også - må ha vært samme læreren :-)

Men jeg husker såvidt c-dur skalaen på althorn fremdeles. Så da var det vel nyttig for noe :-)

C-durskalaen på althorn kan ikke brukes til veldig mye ;-)

Ikke noe særlig ved leirbålet eller på fest :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...