Gå til innhold

rapport!

Anbefalte innlegg

guttungen til venninnen min har trøbbel i barnehagen!

Begynnte i ny barnehage for 6 mnd siden.

Han er 5 år. Språk og motorikk er bra, men han hører ikke på de voksne! Tåler ikke å tilsnakkes,blir sint ,skriker og hyler mot de.

Sparker og slår de andre barna, når noe ikke går hans vei! Klarer ikke å konsentrere seg, under forsamling.forstyrrer de andre barna under sang!

men leker bra med 2 barn, blir det for mange rundt han,,går det i spinn!

Nekter å følge ordre..eks. rydde eller spise maten sin. kaster maten på gulvet og nekter å spise.

Klarer fint å kle av og på seg, gå allene på do!

i kø på do..skal han være førstemann..og dytter de andre bort!

Hva bør hun gjøre nå?

Gutten er noen dager hos faren sin annen hver uke!

Må foreldrene bestille time selv..for å få hjelp

eller går det via barnehage.Forsto det slik,at det er 3-4 mnd venteliste. tusen takk..hvis noen har noen gode råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318104-rapport/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldrene kan selv kontakt pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT) for å få hjelp. De kan også diskutere situasjonen med helsestasjonen; noen steder har de helsesøstre med god kompetanse i forhold til denne typer problemer.

Hvis problemen først oppsto etter bytte av barnehage, så bør man undersøke nøye hvordan barnehagen forholder seg til gutten. Dersom han derimot har hatt denne type problemer hele barndommen, så ville jeg tatt kontakt med fastlegen for å få vurdert om en henvisning til BUP er mest hensiktsmessig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318104-rapport/#findComment-2618478
Del på andre sider

Foreldrene kan selv kontakt pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT) for å få hjelp. De kan også diskutere situasjonen med helsestasjonen; noen steder har de helsesøstre med god kompetanse i forhold til denne typer problemer.

Hvis problemen først oppsto etter bytte av barnehage, så bør man undersøke nøye hvordan barnehagen forholder seg til gutten. Dersom han derimot har hatt denne type problemer hele barndommen, så ville jeg tatt kontakt med fastlegen for å få vurdert om en henvisning til BUP er mest hensiktsmessig.

tusen takk for svar! jeg skal vise henne innlegget!

Hun skulle egntlig først snakke med Faren og prøve å ordne opp i dette på egen hånd! Hjelp utenfra er nok det beste...han skal jo begynne på skolen neste år...så det haster , mener nå jeg!

Han har nok vært problematisk i lang tid,men kan også være en veldig god gutt.Moren har nok vært streng og utålmådig...med masse temperament, så her trengs det hjelp til alle sammen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318104-rapport/#findComment-2618531
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...