Gå til innhold

bruke zyprexa som innsovingspille?

Anbefalte innlegg

Gjest GGGGGGGGGGGGGGGGGAI

stilnoct imovane osv virker ikke

er det vedt å be lege skrive ut till zyprexa til å brukes når jeg må snu døgnet???

eller det bedre alternativer, har hrøt om truxal, hva er forskjellen?

Vil ikke at årelange søvnproblemer skal ødelegge mer av livet mitt og studiet!

Trenger noe jeg kan ta på kvelden og vite at da vil jeg sove uansett om jeg sov altfor lenge på dagen før!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318123-bruke-zyprexa-som-innsovingspille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Har du tidligere brukt tradisjonell sovemedisin og ikke lengre har virkning av den? I såfall burde du få hjelp til å sove på annet vis en å bruke piller. Det vil nok bare bli et stadig større problem at andre medikamenter taper sin virkning og du føler at du trenger noe sterkere. Kroniske søvnvansker løser seg ikke ved bruk av sovepiller desverre, hjelper jo en stund og det er lett å tro at bare man er over kneika denne gangen går det nok greit videre. Noen gamle typer antidepressiva (som du er inne på her) har som virkning at man blir veldig trøtt og kan forsøkes. Snakk med legen din og vær ærlig på eventuell tidligere medisinbruk. Ønsker deg lykke til. Har selv vansker med å sove og vet mye om dette.

Du kan bruke vallergan, antihistamin. Eller en liten dose tolvon, som virker søvndyssende. Har du vektproblemer ville jeg stått over den siste?

Ellers zyprexa, nozinan, truxal, surmontil.

Der er mange, men jeg synes vallergan er den beste etter stinoct og imovane.

Mvh

Har du tidligere brukt tradisjonell sovemedisin og ikke lengre har virkning av den? I såfall burde du få hjelp til å sove på annet vis en å bruke piller. Det vil nok bare bli et stadig større problem at andre medikamenter taper sin virkning og du føler at du trenger noe sterkere. Kroniske søvnvansker løser seg ikke ved bruk av sovepiller desverre, hjelper jo en stund og det er lett å tro at bare man er over kneika denne gangen går det nok greit videre. Noen gamle typer antidepressiva (som du er inne på her) har som virkning at man blir veldig trøtt og kan forsøkes. Snakk med legen din og vær ærlig på eventuell tidligere medisinbruk. Ønsker deg lykke til. Har selv vansker med å sove og vet mye om dette.

sovemedisin har aldri funket, bare zyprexa. legen sier jeg er på grensen til å ha forsinket søvnfasesyndrom.

hadde perfekt døgnrytme på zyprexa.

sovemedisin har aldri funket, bare zyprexa. legen sier jeg er på grensen til å ha forsinket søvnfasesyndrom.

hadde perfekt døgnrytme på zyprexa.

Men da kan du vel bare bruke zyprexa. Om det er det beste på deg er jo vanskelig å si. Da må du i tilfelle prøve ut noen av de andre for sammenligning. På den andre siden kan du holde deg til det du vet hjelper. Det skal vel ikke store dosen til så lenge du ikke bruker den regelmessig.

Jeg sliter også voldsomt med alt som har med søvn å gjøre, og zyprexa har vært et av forslagene til legen min. Men jeg får ulvehunger av dem, så de er ikke noe for meg.

Mvh

Annonse

Men da kan du vel bare bruke zyprexa. Om det er det beste på deg er jo vanskelig å si. Da må du i tilfelle prøve ut noen av de andre for sammenligning. På den andre siden kan du holde deg til det du vet hjelper. Det skal vel ikke store dosen til så lenge du ikke bruker den regelmessig.

Jeg sliter også voldsomt med alt som har med søvn å gjøre, og zyprexa har vært et av forslagene til legen min. Men jeg får ulvehunger av dem, så de er ikke noe for meg.

Mvh

jeg får jo også ulvehunger av dem, er derfor jeg måtte slutte :(

men en sjelden gang i blant kan jo gå an kanskje? hver dag blir umulig..:(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...