Gå til innhold

Hva kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan du skrive noe om hva slags diagnose/-r du har?

Hva slags medisiner du går på nå (og ev hva du har gått på tidligere)?

Og hva slags doser du går på nå (og eventuelt hva du har gått på tidligere)?

Hva slags terapi er det du får?

Uten å vite noe om dette kan ingen gi noe fornuftig svar.

Det er ingen løsning å gå på beroligende midler resten av livet, og det er nok ikke mange psykiatere, om noen, som ville gått for den løsningen.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318139-hva-kan-hjelpe/#findComment-2618806
Del på andre sider

Kan du skrive noe om hva slags diagnose/-r du har?

Hva slags medisiner du går på nå (og ev hva du har gått på tidligere)?

Og hva slags doser du går på nå (og eventuelt hva du har gått på tidligere)?

Hva slags terapi er det du får?

Uten å vite noe om dette kan ingen gi noe fornuftig svar.

Det er ingen løsning å gå på beroligende midler resten av livet, og det er nok ikke mange psykiatere, om noen, som ville gått for den løsningen.

Mvh

Det er vel kognitiv terapi eller gudene måtte vite hva . Og det hjelper jo ikke enn hvor jeg har prøvd og prøvd. Går på høy dose cipralex. har gad og sosial angst men tror jeg er mer forstyrret enn som så. Blir jo sprø av å leve slik. Nesten bedre å ta livet sitt. Kan jo ikke gjøre noe uten at angsten er der. Den er der hele tiden. Er sint og frustrert over dette.

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Psykologen sitter jo bare der og det er ikke mye hjelp å få. Nå vil sikkert alle tro at det er psykologen som gjøre de riktige sakene. Det er jo ingenting han sier som jeg ikke vet fra før og prøvd ut. Og alt går i lang drag. Skal vente å se an..

Nå har jeg stått på i to år siden jeg ble rammet og klarer rett og slett ikke mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318139-hva-kan-hjelpe/#findComment-2618858
Del på andre sider

Det er vel kognitiv terapi eller gudene måtte vite hva . Og det hjelper jo ikke enn hvor jeg har prøvd og prøvd. Går på høy dose cipralex. har gad og sosial angst men tror jeg er mer forstyrret enn som så. Blir jo sprø av å leve slik. Nesten bedre å ta livet sitt. Kan jo ikke gjøre noe uten at angsten er der. Den er der hele tiden. Er sint og frustrert over dette.

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Psykologen sitter jo bare der og det er ikke mye hjelp å få. Nå vil sikkert alle tro at det er psykologen som gjøre de riktige sakene. Det er jo ingenting han sier som jeg ikke vet fra før og prøvd ut. Og alt går i lang drag. Skal vente å se an..

Nå har jeg stått på i to år siden jeg ble rammet og klarer rett og slett ikke mer.

Hvis du har prøvd en høy dose cipralex over en lengre periode er det vel på tide å prøve noe nytt. Jeg skjønner du blir frustrert og lei hvis du har prøvd noe over lengre tid uten å se forbedringer.

Jeg ville startet med å bytte til et annet antidepressiva hvis det er slik at cipralex er det eneste du har prøvd. Det er plenty å velge mellom.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318139-hva-kan-hjelpe/#findComment-2618872
Del på andre sider

Gjest Lottea som skal bytte nick;o)

Hvis du har prøvd en høy dose cipralex over en lengre periode er det vel på tide å prøve noe nytt. Jeg skjønner du blir frustrert og lei hvis du har prøvd noe over lengre tid uten å se forbedringer.

Jeg ville startet med å bytte til et annet antidepressiva hvis det er slik at cipralex er det eneste du har prøvd. Det er plenty å velge mellom.

Mvh

Vi får se .. Jeg er blitt bedre emd cipralex men det er ikke nok for meg.

Har nettopp vært på biblioteket på treningstur for angst og lånt bøker om positiv tenkning og hvordan få mer ut av livet. Samt bøker om hvordan kroppen egentlig fungerer.

Jeg får prøve å tenke positivt, at jeg får noe til i det minste. Men for et invalidiserende liv en lever. Noen ganger drikker jeg alkohol for å klare å gjøre ting. Hvis jeg skal på konsert eller noe annet lignende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318139-hva-kan-hjelpe/#findComment-2618953
Del på andre sider

Annonse

Vi får se .. Jeg er blitt bedre emd cipralex men det er ikke nok for meg.

Har nettopp vært på biblioteket på treningstur for angst og lånt bøker om positiv tenkning og hvordan få mer ut av livet. Samt bøker om hvordan kroppen egentlig fungerer.

Jeg får prøve å tenke positivt, at jeg får noe til i det minste. Men for et invalidiserende liv en lever. Noen ganger drikker jeg alkohol for å klare å gjøre ting. Hvis jeg skal på konsert eller noe annet lignende.

Jeg er litt nysgjerrig, siden det har vært en del diskusjoner her på forumet i det siste om doser på ulike AD og hva som regnes som høyt eller ikke. Kan jeg spørre deg hva legen din anser som en høy dose på cipralex? Du svarer om du vil og gidder:o).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318139-hva-kan-hjelpe/#findComment-2618960
Del på andre sider

Jeg er litt nysgjerrig, siden det har vært en del diskusjoner her på forumet i det siste om doser på ulike AD og hva som regnes som høyt eller ikke. Kan jeg spørre deg hva legen din anser som en høy dose på cipralex? Du svarer om du vil og gidder:o).

går på 40 mg. Men noen må kanskje gå lenger opp og mulig jeg også kanskje men tror jeg står på det høyeste nå jeg kan ta ifølge blodprøver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318139-hva-kan-hjelpe/#findComment-2618979
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...