Gå til innhold

Hva får babyer til jul?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

44

• Spirello

8

• morsan

4

• Mrs. Wallace

4

Saken er jo at jeg vil tenke litt økonomisk også, siden vi ikke har så god råd for tiden. Jeg vil helst at hun skal få mest mulig av det hun har bruk for til jul...

Sånn dress veit jeg rett og slett ikke om hun trenger. Hun blir ett i mars, og kommer antagelig ikke til å være så mye ute og leke i vinter. Her er det mest slaps - ikke mye snø. Dermed blir det nok ikke så veldig mye utetid uansett...

Det du sier ang å tenke på om barnet har søsken eller ei var jo faktisk smart:-)

Jeg skjønner. Da tror jeg enten jeg ville kjøpe noe som hun må ha uansett, eller bare en liten billig ting slik at dere heller kan kjøpe noe etter jul. Babyen legger vel ikke merke til om hun får gaver av dere på julaften eller i romjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er jo at jeg vil tenke litt økonomisk også, siden vi ikke har så god råd for tiden. Jeg vil helst at hun skal få mest mulig av det hun har bruk for til jul...

Sånn dress veit jeg rett og slett ikke om hun trenger. Hun blir ett i mars, og kommer antagelig ikke til å være så mye ute og leke i vinter. Her er det mest slaps - ikke mye snø. Dermed blir det nok ikke så veldig mye utetid uansett...

Det du sier ang å tenke på om barnet har søsken eller ei var jo faktisk smart:-)

Ønsk henne en vårdress da? Fleece til våren, uteleker, sånne ting som hun har nytte av litt fram i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Det finnes mange utrolig flotte leker å få kjøpt, men enten man har det eller "hjemmelagde" eller begge deler, er det viktig at man ikke blir stresset på det om lekene er "pedagogiske nok". Så lenge barnet faktisk leker med en leke, ER den pedagogisk.

Nemlig. .o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhh, ja jeg blei nemlig litt redd du var en sånn superDOLmamma her, som skulle lære meg å klippe og lime selv;-)

Du har rett i det at jeg har litt dårlig samvittighet ja! Vi har ikke råd til å kjøpe all verden, og samtidig så kjøper jeg kanskje en bukse heller enn ei leke noen ganger, selv om hun ville valgt annerledes. Jeg tenker at jeg vil hun skal se fin ut, men at det egentlig ikke betyr noe for henne, og jeg burde heller hjelpe til med å stimulere utviklingen hennes. Men takk for at du også forteller meg at jeg kan duge selv om jeg ikke svir av en 1000-lapp i mnd på plastikk:-)

Jeg lar henne ofte "hjelpe til" med å brette klær, skyve litt på kleskurven, moppe gulvet osv. Dessuten går vi i postkassa sammen hver dag og henter dagens reklame. Så ligger vi på gulvet sammen og leser reklame og koser oss! (Og river og tygger og hyyyler når mamma må inn i munnen og pirke ut en pakke pølser til 40% fra Mega)

''Jeg lar henne ofte "hjelpe til" med å brette klær, skyve litt på kleskurven, moppe gulvet osv. Dessuten går vi i postkassa sammen hver dag og henter dagens reklame. Så ligger vi på gulvet sammen og leser reklame og koser oss!''

Det høres jo helt supert ut. :o)

Det er kjempelurt å ba babyer og småbarn "hjelpe til" med dagligdagse gjøremål. Ting må jo gjøres uansett, barna opplever noe (og det er ikke så mye action som skal til i den alderen) og det er samvær med hverandre. Et helt lite kinderegg, med andre ord. Og dessuten har det den bonusen at plutselig en dag er de store nok til at de faktisk er til reell hjelp. Jentungen (3) er for eksempel helt rå på å rydde ut av oppvaskmaskinen, og sorterer bestikk som en proff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner. Da tror jeg enten jeg ville kjøpe noe som hun må ha uansett, eller bare en liten billig ting slik at dere heller kan kjøpe noe etter jul. Babyen legger vel ikke merke til om hun får gaver av dere på julaften eller i romjula.

Det har du jammen helt rett i:-) Kanskje det er slik vi skal gjøre det... Hmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226420109' post='4012066]

Ønsk henne en vårdress da? Fleece til våren, uteleker, sånne ting som hun har nytte av litt fram i tid.

Men det kommer hun jo til å få til bursdagen sin, som er i begynnelsen av mars... Åamei, blei vanskelig dette her;-) Men jeg tror jeg kommer til å gjøre litt slik som Aimabel sier, at vi kjøper en liten gave til julaften, og så heller fyller på litt av det hun ikke har fått rett etter jul. Nå har jeg jo forsåvidt gått berserk allerede da, men for de resterende pengene;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan ikke tenke meg at hun kan gå innen jul! Har tenkt til å sørge for at hun får en sånn gåbil, enten vi kjøper den selv eller hun får den av noen andre. For hun nærmer seg jo tiden da hun skal lære det...

Det bordet du snakket om tror jeg ikke jeg har sett før, men det hadde nok vært midt i blinken! Da får hun litt igjen for strevet:-)

Jeg har tenkt på det også, at hun kanskje vil få mye av det samme. I hvert fall av klær. Det er ikke så veldig mange barnebutikker rundt her, så folk går nok i de samme, og da blir det jo lett slik. Men jeg er ikke sikker på om jeg synes det er frekt å dele ut liste, eller om folk bare setter pris på det?

Tja, jeg blir alltid spurt om hva de ønsker seg så slipper å bare dele ut listen..

Det bordet jeg snakker om kjøpte jeg faktisk på coop obs, men de har det nok i lekebutikker de har fisher price også.

Det gjør ikke noe om hun ikke kan gå enda m tanke på sånn gå leke ting som jeg hadde link til, mine har likt å sitte å se på den og leke med den på gulvet før de kan gå og når de har lært seg å gå så går de rundt med den og siden så løper de rundt med den =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg lar henne ofte "hjelpe til" med å brette klær, skyve litt på kleskurven, moppe gulvet osv. Dessuten går vi i postkassa sammen hver dag og henter dagens reklame. Så ligger vi på gulvet sammen og leser reklame og koser oss!''

Det høres jo helt supert ut. :o)

Det er kjempelurt å ba babyer og småbarn "hjelpe til" med dagligdagse gjøremål. Ting må jo gjøres uansett, barna opplever noe (og det er ikke så mye action som skal til i den alderen) og det er samvær med hverandre. Et helt lite kinderegg, med andre ord. Og dessuten har det den bonusen at plutselig en dag er de store nok til at de faktisk er til reell hjelp. Jentungen (3) er for eksempel helt rå på å rydde ut av oppvaskmaskinen, og sorterer bestikk som en proff.

Ja det er det jeg tenker også, at en dag er hun gammel nok til faktisk å hjelpe til, og da har hun lært hvordan ting skal gjøres! Og det er ikke meg imot:-)

Dessuten er det den eneste måten jeg kan få gjort litt husarbeide på for tiden - ved at hun er med! Hun veit nok hvem som er sjefen ja...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg blir alltid spurt om hva de ønsker seg så slipper å bare dele ut listen..

Det bordet jeg snakker om kjøpte jeg faktisk på coop obs, men de har det nok i lekebutikker de har fisher price også.

Det gjør ikke noe om hun ikke kan gå enda m tanke på sånn gå leke ting som jeg hadde link til, mine har likt å sitte å se på den og leke med den på gulvet før de kan gå og når de har lært seg å gå så går de rundt med den og siden så løper de rundt med den =)

Ja slike leker er jo greie, slike som de liker å leke med før de egentlig er gamle nok til å forstå eller klare å leke "riktig" med dem! Det er derfor jeg vil hun skal få en slik gåbil til jul også. Hun går nok ikke på en stund enda da, men kan jo leke litt med den likevel, også varer den til hun er 5! Kupp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også fått masse stive bukser til mini. Kjempekoselig at folk har gitt han så mye klær, men hvorfor sånne stive? Synd å bare legge dem bort, men stakar, han må få bruke bena. Og hettegenser uten glidelås, det er ikke godt å få tredd nedover hodet. Finnes utrolig mye upraktisk babytøy egentlig. Synes omslagsbody med joggebukse er det beste jeg :-) Og så må det kunne vaskes på 60 grader.

Ja tenk at folk kan kjøpe hettegenser til en liten baby... Tror ikke de har barn selv som kjøper slikt. Fikk mange til babygutten vår og kunne ikke drømme om å bruke noen av de. Ikke så deilig med en klump bak nakken når man bare ligger..:-) Men det er som dere sier at folk vil helst kjøpe kult og stilig, at det skal være deilig å ha på kommer liksokm i andre rekke for mange:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk at folk kan kjøpe hettegenser til en liten baby... Tror ikke de har barn selv som kjøper slikt. Fikk mange til babygutten vår og kunne ikke drømme om å bruke noen av de. Ikke så deilig med en klump bak nakken når man bare ligger..:-) Men det er som dere sier at folk vil helst kjøpe kult og stilig, at det skal være deilig å ha på kommer liksokm i andre rekke for mange:-)

Og så er det jo hette på nesten alt babytøy! Var på Kappahl her en dag for å se etter en genser uten hette, og det fantes ikke. Tenkte på en sånn i veluor eller noe, alle hadde hette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da må han ha vært eldre enn 8 mnd? Mi er nemlig ikke i stand til å åpne en boks og så sette på lokket igjen! Men, hun hadde helt sikkert synes det var spennende med noe slikt til å riste på og fikle med. Jeg har faktisk et par gjennomsiktige bokser, og skal prøve når hun våkner! Tusen takk for tips:-)

Nei.. jeg tror ikke han var stort eldre. Han fikk boks når han kunne sitte. Husker han satt på kjøkkengulvet med boksen på kjkkenet mens jeg lagde middag. Fikk noen bakeboller og sleiv også og rørte rundt. hehe.. Tror ikke jeg satt på lokket helt rundt hele, han fikk nå i hvert fall opp lokket. Hjalp til litt med både lokk av og på og putte alt oppi igjen, å få det ut var enkelt. Boksen opp ned og alt utover gulvet. hehe.. En herlig tid. :)

Du kan jo hjelpe henne litt da vettu. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.. jeg tror ikke han var stort eldre. Han fikk boks når han kunne sitte. Husker han satt på kjøkkengulvet med boksen på kjkkenet mens jeg lagde middag. Fikk noen bakeboller og sleiv også og rørte rundt. hehe.. Tror ikke jeg satt på lokket helt rundt hele, han fikk nå i hvert fall opp lokket. Hjalp til litt med både lokk av og på og putte alt oppi igjen, å få det ut var enkelt. Boksen opp ned og alt utover gulvet. hehe.. En herlig tid. :)

Du kan jo hjelpe henne litt da vettu. :)

Ja hvis jeg hjelper til, så er jo hva som helst moro:-) Det er så herlig å se store øyne som tindrer mens en liten lank griper rundt kokesleiva til mamma... Det er lykken det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveføtter

Noe som har vært populært her i huset, og som er i bruk enda, er FisherPrice telefon. Den er til å stå, rød bak og hvit forann. Med knapper til å trykke på. Så kan den stilles inn på tall, bokstaver eller musikk/setninger...

Spennende for den lille jenta di, og den vil være populær i minst to tre år til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som har vært populært her i huset, og som er i bruk enda, er FisherPrice telefon. Den er til å stå, rød bak og hvit forann. Med knapper til å trykke på. Så kan den stilles inn på tall, bokstaver eller musikk/setninger...

Spennende for den lille jenta di, og den vil være populær i minst to tre år til...

Det høres ut som noe for henne ja! Skal søke litt jeg... Takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveføtter

Det høres ut som noe for henne ja! Skal søke litt jeg... Takk:-)

Jeg prøvde å finne den på fisher price sin nettside, men fant den ikke. Men det er ikke lenge siden jeg så slik i butikken, og det er garantert fisher price, har den her ved siden av meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å finne den på fisher price sin nettside, men fant den ikke. Men det er ikke lenge siden jeg så slik i butikken, og det er garantert fisher price, har den her ved siden av meg ;-)

Jeg har også tittet på sidene deres nå, men synes det var merkverdig dårlig utvalg der i forhold til hvor mye de egentlig selger. Jeg mener å ha sett sånn telefon som du snakker om, og veit hvilken butikk jeg skal gå til for å se etter den. Men jeg kan ikke huske at den har musikk og slikt, men så har jeg jo heller ikke sett så nøye på barneleker før jeg fikk barn selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...