Gjest Bamsemora Skrevet 11. november 2008 Skrevet 11. november 2008 Hva er det som kan fortelle en om et barn kan ha psykiske lidelser? Er det noe en kan fornemme i ung alder (7,5 år)? Er det spesielle tegn en kan merke seg osv.Vanlig familie,mor ,far,1 barn , mor hjemme, far ukependler. Barn trives på skole, venner, men problem med sinne når det blir terget.trekker seg for seg selv iblandt, for å "få litt meg tid"..... 0 Siter
PieLill Skrevet 12. november 2008 Skrevet 12. november 2008 Jeg synes man i første omgang skal tenke på hvordan man kan hjelpe barnet til å finne konstruktive måter å takle problemene på, fremfor å lete etter diagnoser. Grensene for det normale er snevre nok som de er. mvh 0 Siter
Gjest Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Jeg synes man i første omgang skal tenke på hvordan man kan hjelpe barnet til å finne konstruktive måter å takle problemene på, fremfor å lete etter diagnoser. Grensene for det normale er snevre nok som de er. mvh Er ikke ute etter å stille noen diagnose, ville bare ha svar på hva man evt bør være ops på hos så små i forhold til psyken og problemer i den gaten..... Jeg prøver konstruktivt jeg, men iblandt kan man bli litt urolig når en liten gutt i fullt inne sier : " Jeg skal drepe meg!!!" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.