Gå til innhold

"Mobbing" på skoleveien

Gjest Bekymret for kompisen

Anbefalte innlegg

Gutten min fortalte meg i går at tre gutter er ute etter kompisen hannes på vei hjem fra skolen. Dvs. de sier stygge ord, dytter, små slår, truer osv. Jeg vet ikke i hvilken tone dette blir gjort i men uansett synes min gutt dette er ekkelt.

Nå virker det ikke som kompisen "bryr" seg eller ikke tør å vise at han bryr seg om det. Han er en gutt som både utsetter andre og er utsatt selv for plaging, vet ikke om jeg kan kalle det mobbing for jeg vet ikke hvor mye og ofte det skjer.

Gutten min synes det var så truende at han gruet seg til å gå hjem fra skolen i dag selvom han vet de ikke tar han.

Det skal jo være null tolleranse for mobbing på vår skole. Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville spurt barnet mitt om h*n selv vil gi beskjed til læreren, eller om jeg skulle gjøre det. Selv om h*n ikke blir mobbet selv, så er det vondt å se på det og h*n kvier seg for hjemturen. Det skal ikke være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt barnet mitt om h*n selv vil gi beskjed til læreren, eller om jeg skulle gjøre det. Selv om h*n ikke blir mobbet selv, så er det vondt å se på det og h*n kvier seg for hjemturen. Det skal ikke være slik.

Helt enig, det skal IKKE være sånn.

Han ville at jeg skulle snakke med læreren så jeg har gjort det.

Jeg har også snakket med den ene gutten og foreldrene så det ikke skal skje i dag når han går hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, det skal IKKE være sånn.

Han ville at jeg skulle snakke med læreren så jeg har gjort det.

Jeg har også snakket med den ene gutten og foreldrene så det ikke skal skje i dag når han går hjem.

Det er bra! Det gjelder å få kvelt slike ting tidlig. Håper turen hjem i dag blir flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...