Gjest Bekymret for kompisen Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Gutten min fortalte meg i går at tre gutter er ute etter kompisen hannes på vei hjem fra skolen. Dvs. de sier stygge ord, dytter, små slår, truer osv. Jeg vet ikke i hvilken tone dette blir gjort i men uansett synes min gutt dette er ekkelt. Nå virker det ikke som kompisen "bryr" seg eller ikke tør å vise at han bryr seg om det. Han er en gutt som både utsetter andre og er utsatt selv for plaging, vet ikke om jeg kan kalle det mobbing for jeg vet ikke hvor mye og ofte det skjer. Gutten min synes det var så truende at han gruet seg til å gå hjem fra skolen i dag selvom han vet de ikke tar han. Det skal jo være null tolleranse for mobbing på vår skole. Hva ville dere gjort? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg ville spurt barnet mitt om h*n selv vil gi beskjed til læreren, eller om jeg skulle gjøre det. Selv om h*n ikke blir mobbet selv, så er det vondt å se på det og h*n kvier seg for hjemturen. Det skal ikke være slik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bekymret for kompisen Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg ville spurt barnet mitt om h*n selv vil gi beskjed til læreren, eller om jeg skulle gjøre det. Selv om h*n ikke blir mobbet selv, så er det vondt å se på det og h*n kvier seg for hjemturen. Det skal ikke være slik. Helt enig, det skal IKKE være sånn. Han ville at jeg skulle snakke med læreren så jeg har gjort det. Jeg har også snakket med den ene gutten og foreldrene så det ikke skal skje i dag når han går hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Helt enig, det skal IKKE være sånn. Han ville at jeg skulle snakke med læreren så jeg har gjort det. Jeg har også snakket med den ene gutten og foreldrene så det ikke skal skje i dag når han går hjem. Det er bra! Det gjelder å få kvelt slike ting tidlig. Håper turen hjem i dag blir flott 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.