Gå til innhold

påleggstips

Gjest manjana

Anbefalte innlegg

Han har nettopp begynnt med brødskiver.

Hva kan jeg gi han,av pålegg?

Bløtkokt egg, er det bra?

Tassen er snart 10 mnd.

takknemlig for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte mest pålegg som sitter fast på skiva, slik som leverpostei, tubeost, kaviar.

takk for tips. Tubepålegg har ikke vært i tankene mine!Han har hitill bare spist makrell på boks og

svolværpostei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan faktisk bruke det meste, men for å unngå at barnet kun spiser pålegget så er jo smørepålegg greit:-)

Smøreost, makrell i tomat, leverpostei, prim...

Men du kan jo også bruke vanlig ost, kjøttpålegg og slike ting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløtkokt egg???? Du mener vel hardkokt i så fall?

nei, jeg ville ikke satsa på det.. Varier pålegget og unngå veldig søtt pålegg som bananos, syltetøy, sjokoladepålegg og prim. Jge gir gutten min prim av og til, og gir da den varienten med mindre tilsatt sukker.

Leverpostei, markell i tomat, gulost, brunost, smøreoster, kokt skinke, salami, okserull, letter servelat, kaviar. Hr han tenner kan han også få tynne agurk skiver og tomatskiver på skive, eller ved siden av.

Poden min elsker babybell ost, og får det i matpakka, men den spiser han utenom brødskiva.

Oppskjært frukt får han etter brødmåltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg ville ikke satsa på det.. Varier pålegget og unngå veldig søtt pålegg som bananos, syltetøy, sjokoladepålegg og prim. Jge gir gutten min prim av og til, og gir da den varienten med mindre tilsatt sukker.

Leverpostei, markell i tomat, gulost, brunost, smøreoster, kokt skinke, salami, okserull, letter servelat, kaviar. Hr han tenner kan han også få tynne agurk skiver og tomatskiver på skive, eller ved siden av.

Poden min elsker babybell ost, og får det i matpakka, men den spiser han utenom brødskiva.

Egg er kjempesunt, så hvis du f.eks. kan smøre plommen på et bløtkokt egg, så er jo det et alternativ. Kaviar er litt salt, men i små mengder er jo det et OK pålegg. Prim er søtt, men den grønne primen er tilsatt ekstra jern, og det er det jo fint å få i barnet. Banan, leverpostei, syltetøy... Mine barn kunne ikke fordra smøreost, men du kan jo prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg trodde egg var sund? bløtkokt med brødskive ved siden av. Han har bare 2 tenner nede og nettopp fått to små ris oppe.Smørepålegg høres bra ut! takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg er kjempesunt, så hvis du f.eks. kan smøre plommen på et bløtkokt egg, så er jo det et alternativ. Kaviar er litt salt, men i små mengder er jo det et OK pålegg. Prim er søtt, men den grønne primen er tilsatt ekstra jern, og det er det jo fint å få i barnet. Banan, leverpostei, syltetøy... Mine barn kunne ikke fordra smøreost, men du kan jo prøve.

takk, nå har jeg jammen litt å velge mellom.:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggeplomme på brødskiva hørtes helt grusomt ut! *urk* Nå liker ikke jeg bløtkokt egg i det hele tatt da så.. :)

Egg er sunt ja, men ikke hver dag. Vi spiser egg i helgene. Poden får da hardkokt egg, stekt egg, eller omelett. Av prinsipp server jeg ikke søtt pålegg utenom en sjelden gang i helgene. Kan ha noe med å gjøre at jeg ikke er vant med å få det da jeg var liten, og heller ikke er noe glad i det. kan ta en skive med syltetøy til "dessert" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan faktisk bruke det meste, men for å unngå at barnet kun spiser pålegget så er jo smørepålegg greit:-)

Smøreost, makrell i tomat, leverpostei, prim...

Men du kan jo også bruke vanlig ost, kjøttpålegg og slike ting også.

Her er det masse tips, flott! takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei, smøreost, kaviar.

Personlig ville jeg ventet litt med egg pga faren for allergi, men er ingen av foreldrene særlig allergiske er det vel ikke noe fare...

Hvitost, hjemmelaget syltetøy med lite sukker, prim.

Mye godt å gi til en liten tass på 10 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggeplomme på brødskiva hørtes helt grusomt ut! *urk* Nå liker ikke jeg bløtkokt egg i det hele tatt da så.. :)

Egg er sunt ja, men ikke hver dag. Vi spiser egg i helgene. Poden får da hardkokt egg, stekt egg, eller omelett. Av prinsipp server jeg ikke søtt pålegg utenom en sjelden gang i helgene. Kan ha noe med å gjøre at jeg ikke er vant med å få det da jeg var liten, og heller ikke er noe glad i det. kan ta en skive med syltetøy til "dessert" :)

Var det ikke i gamledager man bare kunne spise egg en gang i uka? hvis man ikke har høyt kolestrol så går det vel greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...