Gå til innhold

Om lurendreiere på dol


morsan

Anbefalte innlegg

En som plutselig ble alenefar til et barn han knapt hadde sett i dets 8 leveår, fordi moren hadde tatt selvmord.

var det innlegget kødd? hvordan ble det avslørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    44

  • pekkaline

    14

  • Babette

    13

  • Bookworm

    13

Mest aktive i denne tråden

:-) Ja, ja, jeg trøster meg med - som også påpekt av Babette - at det ikke var unyttig selv om historien ikke var ekte.

Jeg ville også syntes det var verre hvis jeg hadde blitt lurt til å bli sint enn til å bli rørt:-)

''Jeg ville også syntes det var verre hvis jeg hadde blitt lurt til å bli sint enn til å bli rørt:-)''

Ja det er eg enig i.

Men om det virkelig var "en lurendreier" vi hadde med å gjøre, så var det ihvertfall ikkje noe å si på fantasien.

Litt pussig da at det første eg skreiv var at det minna om ett filmmanus, kanskje vedkommende burde kontakte noen innen bransjen for å få brukt kreativiteten til noe positivt.

Var historien sann så vil vi nok uansett (ikkje eg da) få lese om det i VG og Se & Hør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det innlegget kødd? hvordan ble det avslørt?

NHD sjekket litt. Hva han jorde vet jeg ikke, men antar han kan ha sjekket andre innlegg fra samme bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ingenting.

En del tråder på 100 siste nå minner meg om den gærne boblejakkedama. Hun skriver innlegg om unger som blir vettskremte når foreldrene vasker boblejakkene deres, og unger som finner brukte boblejakker på lekeplasser og tar dem med hjem. Tror hun har vært her også.

*ha ha* Gærne boblejakkedamer er en rase for seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes hele historien virket ganske utrolig og man kan jo aldri vite 100 % sikkert om noe er sant eller ikke her på dol.

Selv prøver jeg å tenke det beste om folk og det er mye verre å mistro en som virkelig snakker sant, enn å tro på en som lyver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes hele historien virket ganske utrolig og man kan jo aldri vite 100 % sikkert om noe er sant eller ikke her på dol.

Selv prøver jeg å tenke det beste om folk og det er mye verre å mistro en som virkelig snakker sant, enn å tro på en som lyver ;)

Godt poeng:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble nevnt at en burde kjent igjen troll pga skrivemåten. Er det en utlending da?

Vet ikke om jeg skal le eller grine, men velger det første. ;)

Skulle man kjent igjen dette trollet på skrivemåten? Jeg (og sikkert flere) la merke til at han konsekvent skrev "hun" - "jeg sa det til hun" - men regnet med det dreide seg om en bergenser.

Han hadde også noen tilfeller, husker ikke de eksakte ordene, der han byttet ut g med k - f.eks 'sakt' og 'rinkte' istedetfor sagt og 'ringte'.

Søren at jeg ikke var logget på før i dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NHD sjekket litt. Hva han jorde vet jeg ikke, men antar han kan ha sjekket andre innlegg fra samme bruker.

Gått glipp av noe her, skjønner jeg! *hmrf* !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men, men, det er ikke det verste her i livet å bli tatt på fersken i å være empatisk og lettrørt;-)''

Det er helt klart et poeng.

Selv ble jeg verken empatisk eller lettrørt av fyren - jeg kjente ham igjen med en gang. Dette er jo en gjenganger. Alenefar til en gutt på mellom 7 og 10, selvstendig næringsdrivende med eget hus og god økonomi. Og innleggene har _alltid_ et kapittel om dusje- eller baderutiner.

''Og innleggene har _alltid_ et kapittel om dusje- eller baderutiner.

''

Jepp. Var det ikke en som kicka på gummibukser eller noe sånt her en gang også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en tråd her en gang for lenge siden som kom fra en som har prøvd seg flere ganger. H*n hadde et litt spesielt interesseområde - det handlet mye om bleier.

Den tråden jeg sikter til, handlet om en jente som plutselig hadde begynt å gjøre i buksa igjen, fordi hun ville være baby. Og hun var godt over den alderen da sånt er vanlig. "Moren" fikk selvfølgelig mange gode råd, og det kom oppfølgingstråder over flere dager.

Akkurat den tråden avslørte jeg med én gang og skrev ikke et eneste svar (ikke at jeg har så mye erfaring med bleie-tilbakefall). Årsaken var at framdriften var så enorm. Tror de fikk time hos både lege, psykolog og andre eksperter så og si på dagen, slik at vi fikk referert deres fagråd i trådene.

Litt tragisk kanskje, men det er nå en gang slik at det er laaang ventetid de fleste steder. I hvert fall hvis det ikke dreier seg om mer akutte situasjoner enn bleieavvenning.

Jeg syntes tempoet i Aleksander-historien også ble litt vel raskt etter hvert. Tror ting ville gått atskillig langsommere i virkeligheten - og da mener jeg alt fra byråkratiet til å få møblene på plass.

Bleier var det! Jeg huska feil, jeg trodde det var gummibukser! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og innleggene har _alltid_ et kapittel om dusje- eller baderutiner.

''

Jepp. Var det ikke en som kicka på gummibukser eller noe sånt her en gang også?

H*n er jo innom regelmessig, og spør etter gummibukser med seler til 9-10-åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

''Og innleggene har _alltid_ et kapittel om dusje- eller baderutiner.

''

Jepp. Var det ikke en som kicka på gummibukser eller noe sånt her en gang også?

Linken du sendte i går med country forsvant da webbis tok en rengjøring her inne. Mannen min ble jo så glad da jeg la meg og fortalte at han hadde fått en låt av deg :)

Kan du sende den igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ingenting.

En del tråder på 100 siste nå minner meg om den gærne boblejakkedama. Hun skriver innlegg om unger som blir vettskremte når foreldrene vasker boblejakkene deres, og unger som finner brukte boblejakker på lekeplasser og tar dem med hjem. Tror hun har vært her også.

"den gærne boblejakkedama" Er dette en du kjenner igjen fra andre fora eller noen fra DOL? Jeg aner ikke hva du prater om hvertfall.. Men blir fryktelig nysgjerrig.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo ingenting.

En del tråder på 100 siste nå minner meg om den gærne boblejakkedama. Hun skriver innlegg om unger som blir vettskremte når foreldrene vasker boblejakkene deres, og unger som finner brukte boblejakker på lekeplasser og tar dem med hjem. Tror hun har vært her også.

Ja, hun hadde jeg glemt. Boblejakkedama, merkelige greier.

RL er vel litt oppskrytt egentlig, i forhold til DOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle man kjent igjen dette trollet på skrivemåten? Jeg (og sikkert flere) la merke til at han konsekvent skrev "hun" - "jeg sa det til hun" - men regnet med det dreide seg om en bergenser.

Han hadde også noen tilfeller, husker ikke de eksakte ordene, der han byttet ut g med k - f.eks 'sakt' og 'rinkte' istedetfor sagt og 'ringte'.

Søren at jeg ikke var logget på før i dag ;-)

Jeg tenker alltid at det er typisk for nye landsmenn å si hun istedet for henne... Resten regnet jeg med var pga ukjent med skrivemåter...

Ja, haha du har gått glipp av mye action i dag. Tror likevel det meste enda står, om ikke det er slettet i IQ-tråden nå da. Var du våken i natt? Ble slettet et par tråder da og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker alltid at det er typisk for nye landsmenn å si hun istedet for henne... Resten regnet jeg med var pga ukjent med skrivemåter...

Ja, haha du har gått glipp av mye action i dag. Tror likevel det meste enda står, om ikke det er slettet i IQ-tråden nå da. Var du våken i natt? Ble slettet et par tråder da og.

Våken i natt? Det kan jeg love deg at jeg ikke var, faller som regel i koma sånn i 22-tiden ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg innrømmer det glatt at jeg gikk fem på...''

Det må eg bare inrømme at eg og gjorde, og dermed holdt eg på å komme for seint på jobb (pleier å gå seinest ti på halv) grunnen til det var at eg skreiv ett lengre svar til en fyr som nettopp hadde fått sønnen sin til Norge.

Jeg så ditt svar, det var rørende godt Geir! Håper og tror at dere har det fint og godt sammen nå. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå er jeg helt lost her...

Orker ikke å lese alle innleggene, men hvem er det vi snakker om her? Han som skulle hente sønnen sin i fra USA?

Hvordan ble han avslørt som løgner?

*skjønner ingenting*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes hele historien virket ganske utrolig og man kan jo aldri vite 100 % sikkert om noe er sant eller ikke her på dol.

Selv prøver jeg å tenke det beste om folk og det er mye verre å mistro en som virkelig snakker sant, enn å tro på en som lyver ;)

Jeg har mistrodd en gang for mye. Det var ikke gøy, derfor stiller jeg meg med tanker om at det er fakta som skrives. Ble lurt jeg også, som mange andre. Det går så greit atte :) Ble jo tragikomiskt det hele :)) Tenker personen gosser seg over denne tråden blant annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...