Gå til innhold

Om lurendreiere på dol


morsan

Anbefalte innlegg

Okei, nå er jeg helt lost her...

Orker ikke å lese alle innleggene, men hvem er det vi snakker om her? Han som skulle hente sønnen sin i fra USA?

Hvordan ble han avslørt som løgner?

*skjønner ingenting*

Ja, visstnok så ble han det. Nhd sjekket visstnok tidligere innlegg fra samme bruker, og dette stemte ikke med historien om alenefaren.

Det kom nye innlegg som pretenderte å være fra etter at far og sønn hadde landet, og det var litt for mye info både om farens business og økonomi, samt alt de hadde rukket å foreta seg i Norge samme dag som de altså landet etter å ha flydd halve jorda rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    44

  • pekkaline

    14

  • Babette

    13

  • Bookworm

    13

Mest aktive i denne tråden

Nhd svarte i den siste delfortellingen fra karen. Han sa der at han ante mistanke og sjekket hvilken maskin det kom fra og at det ikke samsvarte med tidligere innlegg derfra.

Men det kan vel være flere som har brukt den pc'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da blir det noe annet.. Pekkaline skrev pc

Ja, men jeg husker ikke hva nhd skrev. Jeg oppfattet det som brukerkonto, men jeg kan ha misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kanskje en liten smule anonym

Vi prøver i ettertid å analysere vår evne eller manglende evne til å spotte lurendreiere. Felles evaluering og gjennomgang av ettervirkninger av å bli lurt er derfor et gode:o)

Lettere traumatisk for DOLs oppriktig engasjerte og varmhjertede sjeler, og man må sørge for at det ikke blir senvirkninger. Hvor er NHD og kriseteamet når en trenger dem? Jeg bare spør:o)

Eh, kriseteamet her (forsiktig hånd i været).

Jeg gikk fem på selv. Tror du vi må ta en nettverkssamtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistrodd en gang for mye. Det var ikke gøy, derfor stiller jeg meg med tanker om at det er fakta som skrives. Ble lurt jeg også, som mange andre. Det går så greit atte :) Ble jo tragikomiskt det hele :)) Tenker personen gosser seg over denne tråden blant annet...

Sikkert ;)

Nå datt det et vers nedi hodet mitt her:

"Det beste ein kan ha, er å gjere ein annan glad!" ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart noen som har en forfatterspire i magen. Kanskje kan det skyldes at de har et veldig innholdsløst liv, og at de dermed trenger å skape seg en spennende historie.

Den siste "lurehistorien" var jo absolutt både fengende og rørende, og godt konstruert - så det finnes talt der ute.

Det som er så vanskelig, er å kommentere dette når det skjer. Det hender jeg synes historier virker temmelig merkelige, men i fare for å tråkke i baret, hvis historien faktisk ER sann velger jeg å ikke kommentere det. Veldig synd hvis det er sannheten som skrives.

''Det er helt klart noen som har en forfatterspire i magen.''

Han/hun fikk sikkert refusert alle forslagene sine fra bokforlagene pga rettskrivinga ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ;)

Nå datt det et vers nedi hodet mitt her:

"Det beste ein kan ha, er å gjere ein annan glad!" ;-P

Ja! Da har vi gjort det beste, h*n ble nok glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken du sendte i går med country forsvant da webbis tok en rengjøring her inne. Mannen min ble jo så glad da jeg la meg og fortalte at han hadde fått en låt av deg :)

Kan du sende den igjen?

Så klart! :)

Og her er teksten. Den er i grunnen veldig fin. :)http://www.musicsonglyrics.com/L/lucindawilliamslyrics/lucindawilliamssideoftheroadlyrics.htm

Håper han liker den, da. :) Det er kjæresten min som har fått meg til å like noe innen denne sjangeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det er helt klart noen som har en forfatterspire i magen.''

Han/hun fikk sikkert refusert alle forslagene sine fra bokforlagene pga rettskrivinga ;-)

Hadde blitt en skikkelig jobb for den som skulle lese korrektur, ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Så klart! :)

Og her er teksten. Den er i grunnen veldig fin. :)http://www.musicsonglyrics.com/L/lucindawilliamslyrics/lucindawilliamssideoftheroadlyrics.htm

Håper han liker den, da. :) Det er kjæresten min som har fått meg til å like noe innen denne sjangeren. :)

Tusen takk for at du fant den fram igjen :o) Det rare er at jeg liker den kjempegodt nå som jeg hører den for andre og tredje gang. Mannen min synes den er veldig fin. Han trenger litt oppdateringer på den fronten. Jeg hører han plystrer etter musikken i stua :)

Jeg har lagret den på favoritter på Youtube nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, visstnok så ble han det. Nhd sjekket visstnok tidligere innlegg fra samme bruker, og dette stemte ikke med historien om alenefaren.

Det kom nye innlegg som pretenderte å være fra etter at far og sønn hadde landet, og det var litt for mye info både om farens business og økonomi, samt alt de hadde rukket å foreta seg i Norge samme dag som de altså landet etter å ha flydd halve jorda rundt.

Jeg må bare spørre hvem er Nhd og hvordan fattet han mistanke da? og hvordan vet du at han har sjekket opp i dette?

ble litt nysgjerrig jeg no =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre hvem er Nhd og hvordan fattet han mistanke da? og hvordan vet du at han har sjekket opp i dette?

ble litt nysgjerrig jeg no =)

nhd er hans psykiateren som er fagperson på Psykiatri, og som derfor kan sjekke og slett og slikt.

Han kan ha sjekket enten fordi han selv stusset over innholdet i innleggene, eller fordi han leste innlegg på webmasterforum der webmaster ble bedt om å vurdere å slette trådene, først og fremst fordi man mente at det ikke var sant, og dernest fordi -om det skulle være sant - burde slettes pga alt for mange private detaljer om gutten.

Kommentaren fra nhd før sletting tyder på at nhd avslørte "faren til Alexander" som en sjarlatan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nhd er hans psykiateren som er fagperson på Psykiatri, og som derfor kan sjekke og slett og slikt.

Han kan ha sjekket enten fordi han selv stusset over innholdet i innleggene, eller fordi han leste innlegg på webmasterforum der webmaster ble bedt om å vurdere å slette trådene, først og fremst fordi man mente at det ikke var sant, og dernest fordi -om det skulle være sant - burde slettes pga alt for mange private detaljer om gutten.

Kommentaren fra nhd før sletting tyder på at nhd avslørte "faren til Alexander" som en sjarlatan.

Ah! En sjarlatan, no less! Der er et ord man ikke får brukt ofte! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nhd er hans psykiateren som er fagperson på Psykiatri, og som derfor kan sjekke og slett og slikt.

Han kan ha sjekket enten fordi han selv stusset over innholdet i innleggene, eller fordi han leste innlegg på webmasterforum der webmaster ble bedt om å vurdere å slette trådene, først og fremst fordi man mente at det ikke var sant, og dernest fordi -om det skulle være sant - burde slettes pga alt for mange private detaljer om gutten.

Kommentaren fra nhd før sletting tyder på at nhd avslørte "faren til Alexander" som en sjarlatan.

Åhh, takk for svar..

Skrev han innpå tråden før han slettet den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...