Gå til innhold

Om lurendreiere på dol


morsan

Anbefalte innlegg

Takk skal du ha!

Jeg tenker alltid på å vinne i lotto når jeg ser nicket ditt. Jeg er ikke så bevandret i dette med smilefjes, så jeg leser det som Lotte o! He he..

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    44

  • pekkaline

    14

  • Babette

    13

  • Bookworm

    13

Mest aktive i denne tråden

Fikk ikke med meg actionen her i går - med denne slettingen. Fikk dog med meg de første innleggene denne lurendreieren skrev. Jeg ble rørt, men syntes det var ekstremt mange detaljer, og sveipet vel så vidt innom tanken at dette hørtes litt overdrevent ut - bl.a. alle tingene han skulle kjøpe til gutten.

Oppsummering: Jeg ble lurt, og har vel fått en ekstra liten spire av skepsis til det som skrives her - men det er sikkert bare sunt....

Jeg ble også lurt, det falt meg rett og slett ikke inn at noen skulle ha interesse av å dikte opp dette. Naivt og godtroende...

Men jeg får holde meg til rådet om å bare stole på faste nick...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant?

Jeg er veldig glad i å fortelle en historie som illustrerer dette.

For en del år siden var jeg innlagt på sykehus et par uker. Da lå jeg bl.a. på rom med ei dame som måtte fjerne både eggstokker og livmor p.g.a. kreft, og hun skulle videre til Radiumen seinere.

Hun hadde det så klart vondt og vanskelig, men en dag betrodde hun meg at etter at hun havnet på rom med meg kunne hun slutte å ta sin daglige valium.

Dette er det fineste noen har sagt til meg noen gang, og jeg glemmer det aldri.

Sykdommen hennes kunne ikke tulles bort, men hun syntes det gjorde så godt å kunne le og tulle litt at de tungene tankene ble litt mindre tunge for en stakket stund.

For en herlig historie og et kjempekompliment! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som følger med: Hvor er det blitt av innlegget på Webmaster (fra hr. Dahl) som kaller småpratet på Åpent for spam?

Der han vil ha tilbake muligheten til å få fram nye innlegg bare på valgte forum?

Jeg følte meg nokså truffet da han spesifikt nevnte Glamour, og jeg vet jeg produserer mye tullprat. Men det kan pokker ta være god mentalhygiene å le og tulle!

Ja, se der var tråden hans borte gitt... Jeg misforsto tidligere i dag og trodde den var slettet, men fant den igjen. Mens nå er den virkelig helt borte...

Dette er bare rart. De jo pleier ikke å slette hele tråder med mindre den er startet av et troll el.l. Men nhd sitter jo med sletteknapp selv, og kan også redigere egne innlegg etter at de er postet og svart på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant?

Jeg er veldig glad i å fortelle en historie som illustrerer dette.

For en del år siden var jeg innlagt på sykehus et par uker. Da lå jeg bl.a. på rom med ei dame som måtte fjerne både eggstokker og livmor p.g.a. kreft, og hun skulle videre til Radiumen seinere.

Hun hadde det så klart vondt og vanskelig, men en dag betrodde hun meg at etter at hun havnet på rom med meg kunne hun slutte å ta sin daglige valium.

Dette er det fineste noen har sagt til meg noen gang, og jeg glemmer det aldri.

Sykdommen hennes kunne ikke tulles bort, men hun syntes det gjorde så godt å kunne le og tulle litt at de tungene tankene ble litt mindre tunge for en stakket stund.

Det var et utrolig flott kompliment!! Jeg har en venninne med uslåelig humør, hun har både ligget dødssyk på sykehus og hatt en lengre periode i rullestol, men selvironien og humoren er bare helt utrolig. Har jeg en dårlig dag kan jeg bare melde henne, så får jeg noe hyggelig og morsomt tilbake. Dere er uvurdelige! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg litt dum, jeg gikk fem på.. Dumt det skal være sånne her som ødelegger, det legger jo en demper på hva man vil skrive om her når man vet det her sånne som tydelig trenger hjelp og finner opp historier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, visstnok så ble han det. Nhd sjekket visstnok tidligere innlegg fra samme bruker, og dette stemte ikke med historien om alenefaren.

Det kom nye innlegg som pretenderte å være fra etter at far og sønn hadde landet, og det var litt for mye info både om farens business og økonomi, samt alt de hadde rukket å foreta seg i Norge samme dag som de altså landet etter å ha flydd halve jorda rundt.

Jeg forstår at disse innleggene ble slettet, de var jo langt over grensen. Men sånn ellers, er det ikke "lov" , eller god skikk å skrive inn fiktive historier om noe man lurer på, men ikke har noe forhold til? (feks gir seg ut for å være gravid og har spørsmål ang det når man ikke er gravid men bare lurer?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle man kjent igjen dette trollet på skrivemåten? Jeg (og sikkert flere) la merke til at han konsekvent skrev "hun" - "jeg sa det til hun" - men regnet med det dreide seg om en bergenser.

Han hadde også noen tilfeller, husker ikke de eksakte ordene, der han byttet ut g med k - f.eks 'sakt' og 'rinkte' istedetfor sagt og 'ringte'.

Søren at jeg ikke var logget på før i dag ;-)

Jeg trodde det bare var bergensere som sa hun, og ikke henne.

Helt til jeg så/hørte sosseklompen fra Bærum på 71' Nord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det bare var bergensere som sa hun, og ikke henne.

Helt til jeg så/hørte sosseklompen fra Bærum på 71' Nord...

Ser ikke på den serien i år jeg, men faktisk, jeg har også vært borti ei sossedame som hadde samme "talefeil" :-) I tillegg klarte hun ikke si "kj"-lyden, og surret med de/dem.

En gang fortalte hun meg at "jeg schjørte hun til de". Hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på den serien i år jeg, men faktisk, jeg har også vært borti ei sossedame som hadde samme "talefeil" :-) I tillegg klarte hun ikke si "kj"-lyden, og surret med de/dem.

En gang fortalte hun meg at "jeg schjørte hun til de". Hehe....

''En gang fortalte hun meg at "jeg schjørte hun til de". Hehe....''

*Grøss* Husker jeg overhørte noen på Egon en gang, "Skjæm dæm itj med kjips'n snart?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at disse innleggene ble slettet, de var jo langt over grensen. Men sånn ellers, er det ikke "lov" , eller god skikk å skrive inn fiktive historier om noe man lurer på, men ikke har noe forhold til? (feks gir seg ut for å være gravid og har spørsmål ang det når man ikke er gravid men bare lurer?)

Jammen man trenger jo ikke å fake gravid for å stille spørsmål.

Jeg kan da spørre etter hva som helst her inne, uten at jeg selv erfarer det jeg lurer på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at disse innleggene ble slettet, de var jo langt over grensen. Men sånn ellers, er det ikke "lov" , eller god skikk å skrive inn fiktive historier om noe man lurer på, men ikke har noe forhold til? (feks gir seg ut for å være gravid og har spørsmål ang det når man ikke er gravid men bare lurer?)

Selvsagt er det ikke god skikk å skrive fiktive historier, og som Bookworm sier, er det da ikke nøvendig å relatere alle spørsmål til en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på den serien i år jeg, men faktisk, jeg har også vært borti ei sossedame som hadde samme "talefeil" :-) I tillegg klarte hun ikke si "kj"-lyden, og surret med de/dem.

En gang fortalte hun meg at "jeg schjørte hun til de". Hehe....

Hehe, fint skal det være. Men snakke kan de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært borte et stund og ble nysgjerrig - hva slags tråd og lurendreier - sånn i kortversjon?

Kortversjon:

Mann på 31 hentet sin 8 årige sønn i USA, etter at moren hadde begått selvmord. Skrev meget detaljer om reisen, hjemkomsten, økonomi osv osv. En del detaljer som ikke hang på greip der.

NHD sjekket tidligere innlegg fra vedkommende, og fant ut at dette ikke kunne stemme, og slettet trådene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borte et stund og ble nysgjerrig - hva slags tråd og lurendreier - sånn i kortversjon?

En mann som skrev lange avhandlinger om at han plutselig måtte ta seg av sønnen sin på 8 år som han aldri hadde hatt noen særlig kontakt med. Sønnen bodde i USA med mora, og da hun tok livet sitt, måtte han dra over for å hente gutten.

Han skrev veldig detaljert, la frem flere problemstillinger han ønsket råd om, og de fleste dolerne gikk fem på.

Til slutt var det NHD som sjekket litt og fant ut at innleggene til denne brukeren ikke stemmet overens med annet som kom fra samme bruker. Dermed slettet han trådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortversjon:

Mann på 31 hentet sin 8 årige sønn i USA, etter at moren hadde begått selvmord. Skrev meget detaljer om reisen, hjemkomsten, økonomi osv osv. En del detaljer som ikke hang på greip der.

NHD sjekket tidligere innlegg fra vedkommende, og fant ut at dette ikke kunne stemme, og slettet trådene...

Ok :/.

Husker jeg og flere fikk sympati for ham da han skrev om dette tidligere, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som skrev lange avhandlinger om at han plutselig måtte ta seg av sønnen sin på 8 år som han aldri hadde hatt noen særlig kontakt med. Sønnen bodde i USA med mora, og da hun tok livet sitt, måtte han dra over for å hente gutten.

Han skrev veldig detaljert, la frem flere problemstillinger han ønsket råd om, og de fleste dolerne gikk fem på.

Til slutt var det NHD som sjekket litt og fant ut at innleggene til denne brukeren ikke stemmet overens med annet som kom fra samme bruker. Dermed slettet han trådene.

Ok, husker historien, ja. Kjedelig når slike lurendreiere klarer å frembringe sympati i oss :/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Du som følger med: Hvor er det blitt av innlegget på Webmaster (fra hr. Dahl) som kaller småpratet på Åpent for spam?

Der han vil ha tilbake muligheten til å få fram nye innlegg bare på valgte forum?

Jeg følte meg nokså truffet da han spesifikt nevnte Glamour, og jeg vet jeg produserer mye tullprat. Men det kan pokker ta være god mentalhygiene å le og tulle!

''Men det kan pokker ta være god mentalhygiene å le og tulle!''

Apropos le og tulle:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4617019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...