Gå til innhold

Om lurendreiere på dol


morsan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    44

  • pekkaline

    14

  • Babette

    13

  • Bookworm

    13

Mest aktive i denne tråden

Ja, visstnok så ble han det. Nhd sjekket visstnok tidligere innlegg fra samme bruker, og dette stemte ikke med historien om alenefaren.

Det kom nye innlegg som pretenderte å være fra etter at far og sønn hadde landet, og det var litt for mye info både om farens business og økonomi, samt alt de hadde rukket å foreta seg i Norge samme dag som de altså landet etter å ha flydd halve jorda rundt.

Jeg husker at jeg las litt av det første innlegget om dette og fant ut at det var så innviklet og merkelig at jeg ikke gadd å engasjere meg i det. Bra for meg med andre ord;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes hele historien virket ganske utrolig og man kan jo aldri vite 100 % sikkert om noe er sant eller ikke her på dol.

Selv prøver jeg å tenke det beste om folk og det er mye verre å mistro en som virkelig snakker sant, enn å tro på en som lyver ;)

Jeg las det første innlegget om denne faren og gutten i Amerika, men syns det var så innviklet og merkelig at jeg ikke gadd lese mer. Heldigvis..;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, takk for svar..

Skrev han innpå tråden før han slettet den da?

Ja, NHD skrev en forklaring i tråden, og lot tråden stå en stund før han slettet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? :-)

Jeg innrømmer det glatt at jeg gikk fem på, selv om jeg begynte å stusse over de nye trådene tidligere i dag.

Men, men, det er ikke det verste her i livet å bli tatt på fersken i å være empatisk og lettrørt;-)

Detaljene gjorde at jeg bet på. Men jeg stusset over at mannen var så dårlig i norsk rettskriving. Norsken ble dårligere og dårligere etterhvert og jeg levde meg sånn inn i historien og tenkte at det sikkert kom av at mannen vare helt utslitt;o)

Jeg la også merke til en annen detalj som fikk meg til å stusse litt.

Mannen skrev i sitt første innlegg at han hadde et gjeldfritt hus. Deretter skrev han at han hadde en leilighet. Så skrev han at han hadde et stort hus igjen. Plutselig var det ikke gjeldfritt lenger, men han hadde en liten gjeld på 278.000.

Han skrev også at han hadde bygd seg opp en stor formue.

Etterhvert begynte han å snakke om å ta opp lån. Jeg tenkte at det var litt rart at han måtte ta opp lån om hadde stor formue.

Likevel lot jeg tvilen komme mannen til gode og jeg satt virkelig her med tårer i øynene.

Da Nhd kom med meldingen sin, følte jeg meg grundig lurt;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Løveføtter

Detaljene gjorde at jeg bet på. Men jeg stusset over at mannen var så dårlig i norsk rettskriving. Norsken ble dårligere og dårligere etterhvert og jeg levde meg sånn inn i historien og tenkte at det sikkert kom av at mannen vare helt utslitt;o)

Jeg la også merke til en annen detalj som fikk meg til å stusse litt.

Mannen skrev i sitt første innlegg at han hadde et gjeldfritt hus. Deretter skrev han at han hadde en leilighet. Så skrev han at han hadde et stort hus igjen. Plutselig var det ikke gjeldfritt lenger, men han hadde en liten gjeld på 278.000.

Han skrev også at han hadde bygd seg opp en stor formue.

Etterhvert begynte han å snakke om å ta opp lån. Jeg tenkte at det var litt rart at han måtte ta opp lån om hadde stor formue.

Likevel lot jeg tvilen komme mannen til gode og jeg satt virkelig her med tårer i øynene.

Da Nhd kom med meldingen sin, følte jeg meg grundig lurt;o)

Akkurat det du skriver her stusset jeg på også, men jeg trodde mannen, huff - nesten litt flau.

Jeg syns det var merkelig at han var så veldig opptatt av alle økonomiske detaljer. Men folk er forskjellig og han kunne jo bare være ekstremt opptatt av økonomi.

Syns også det var litt rart at han hadde klart å bruke over 100 000,- på ca en uke. Da måtte han ha handlet ekstremt mye! Jaja, han sa vel også det at han måtte sende ting hjem, fikk ikke plass i bagasjen...

Jeg får håpe jeg klarer å være litt mer kritisk neste gang jeg leser rørende historier som nesten er for uvirkelig til å være sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste det første innlegget, men svarte ikke for jeg syntes ikke jeg hadde noe mer å komme med etter alle svarene han hadde fått.

Så dukket det opp flere innlegg, jeg svarte på ett der han lurte på om han skulle endre på barnets navn. Etterhvert ble norsken hans dårligere og dårligere, veldig merkbart dårligere i forhold til det første innlegget så jeg gadd ikke lese mer heller. Like greit sett i ettertid. Men hvordan gidder folk dikte opp noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men, men, det er ikke det verste her i livet å bli tatt på fersken i å være empatisk og lettrørt;-)''

Det er helt klart et poeng.

Selv ble jeg verken empatisk eller lettrørt av fyren - jeg kjente ham igjen med en gang. Dette er jo en gjenganger. Alenefar til en gutt på mellom 7 og 10, selvstendig næringsdrivende med eget hus og god økonomi. Og innleggene har _alltid_ et kapittel om dusje- eller baderutiner.

''Og innleggene har _alltid_ et kapittel om dusje- eller baderutiner.''

Ah! Det er han ja! Han som også har en sønn på 7 og en på 12 der 12-åringen liker å ha med seg 7-åringen i dusjen? Eller hva det nå var. En trådstarter med pedofile tendenser overfor smågutter med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare at hele tråden og etterspillet er et godt eksempel på at man ikke kjenner historien til den som sitter på andre siden og skriver.

Og hvorfor man ikke bør ta seg nær av hva den på andre siden skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som følger med: Hvor er det blitt av innlegget på Webmaster (fra hr. Dahl) som kaller småpratet på Åpent for spam?

Der han vil ha tilbake muligheten til å få fram nye innlegg bare på valgte forum?

Jeg følte meg nokså truffet da han spesifikt nevnte Glamour, og jeg vet jeg produserer mye tullprat. Men det kan pokker ta være god mentalhygiene å le og tulle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med meg actionen her i går - med denne slettingen. Fikk dog med meg de første innleggene denne lurendreieren skrev. Jeg ble rørt, men syntes det var ekstremt mange detaljer, og sveipet vel så vidt innom tanken at dette hørtes litt overdrevent ut - bl.a. alle tingene han skulle kjøpe til gutten.

Oppsummering: Jeg ble lurt, og har vel fått en ekstra liten spire av skepsis til det som skrives her - men det er sikkert bare sunt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som følger med: Hvor er det blitt av innlegget på Webmaster (fra hr. Dahl) som kaller småpratet på Åpent for spam?

Der han vil ha tilbake muligheten til å få fram nye innlegg bare på valgte forum?

Jeg følte meg nokså truffet da han spesifikt nevnte Glamour, og jeg vet jeg produserer mye tullprat. Men det kan pokker ta være god mentalhygiene å le og tulle!

Tror webmasterne hadde julebordsfeiring i går, gikk litt over stokk og stein der ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du som følger med: Hvor er det blitt av innlegget på Webmaster (fra hr. Dahl) som kaller småpratet på Åpent for spam?

Der han vil ha tilbake muligheten til å få fram nye innlegg bare på valgte forum?

Jeg følte meg nokså truffet da han spesifikt nevnte Glamour, og jeg vet jeg produserer mye tullprat. Men det kan pokker ta være god mentalhygiene å le og tulle!

Hei, Jeg har ikke fått med meg hva som har skjedd med den tråden.

Men helt enig i at de bør tåle litt tull&tøys:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg har ikke fått med meg hva som har skjedd med den tråden.

Men helt enig i at de bør tåle litt tull&tøys:-)

Ja, ikke sant?

Jeg er veldig glad i å fortelle en historie som illustrerer dette.

For en del år siden var jeg innlagt på sykehus et par uker. Da lå jeg bl.a. på rom med ei dame som måtte fjerne både eggstokker og livmor p.g.a. kreft, og hun skulle videre til Radiumen seinere.

Hun hadde det så klart vondt og vanskelig, men en dag betrodde hun meg at etter at hun havnet på rom med meg kunne hun slutte å ta sin daglige valium.

Dette er det fineste noen har sagt til meg noen gang, og jeg glemmer det aldri.

Sykdommen hennes kunne ikke tulles bort, men hun syntes det gjorde så godt å kunne le og tulle litt at de tungene tankene ble litt mindre tunge for en stakket stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg las det første innlegget om denne faren og gutten i Amerika, men syns det var så innviklet og merkelig at jeg ikke gadd lese mer. Heldigvis..;o)

Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant?

Jeg er veldig glad i å fortelle en historie som illustrerer dette.

For en del år siden var jeg innlagt på sykehus et par uker. Da lå jeg bl.a. på rom med ei dame som måtte fjerne både eggstokker og livmor p.g.a. kreft, og hun skulle videre til Radiumen seinere.

Hun hadde det så klart vondt og vanskelig, men en dag betrodde hun meg at etter at hun havnet på rom med meg kunne hun slutte å ta sin daglige valium.

Dette er det fineste noen har sagt til meg noen gang, og jeg glemmer det aldri.

Sykdommen hennes kunne ikke tulles bort, men hun syntes det gjorde så godt å kunne le og tulle litt at de tungene tankene ble litt mindre tunge for en stakket stund.

Nydelig! Det er veldig viktig det du skriver her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226583256' post='4014070]

Nydelig! Det er veldig viktig det du skriver her :-)

Takk skal du ha!

Jeg tenker alltid på å vinne i lotto når jeg ser nicket ditt. Jeg er ikke så bevandret i dette med smilefjes, så jeg leser det som Lotte o! He he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...