Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Hei, Ikke så lett å fatte seg i korthet når en vil fortelle så mye. Jeg er 38 år og gift med en dame på 29. Og hun kommer fra Ukraina. Vi har vært gift i 3 år. Jeg har en lang historie med dårlig økonomi. Og en del gjeld. Og anmerkninger som gjør at jeg ikke kan få lån til ting som hun har lyst på i den nye leiligheten. Den har vi fått lån til på grunn av at vi søkte hos Husbanken. Hun ønsker seg nytt design kjøkken og bad til denne leiligheten. Vi får selvfølgelig med bad og kjøkken. Men vi må låne penger om vi vil ha noe finere. Så til saken, i den siste tiden har vi kranglet en del på grunn av at jeg ikke har fått lån. Og hun får ikke fordi hun ikke har bodd lenge nok i Norge. Hun er etter meg og ”kritiserer” meg for alt jeg gjør. At jeg er uføretrygdet, at jeg er et dårlig eksempel for sønnen vår. Siden jeg ikke klarer å få lån. Og at jeg er en dårlig ektemann, som ikke en gang kan lage skikkelige middager. Sex sier hun at hun ikke vil ha, før hun får det som hun vil. At problemene mine løser seg og at hun får kjøkkenet og badet hun vil ha. Og det at vi ikke kan reise på turer som ”alle” andre gjør. Det som er skremmende er oppførselen hennes foran barnet. Hun kaster ting rundt seg, blir sint også videre. For noen dager siden ble hun helt hysterisk og sa også at hun bare ville dø. Da var heldigvis ikke sønnen vår her. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre….har du noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318224-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Huff, dette hørtes ille ut synes jeg. En ting er helt sikkert, hun blir ikke mer fornøyd om du skaffer penger til nytt kjøkken og bad. Hadde hun tenkt som et normalt menneske (unnskyld at jeg snakker så direkte) hadde hun vist forståelse for din situasjon og det å kaste ting rundt seg og bli hysterisk er rett og slett uakseptabelt. Du må ta en alvorsprat med henne og få henne til å forstå at kostbare ting ikke vokser på trær. Likeledes at deres felles økonomi er slik den er og at du ikke kan gjøre noe til eller fra. Om hun fremdeles ikke viser evne til å forstå må du gå hardere til verks. En hverdag med sånn oppførsel går utover både sønnen deres og forholdet deres. Vis deg som en sterk mann, det vil du tjene på i lengden. Ønsker deg masse lykke til.

Dette høres ikke bra ut.

Ut i fra det du beskriver minner hun meg om et bortskjemt barn.

Det handler ikke om kjøkken og bad, for hvis du klarer å få til dette, finner hun noe annet å bråke for,

Jeg har trengt nytt kjøkken og bad i flere år, kunne ikke falle meg inn å anklage mannen min for at han ikke har råd.

Og ferie som alle andre? hvilke alle andre.

Mange som ikke har råd til ferier, slik er det bare.

Foreslår at hun skaffer seg selv et arbeid og betaler for sine egne urimelige krav.

Hun kan ikke være ordentlig glad i deg, når hun oppfører seg på en slik måte.

Send henne hjem til Ukraina, det virker som om hun kom hit med for store forventninger og krav til økonomisk velstand.

Vil jo ikke sende henne hjem....det er jo helt klart. Vil hjelpe henne så godt jeg kan. For det er jo tydelig at hun har problemer. Men hva kan jeg gjøre?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...