Gå til innhold

Gave til jenter på 9

laban

Anbefalte innlegg

Jeg fant tilfeldigvis en bursdagsknapp i min sønns skolesekk. To av jentene i klassen skal feire sammen.

Hva ønsker jenter på 9 år seg? Junior aner ikke, han lever på en annen planet.

Det skal ikke koste all verden, dette er ikke akkurat noen nære venner. Men det er helt greit at det er noe "ordentlig".

På forhånd, takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå grubla jeg en god stund før jeg fant ut hva "bursdagsknapp" var... Tenkte det var noe "hørende" dreiv med ;-)

Jenta mi er 8 år gammel. Hun ville blitt glad for "Miss Kitty-ting" fra Hennes & Mauritz (øyeskygge, rouge, dusjsåpe, toilettmapper etc. etc...). Sakene koster vel fra rundt 30 kroner og oppover tror jeg.

High School-effekter ville også vært populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg har sett at mange jenter bruker tynne pyntesjal. De liker også lipgloss, dusjsåper og pynt til rommet. F eks en glasstein med lys i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med Hannah Montana eller High School Musical.

Klistremerker og glansbilder.

Bøker.

Polly Pocket.

Blader (jentete...)

Tegnesaker.

Perlesaker (til å lage smykker)

Klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en bursdagsknapp? Er det bare en tastefeil, eller er det noe nytt og rart? Absolutt ikke meningen å henge deg for å skrive feil altså, men ble veldig nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er en bursdagsknapp? Er det bare en tastefeil, eller er det noe nytt og rart? Absolutt ikke meningen å henge deg for å skrive feil altså, men ble veldig nysgjerrig.

BursdagsLapp. Jeg skriver fort - noen ganger i forteste laget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå grubla jeg en god stund før jeg fant ut hva "bursdagsknapp" var... Tenkte det var noe "hørende" dreiv med ;-)

Jenta mi er 8 år gammel. Hun ville blitt glad for "Miss Kitty-ting" fra Hennes & Mauritz (øyeskygge, rouge, dusjsåpe, toilettmapper etc. etc...). Sakene koster vel fra rundt 30 kroner og oppover tror jeg.

Aner ikke hvor den knappen kom fra. Det skal være bursdagsLapp, altså invitasjon.

Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BursdagsLapp. Jeg skriver fort - noen ganger i forteste laget...

Ok. Ja, det skjer det. Men det kunne jo hende det var noe nytt og fancy. ;)

Har ingen gode ideer, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke likt at min 9 åring fikk sminke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jeg uansett ikke til å kjøpe, for jeg har ikke peiling på denslags selv, og i hvertfall ikke på hva som passer for barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig - sliter med å overbevise min 10-åring om at hun ikke er stor nok for sminke enda, og blir like oppgitt hver gang hun får sminke av noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Jentungen fikk en trillekoffert med sminke (!) en gang, fra Amerika og greier. Stor stas. Men herregud så lei jeg er av glitter og pudder og neglelakk overalt...!!! Det er lenge siden hun har lekt med den nå, kanskje den skal forsvinne fra jordens overflate snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en jente som dyrker sport, så kan sports-tilbehør være en god ide - pandebånd, svede-armbånd, sports-strømper etc.

Dusj-såbe, hårshampo, læbe-pomade i fin boks, hårbørste etc har selv 9-åringer altid brug for. Når man er 9år er man for lille til at bruge sminke "på ordentlig" og for stor til at bruge det som leg, så det ville jeg styre udenom.

Bøger - f.eks. pocket-bøger bliver min 9åring allermest glad for.

T-shirt eller topp kan jenter i den alder aldrig få for mange af.

Skrive-redskaber med pynt på - men som er ordenligt at skrive med.

Pandebånd, vesker.er en anden ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier hun ikke å kle seg ut? Her elsker ungene å kle seg ut og leke karneval og da hører stort sett sminke med til påkledningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier hun ikke å kle seg ut? Her elsker ungene å kle seg ut og leke karneval og da hører stort sett sminke med til påkledningen ;)

Jo, men da bruker hun teatersminke.....ikke sånn dilldallsminke fra h&M,,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men da bruker hun teatersminke.....ikke sånn dilldallsminke fra h&M,,,,,

Teatersminke er så vanskelig å vaske bort. Dessuten blir det mye mer klining i hele ansiktet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Jentungen fikk en trillekoffert med sminke (!) en gang, fra Amerika og greier. Stor stas. Men herregud så lei jeg er av glitter og pudder og neglelakk overalt...!!! Det er lenge siden hun har lekt med den nå, kanskje den skal forsvinne fra jordens overflate snart...

Glitter blir jeg gaaaal av!!!! Men hos oss er det helst glitter man strør oppå limen som er problemet. Glitter i hele huset *sukk*

Forøvrig holder det med en lys, rosa øyenskygge. Sminkekofferter kan bli i meste laget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...