Petrusken Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Sønnen min er 4 1/2 og har fram og tilbake den siste 1 1/2 uka hatt feber (mellom 38,5 og 39), han har alle symptomer på en kraftig forkjølelse med alle stadier av hoste, nesetetthet, slapphet osv. Samtidig har jeg, mamma, hatt de samme symptomene i snart en uke, så vi har vært slått ut begge to. I dag er vi også hjemme, og jeg ser han har fått et svakt utslett over nakke og bryst, skuldre og hals. Det er ikke markante prikker, mer et flytende utslett med masse, masse røde flekker. Han har hatt vannkopper og er vaksinert mot røde hunder og meslinger. Noen som har noen anelse om hva det kan være? Bør jeg kontakte lege? Bor på bygda uten buss og mannen har bilen. Han kommer selvsagt hjem med bil hvis det er nødvendig. Almenntilstanden hans er ok i dag, ikke feber men hoster veldig med mye slim fra brystet. Håper på noen raske svar. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnea72 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Det kan være den 4 barnesykdommen.Den gir feber og utslett.Er ikke farlig,trenger ikke behandling.Barnet mitt hadde utslett i ca tre dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petrusken Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Det kan være den 4 barnesykdommen.Den gir feber og utslett.Er ikke farlig,trenger ikke behandling.Barnet mitt hadde utslett i ca tre dager. Takk for svar, skal google litt om den sykdommen nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnea72 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Takk for svar, skal google litt om den sykdommen nå. Da finner du masse info:) God bedring !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petrusken Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Da finner du masse info:) God bedring !! Jeg heller mot å tro du har rett, at det er den fjerde barnesykdommen. Han er i ok form, så vi ser det an i noen timer hevrtfal 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 4. eller 5. barnesykdommen, eller skarlagensfeber? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petrusken Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 4. eller 5. barnesykdommen, eller skarlagensfeber? Googla litt om forskjellige ting og fant ut at det sannsynligvis er 4.barnesykdom. Ringte til legesenteret og de mente det samme, men at vi må holde øye med utviklinga selvfølgelig. I dag er utslettet mye svakere, og han virker enda piggere. Ingen feber. Vi er hjemme i dag og, bare for sikkerhets skyld Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Det finnes masser av ufarlige virus som gir forkjølelse, feber og utslett. Sannsynligvis er det noe sånt. Høres ikke ut som 4. barnesykdom. Det klassiske bildet der er høy feber i 2-3 dager før utslettet kommer. Det pleier ikke å være andre symptomer som forkjølelse, hoste e.l. I deres tilfelle har jo også barnet vært dårlig i 1,5 uke så det rimer ikke helt. Så lenge almenntilstanden er bra er det uansett ikke noe å bry seg om. Bare se det an. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petrusken Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Det finnes masser av ufarlige virus som gir forkjølelse, feber og utslett. Sannsynligvis er det noe sånt. Høres ikke ut som 4. barnesykdom. Det klassiske bildet der er høy feber i 2-3 dager før utslettet kommer. Det pleier ikke å være andre symptomer som forkjølelse, hoste e.l. I deres tilfelle har jo også barnet vært dårlig i 1,5 uke så det rimer ikke helt. Så lenge almenntilstanden er bra er det uansett ikke noe å bry seg om. Bare se det an. Hei, vi tror han har hatt både forkjølelse (som sin mor) og fjerde barnesykdom. Dette mente de på legesenteret. Han var først forkjøla en uke, så fikk han dette andre, og der hadde han feber i to dager før dette utslettet kom, som også varte i to dager etter at feberen gikk ned. Uansett er det viktigste at han ser ut til å bli frisk nå! Hva nå en det var ;-) Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.