Snikkersen Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hei Min 9 åring har begynt på stellekurs for hest, og skal fortsette å ri. Derfor trenger hun noe utstyr. Tenkte hun skulle få det til jul. Men hva trenger hun? er det store kvalitetsforskjeller, eller er det ok med det billigste? høye eller lave støvler? Tips til gode butikker i oslo-området? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hjelm! Kjøp en skikkelig hjelm, ikke spar på kronene her. ) Kvaliteten på ridestøvlene spiller mindre rolle, de vokser hun utav fort alikevel. Ridehansker får du fra en tier (jeg kjøpte 5 par til meg selv i dag, de er suverene som kjørehansker i bilen siden de har gummiknotter i håndflaten så hendene ikke glir på rattet!). Stellesett fås også fra en rimelig penge for noen børster i en pose til svinedyre enkeltbørster, klar kvalitetsforskjell selvfølgelig, men de rimelige holder lenge til hennes bruk. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Nboene rir med ryggskinne/ ryggebeskytter. Tror det er kjøpt i en hestebutikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Uff, nå er jeg litt sliten og trøtt, tror jeg! Når jeg leste overskriften, trodde jeg noen lurte på julegavetips til hesten sin... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Uff, nå er jeg litt sliten og trøtt, tror jeg! Når jeg leste overskriften, trodde jeg noen lurte på julegavetips til hesten sin... ;o) Og til det har jeg bare en ting å si: så godt at det ikke bare var meg!!! *humre* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Den beste butikken i Oslo omr. er etter min mening Horze på Ryen. Billig og stort utvalg. Mye fint å se på, vi er innom der nesten hver lørdag :-) Hvis hun skal på stellekurs og ikke ri ennå er det viktigste støvler/sko og pussesaker. På Horze har de pussekasser med alt nødvendig innhold, eller man kan kjøpe løst. Valg mellom ridessko eller støvler er ikke så viktig, men pass på å få med forsterket tåkappe. Det går fort alvorlig utover tærne når man blir tråkket på. Og tråkket på det blir man i begynnelsen når man steller hest! Derfor - ikke gummistøvler eller billige PVC støvler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Den beste butikken i Oslo omr. er etter min mening Horze på Ryen. Billig og stort utvalg. Mye fint å se på, vi er innom der nesten hver lørdag :-) Hvis hun skal på stellekurs og ikke ri ennå er det viktigste støvler/sko og pussesaker. På Horze har de pussekasser med alt nødvendig innhold, eller man kan kjøpe løst. Valg mellom ridessko eller støvler er ikke så viktig, men pass på å få med forsterket tåkappe. Det går fort alvorlig utover tærne når man blir tråkket på. Og tråkket på det blir man i begynnelsen når man steller hest! Derfor - ikke gummistøvler eller billige PVC støvler. Ser at hun etterhvert også skal ri og da trenger hun noe mer, men som sagt - legg litt penger i gode, solide og forsterkede støvler/sko først. I hennes alder varer de ofte en stund også. Impregner dem jevnlig. Hjelm - tror de fleste hjelmer som selges i Norge er greie. Til jenter i hennes alder er det vanligst å kjøpe enkle ridehjelmer med eller uten velour. De ligger på rundt 300 kr. Klær - Kan ri i hva som helst, men ridebukser uten irriterende sømmer er greit å ha. Jeg liker selv best å bruke ridebukser med skinn i baken, da sitter jeg bedre i salen. Høye strømper får du på Horze fra ca. 30 kr. Hvis du kjøper ridesko bør du også ha chaps/leggskinn utenpå. Sikkerhetsvest - Noen er for, noen er mot. Les på nettet og gjør deg opp din egen mening. Personlig synes jeg det er viktigst å bruke sikkerhetsvest når man rir sprang, eller når man rir i terrenget. Ved vanlig dressur ridning på bane kan vesten hemme bevegelser, og noen mener man får en bedre holdning av å ri uten vest. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Kan bare henge meg på tipsene du har fått fra Lillemus og Tinkebøtta. Du trenger ikke kjøpe fullt rideutstyr med en gang, men når hun begynner å ri er en hjelm det aller viktigste! Et børstesett og evt en stellekasse til å ha børstene i, passer perfekt i første omgang for en som skal begynne på stelle-kurs! Litt hestegodt, og noen man-strikker (små gummi-strikker man bruker når man fletter hestens man) er også fint tilbehør i stellekassa. Andre butikker å anbefale i Oslo-området er Høøks på Skedsmokorset. De har også mye fint til en forholdsvis rimelig penge. Både Horze og Høøks har også nettbutikker (www.horze.no & www.hooks.no) som gir deg et innblikk i vareutvalg og prisnivå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Refleks til rytter og hest? Ryggskinne er lurt å investere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Refleks til rytter og hest? Ryggskinne er lurt å investere. Det heter sikkerhetsvest vel? ) Jeg var den første på stallen som hadde det for 12 år siden og mange lo litt av meg da jeg kom med den. Det varte ikke lenge før den ene lille rytteren etter den andre kom med slik vest gitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.