Gå til innhold

NHD - påvirkning

Gjest kveldsspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest kveldsspørsmål

Jeg lurer på en ting.

I terapisammenheng har dere sikkert mange forskjellige virkemidler for å påvirke pasienten. - Hvilke av disse tar dere i bruk med slike som går i forsvar og reagerer på gode råd med å prøve å motbevise?

Sett at jeg har en bror eller en venn som egentlig er frisk og utadvendt kar, men så har han rotet seg borti en dominerende og manipulerende dame som har sånn kloa om han at han i løpet av et par år har blitt redusert til en avhengig, innesluttet, deprimert tøffelhelt, og hver gang han prøver å bryte ut av dette forholdet blir manipulert til å prøve nok en gang......og han reagerer på bekymringsmeldinger med å benekte og prøve å motbevise.

Er det noe annet vi bør si og gjøre da, noe som kan trigge stae folk til å våkne opp og bli selvstendige? Omvendt psykologi i en eller annen form?

Mulig det er feil av meg å blande meg i dette og at jeg burde la det gå sin gang og bare være der for han, men jeg greier ikke sitte og se på at han graver sin egen grav heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318298-nhd-p%C3%A5virkning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...