Gå til innhold

Skal bytte AD, hvilken kan være bra?

Anbefalte innlegg

Skal bytte fra cipralex og til noe annet har jeg fått beskjed om i dag på sykehuset. Men vet ikke enda til hva. Skal ha møte med en psykiater. Men aner jo lite om andre medisiner som kan være gode for meg . Hvilken andre medisiner kan være bra når en lider av Sosial angst og generalisert angst + at jeg antakelig også har engstelig unnvikende personlighets forstyrrelse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318327-skal-bytte-ad-hvilken-kan-v%C3%A6re-bra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er cipralex den eneste medisinen du har prøvd?

Ja, eneste utenom 15 mg remeron på kveldene for å få sove.

Har hørt om Efexor men den skal visst ha forferdelig bivirkninger. Men mulig det kan finnes noe annet og som ikke nødvendigvis trenger være AD..

Du trenger ikke gå på en annen gruppe antidepressiva. Hvis du er litt engstelig for efexor og dens mulige bivirkninger, kan du jo prøve ut fontex, seroxat eller zoloft. Det er mange som prøver ut flere SSRI før de blir fornøyde.

Det vil langt på vei være individuelt hva som ender opp med å være en bra medisin.

Hvorfor vil du bytte? Pga bivirkninger?

Du trenger ikke gå på en annen gruppe antidepressiva. Hvis du er litt engstelig for efexor og dens mulige bivirkninger, kan du jo prøve ut fontex, seroxat eller zoloft. Det er mange som prøver ut flere SSRI før de blir fornøyde.

Det vil langt på vei være individuelt hva som ender opp med å være en bra medisin.

Hvorfor vil du bytte? Pga bivirkninger?

Jeg blir ikke helt bra. Jeg overdoserer jo cipralex har spist mer enn ejg skulle og skal ned så jeg kan begynne med noe annet, Ville bare forhøre meg på forhånd om hva andre mener kan være et godt alternativ. Har lest andre steder om efexor og det virker som folk er fornøyd med det likevel. Har bare lest noen steder at noen har vært misfornøyd. Vet ikek kanskej jeg skal drøfte efexor med psykiaterne på sykehuset. For nå vil jeg bli bra.. Leve et normalt liv..

Gjest depressio mentis

Ja, eneste utenom 15 mg remeron på kveldene for å få sove.

Har hørt om Efexor men den skal visst ha forferdelig bivirkninger. Men mulig det kan finnes noe annet og som ikke nødvendigvis trenger være AD..

Det er da ikke alltid at Efexor gir bivirkninger. Jeg begynte med de i høst og hadde kun en natt med dårlig søvn, ellers har jeg ikke merket noe til bivirkninger. Kun god effekt!! Psykiateren sa jeg ville få samme bivirkning igjen når jeg økte dosen, men det fikk jeg ikke.

Anbefales. Det er nærmest utrolig at vi er midt i november og jeg har masse energi og overskudd, er ikke deprimert og sover godt om natta.

Annonse

Det er da ikke alltid at Efexor gir bivirkninger. Jeg begynte med de i høst og hadde kun en natt med dårlig søvn, ellers har jeg ikke merket noe til bivirkninger. Kun god effekt!! Psykiateren sa jeg ville få samme bivirkning igjen når jeg økte dosen, men det fikk jeg ikke.

Anbefales. Det er nærmest utrolig at vi er midt i november og jeg har masse energi og overskudd, er ikke deprimert og sover godt om natta.

Høres bra ut. ja kanskje skal jeg prøve efexor. Før turte jeg ikke. Hadde lest om de fæle bivirkningene. Mitt problem er angst. Ikke særlig deprimert. Har massse energi jeg også. Vil så gjerne kunne bruke energien på å klare alt. Men angsten dreper det og meg....sakte men sikkert. Men jeg fatter nytt mot i å prøve en annen medisin:o)

Høres bra ut. ja kanskje skal jeg prøve efexor. Før turte jeg ikke. Hadde lest om de fæle bivirkningene. Mitt problem er angst. Ikke særlig deprimert. Har massse energi jeg også. Vil så gjerne kunne bruke energien på å klare alt. Men angsten dreper det og meg....sakte men sikkert. Men jeg fatter nytt mot i å prøve en annen medisin:o)

Lykke til med å forsøke ut en ny medisin. Ikke vær redd for å prøve ut nye, vær heller redd for å bli stående på en som ikke virker optimalt.

Håper den nye vil hjelpe deg med angsten din så du får bruke energien på noe positivt istedenfor.

Mvh

Forutsatt at du prøvde ut Cipralex i full dose, kan Efexor være et godt neste valg. Du må da opp i doser på minst 225mg.

Takk for svar.

Ja er oppe i "overdose på cipralex 40 mg i dag gått ned til 35 mg.". Hadde for mye i blodet. Så nå skal jeg trappe ned og starte på noe annet. Har tenkt på efexor, men er redd bibirkninger. Men hvis det er bedre enn cipralex, er det verdt å prøve:o)

Lykke til med å forsøke ut en ny medisin. Ikke vær redd for å prøve ut nye, vær heller redd for å bli stående på en som ikke virker optimalt.

Håper den nye vil hjelpe deg med angsten din så du får bruke energien på noe positivt istedenfor.

Mvh

Takk. Ser frem til å prøve noe annet slik at jeg tør og våger mer.

Lykken i livet må være å kunne gjøre alt uten den forferdelig angsten i seg:o))

Forutsatt at du prøvde ut Cipralex i full dose, kan Efexor være et godt neste valg. Du må da opp i doser på minst 225mg.

Alle medisiner kan gi bivirkninger. Om du får bivirkninger av et bestemt legemiddel, og hvilke du da får, er høyst individuelt.

Jeg har god erfaring med efexor. Har ikke fått noen bivirkninger (bortsett fra kanskje litt munntørrhet i starten), men derimot opplevd veldig god virkning av den! Da jeg begynte med efexor (i februar/mars i år) hadde jeg allerede prøvd både fontex og cipralex uten ønsket effekt. Så jeg vil anbefale deg å gi efexor en sjanse.

Postet svaret mitt til NHD ved en feil, så jeg prøver på nytt:)

Alle medisiner kan gi bivirkninger. Om du får bivirkninger av et bestemt legemiddel, og hvilke du da får, er høyst individuelt.

Jeg har god erfaring med efexor. Har ikke fått noen bivirkninger (bortsett fra kanskje litt munntørrhet i starten), men derimot opplevd veldig god virkning av den! Da jeg begynte med efexor (i februar/mars i år) hadde jeg allerede prøvd både fontex og cipralex uten ønsket effekt. Så jeg vil anbefale deg å gi efexor en sjanse.

Annonse

Postet svaret mitt til NHD ved en feil, så jeg prøver på nytt:)

Ja tror jeg skal kanskje prøve det. Det var en gang de ville ha meg til å prøve efexor men jeg nektet. Turte ikke. Var redd jeg skulle besvime av tabelettene. Men nå er jeg blitt såpass bra at jeg våger prøve noe annet.;o)

Ja tror jeg skal kanskje prøve det. Det var en gang de ville ha meg til å prøve efexor men jeg nektet. Turte ikke. Var redd jeg skulle besvime av tabelettene. Men nå er jeg blitt såpass bra at jeg våger prøve noe annet.;o)

Jeg var også skeptisk da jeg begynte med de. Men hadde det så fælt da, at hadde ikke så mye å tape på å prøve, for å si det sånn;) Lykke til, håper du finner noe som hjelper, uansett hva det blir.

Jeg var også skeptisk da jeg begynte med de. Men hadde det så fælt da, at hadde ikke så mye å tape på å prøve, for å si det sånn;) Lykke til, håper du finner noe som hjelper, uansett hva det blir.

Jeg hadde det også djævelsk fælt, men er bedre nå. Men likevel synes jeg ikke at jeg fungerer slik jeg skal. Er jo livredd hvis noen som ikke kjenner til min sykdom f, eks. kommer på besøk. Da må jeg bruke vival eller drikke alkohol. Så ille er det enda. Det er bedre for emg å gå i butikken enn at noen dropper innom på besøk. Jeg blir sprø snartt av dette. Er det mulig å leve slik da? Det eneste ejg setter mitt håp til nå er medisiner. Jeg har stått på i 2 år for å bli bra, da denne jævelskapet brøt ut. Men det står igjen enda en del før jeg blir meg selv, men tror ikke jeg blir den jeg var. Er nok harde fakta... Skulle gitt alt mulig for å bli normal igjen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...