black wealch Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Forslag til julegaver som jente 8 år kan lage? Hun elsker å perle og pusle med å lage ting, og jeg trenger innspill på noe hun kan lage, og som kan være en ok gave å gi bort til besteforeldre og tanter.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Kanskje dere kan støpe lys? Barn jeg kjenner har hatt stor glede av å pynte støpte lys, og det blir julegaver som er ok å få (de kan f.eks. brukes i løpet av julen). Hvis du ikke har lyst til å bruke tid på å støpe lysene (en voksen må nok stå for hoveddelen av arbeidet med dette), så går det an å kjøpe ulike former for kubbelys og så pynte disse med egnede ting kjøpt på pandura. Hvis de voksne hun skal lage gaver til har juletre, så går det også an å lage julekuler til å henge på treet. Også dette får dere kjøpt utstyr til på pandura, og det kan bli ganske rimelige og fine gaver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunrika Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg tenkte vi skulle prøve oss på såpelaging i år. Jeg har også en 8 åring som er glad i å lage ting 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Vi hadde stor suksess med å kjøpe store fyrstikkesker som Snuppa dekorerte. Limte på filt og så pyntet med perler og ting og tang. Praktisk også - de fleste har jo bruk for fyrstikker! ) Ellers kan man lage kjøleskapsmagneter av perlerier f.eks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Vi har laget masse forskjellige såper - og Billa synes det er kjempegøy. Hun er fem Ellers kan dere lager oljer? Kjøp flasker med helletut, f.eks på Culina - og så har du i sitron og sitronmelisse, basilikum og hvitløk, pepper og laubærblader, eller timian og rosmarin f.eks - og heller på en god olivenolje. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Vi har laget masse forskjellige såper - og Billa synes det er kjempegøy. Hun er fem Ellers kan dere lager oljer? Kjøp flasker med helletut, f.eks på Culina - og så har du i sitron og sitronmelisse, basilikum og hvitløk, pepper og laubærblader, eller timian og rosmarin f.eks - og heller på en god olivenolje. Hvordan lager man såpe? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hvordan lager man såpe? Kjøper såpemasse på pandura, smelter den i mikro eller vannbad, tilsetter farge og lukt og heller den i former. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Lage makramè-smykker? Nøkkelknipper i makramè? Spikke trefigurer og male med vannfarger? Bake peppernøtter og fylle på norgesglass med fint bånd og "til-og-fra-lapp"? Lage gele-lys? Tegne, fagelegge og lage puslespill? Finnes ferdig utskåret, bare til å tegne, fargelegge. Lese inn ei "lydbok" til bestemor/-far? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hvordan lager man såpe? Kjøper utstyr til det på Panduro Der er det full oppskrift med, og du får kjøpt alt der i ferdige sett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Kjøper utstyr til det på Panduro Der er det full oppskrift med, og du får kjøpt alt der i ferdige sett. Takk for svar, men jeg skjønte egentlig at noe sånt kunne kjøpes på panduro. Jeg mente egentlig hvordan _lager_ man såpe, uten å kjøpe et ferdig sett liksom...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Kjøper såpemasse på pandura, smelter den i mikro eller vannbad, tilsetter farge og lukt og heller den i former. Takk for det, men hvis jeg vil lage det _selv_ uten å kjøpe pandurofabrikat, hvordan gjøres det...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Takk for det, men hvis jeg vil lage det _selv_ uten å kjøpe pandurofabrikat, hvordan gjøres det...? Koker fett og lut? Var det ikke sånn de laget såpe da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest julepynt Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Perle små stjerner/snøfnugg av metalltråd og små perler? http://www2.nrk.no/redskap/bildegalleri/25725-1.html (Ikke helt sånn jeg hadde tenkt, men finner ikke noe bilde på nettet med oppskrift på det jeg tenkte på) Uansett fine hjerter. Søker du på "julepynt hjemmelaget", "juletrepynt" eller andre stikkord, så finner du nok masse gode tips og blogger på google. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Kjøp helt enkle kleshengere i tre (slik som på bildet) og male dem med hobbymaling. http://img.kelkoo.com/no/medium/394/748/49679265297736894432401765621949748394.jpg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Takk for svar, men jeg skjønte egentlig at noe sånt kunne kjøpes på panduro. Jeg mente egentlig hvordan _lager_ man såpe, uten å kjøpe et ferdig sett liksom...? Det har jeg ingen anelse om. Vi har bare kjøpt såpemasse der, smeltet den - blandet med forskjellige farge og lukt fra samme sted, og helt i forskjellige former bla fra Panduro, Ikea og Jernia. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Vi kjøpte et år inn noen billige hvitvinsglass, lim og bittesmå glassperler. Tok litt lim på stetten og rundt kanten oppe på glasset og dyppet i glassperler. Litt glass i bunnen på glasset og et fint telys oppi er det en knallfin gave :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjemisksåpe Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Takk for det, men hvis jeg vil lage det _selv_ uten å kjøpe pandurofabrikat, hvordan gjøres det...? Du koker natriumhydroksid og kokosfett. Tilsett litt salpetersyre så går prosessen fortere. Det tar minst 45 minutter før det begynner å tykne. Så kan du tilsette littt parfyme. Jeg laget dette av og til sammen med kjemielevene mine, men nå er de noen år siden sist. Jeg anbefaler uansett IKKE å bruke den som toalettsåpe. Ihvertfall ikke som intimsåpe:=) Tror jeg heller hadde kjøpt såpebase på Panduro 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Kanskje dere kan støpe lys? Barn jeg kjenner har hatt stor glede av å pynte støpte lys, og det blir julegaver som er ok å få (de kan f.eks. brukes i løpet av julen). Hvis du ikke har lyst til å bruke tid på å støpe lysene (en voksen må nok stå for hoveddelen av arbeidet med dette), så går det an å kjøpe ulike former for kubbelys og så pynte disse med egnede ting kjøpt på pandura. Hvis de voksne hun skal lage gaver til har juletre, så går det også an å lage julekuler til å henge på treet. Også dette får dere kjøpt utstyr til på pandura, og det kan bli ganske rimelige og fine gaver. Glassmaling selvfølgelig! Kjøp "former" i tykk ståltråd på Panduro e.l . Vi har brukt hjerter og engler. Disse er kjempefine å henge opp i vinduet eller på juletreet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Male på glass som kan brukes til t-lys eller godteskål. (Disse fylles også med innhold) Det kreves spesialmaling til dette. Her kan dere bruke teknikker med svamp, klistre på mønster og bruke svamp over osv. Mange muligheter. Tegne på hvite fliser som kjeleunderlag. (Kreves spesialtusjer.) Jeg liker at tingene kan brukes, og dette er greie ting å bruke senere. Marsipanfigurer og andre spiselige gaver er også greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.