Gå til innhold

skolefobi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er sykepleiestuderende og er for tiden i praksis. jeg har tidligere vært i denne praksisen før, for 1år siden, men måtte avslutte fordi jeg fikk en psykotisk depresjon og ble innlagt. Jeg er ikke spesielt sterk faglig. Jeg er veldig nervøs i praksis. Syntes det er vanskelig å konsentrere meg og følge med. Faller ut hele tiden under konferanser, glemmer ting osv. som de andre blir irriterte over. mine tanker er andre steder og klarer ikke følge med. lurer på hva min veileder tenker om meg, om jeg vil bestå osv. Noen ganger under konferanser osv., når de stiller krav, får jeg tårer i øyne, tror det bare er fordi jeg er vettskremt over at det er siste praksis. Føler ingenting av det jeg leser fester seg. Jeg kan bli irritert på min veileder fordi hun ikke veileder så mye. Er veldig redd for å ikke bestå, og er også vettskremt sykepleien og alt ansvaret. jeg får noen ganger gråteanfall hjemme og føler meg litt lettet etterpå. har hatt noe selvmordstanker. vokner om natten. jeg får 2,5mg zyprexa og 2,5 mg cipralex. jeg tenker på praksis hele tiden, og erikke spesielt effektiv i min lesing. tenker bare på at det er vanskelig og får vondt i magen av det. Har ikke så god kontakt med min psykiater. Psykiater sier jeg bare skal stå på med studiene. Er det bare normale eksamensnerver? hva kan jeg selv gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik du beskriver situasjonen så virker det som om du gruer deg til å komme ut i arbeid. Det er jo på en måte ikke rart, på skolen holder en jo på med en masse ting en ikke kan (for å lære det) og når en endelig kan det så går en vidre til neste emne som en kansje ikke kan.