UlrikkeE Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg er glemsk! Når er det vanlig at de gjør dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Min datter sluttet med hodefotingene for et par mnd siden, og da var hun 3 år og 2 mnd. Jeg tror hun begynte med dem da hun var ca 2,5 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Min datter sluttet med hodefotingene for et par mnd siden, og da var hun 3 år og 2 mnd. Jeg tror hun begynte med dem da hun var ca 2,5 år. Oi, er ikke det tidlig? Min på 3 år og 8 mnd er ikke i stand til å tegne annet enn kluss. Men så har han ikke vært så veldig interessert i det heller da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Oi, er ikke det tidlig? Min på 3 år og 8 mnd er ikke i stand til å tegne annet enn kluss. Men så har han ikke vært så veldig interessert i det heller da. Jentene mine har hatt interesse for tegning og skriving. De to eldste skreiv navnene sine da de var 4 år. Hun på drøyt 3 år klarer å skrive navnet sitt, men kan det ikke utenat. Sønnen min hadde null interesse for slikt. Da han var på 4-årskontroll var han 4 år og 8 mnd. Han tegnet et stort og skjevt hode til helsesøster. Øynene var helt ujevne, et lite og et stort. Helsesøster så faktisk ganske betenkt ut da hun arkiverte kunstverket hans Vi hadde en stor jobb med å lære han å skrive navnet sitt til han begynte på skolen, og han er født tidlig på året. Dette går nok veldig mye på interesse. Alle jentene mine sitter daglig og tegner. Sønnen min er 10,5 år, og han sitter aldri med dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hva i all verden er hodefotinger??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hva i all verden er hodefotinger??? Det er de første menneskene barna tegner. Det er et hode med armer og bein fast i hodet. De aller fleste barna tegner slik til å begynne med ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Det er de første menneskene barna tegner. Det er et hode med armer og bein fast i hodet. De aller fleste barna tegner slik til å begynne med ) Hehe, ok:-) Hadde bare aldri hørt den betegnelsen før:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Her står det en del om barns tegneutvikling: http://tinyurl.com/57qspo 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Min datter sluttet med hodefotingene for et par mnd siden, og da var hun 3 år og 2 mnd. Jeg tror hun begynte med dem da hun var ca 2,5 år. Jentene mine tegnet hodefotinger fra de var litt over 2 og skrev navnene sine før de var 3. Minstemann er 3 nå, og kan så vidt å nesten tegne forbokstaven sin og er langt unna hodefotingen enda... Tror ikke det er så uvanlig at jenter er litt tidligere ute på dette området (også), samt at det er store individuelle forskjeller ungene imellom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Jenta mi var ca 2,5 tror jeg. Nå har vi inndratt alle tegnesaker en stund pga diverse ødelagte møbler, så jeg vet ikke hvordan hun ligger an akkurat for tiden. Men jeg lurer på om hun muligens har begynt å få mage på tegningene. Hun er litt over 3,5 nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Jentene mine har hatt interesse for tegning og skriving. De to eldste skreiv navnene sine da de var 4 år. Hun på drøyt 3 år klarer å skrive navnet sitt, men kan det ikke utenat. Sønnen min hadde null interesse for slikt. Da han var på 4-årskontroll var han 4 år og 8 mnd. Han tegnet et stort og skjevt hode til helsesøster. Øynene var helt ujevne, et lite og et stort. Helsesøster så faktisk ganske betenkt ut da hun arkiverte kunstverket hans Vi hadde en stor jobb med å lære han å skrive navnet sitt til han begynte på skolen, og han er født tidlig på året. Dette går nok veldig mye på interesse. Alle jentene mine sitter daglig og tegner. Sønnen min er 10,5 år, og han sitter aldri med dem. Her er det nok store forskjeller og det dreier seg nok ikke bare om kjønn, aller mest om interesse tror jeg. Her i huset er det to gutter som alltid har tegnet mye. Storebror tror jeg har spesielt gode evner på dette området tror jeg. Han startet ikke tegne før han var ca tre men var helt oppslukt over tegninger som andre laget og kommanderte oss til å tegne alt mulig på disse tegnetavlene de har . Han tegnet aldri hodefotinger men gikk direkte på neste stadie der menneskene hadde kropp. Da var han vel 3,5. Knakk lesekoden også i denne alderen og har dermed også drevet mye med å "tegne" bokstaver. Lillebror følger nok mer normen når det gjelder tegneutvikling og driver med hodefotinger om dagen. Men samtidig kan han mange bokstaver og skriver navnet sitt fint. Han nærmer seg fire år. Ser at det ved skolestart er enorme forskjeller når det gjelder å kunne tegne. Det er forholdsvis flere jenter enn gutter som liker å tegne og dermed er de også ofte flinkere. Samtidig er det stor forskjell på hva de _kan_ tegne. Jentene er ofte flinke på prinsesser i fin kjole mens guttene ofte kan tegne dyr og biler/kjøretøy 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ped.leder i bhg Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Oi, er ikke det tidlig? Min på 3 år og 8 mnd er ikke i stand til å tegne annet enn kluss. Men så har han ikke vært så veldig interessert i det heller da. Det kan hende han er i stand til å tegne det, men det må kanskje litt veiledning til. Push han litt til å gidde å sitte der, og vær litt pågående ifht. hva han tegner. Spør spørsmål som "Hvor er håret da?, det andre øyet da? Hvor er munnen da?" osv. Du skal se han vet og klarer mye mer enn han vil gjøre om han tegner helt av seg selv. Det er etter min erfaring ofte det som skal til for å pushe gutta i gang med å tegne litt. Det er et hav av forskjell fra bare rabling til hodefotinger, og det skjer bare på et øyeblikk, om de bare vises veien. =) lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det kan hende han er i stand til å tegne det, men det må kanskje litt veiledning til. Push han litt til å gidde å sitte der, og vær litt pågående ifht. hva han tegner. Spør spørsmål som "Hvor er håret da?, det andre øyet da? Hvor er munnen da?" osv. Du skal se han vet og klarer mye mer enn han vil gjøre om han tegner helt av seg selv. Det er etter min erfaring ofte det som skal til for å pushe gutta i gang med å tegne litt. Det er et hav av forskjell fra bare rabling til hodefotinger, og det skjer bare på et øyeblikk, om de bare vises veien. =) lykke til! Takk for tipset. Det skal jeg teste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mihna Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Vet ikke når det er vanlig, men sønnen min begynte med det i høst, da han var 4 år og et par mnd. Nå er det hodefotinger i alle varianter - mammafotinger, pappafotinger og robotfotinger. Utrolig gøy :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 DOL-barn gjør det nok før de er 2 ;-) Det henger en hodefoting på veggen min her på kontoret, og den er datert to mndr før min sønn fylte 4. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.