Gå til innhold

Har jeg skrudd av plata... kokko

Anbefalte innlegg

Siste ukene kan jeg ikke være borte fra hjemmet mitt uten at jeg skvetter et par ganger i timen og tenker "Hjelp! Står kokeplaten på?".

Dette skjer selv om jeg ser på ovenen før jeg går og sier høyt til meg selv at den er av. Ingen spesiell grunn til at jeg plutselig skal begynne å bekymre meg for brann... Noen som vet om dette er sykelig eller vil gå over av seg selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318365-har-jeg-skrudd-av-plata-kokko/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vet ikke så veldig mye om tvangstanker og tvangshandlinger. Og det er andre her inne som kan si mer fornuftige ting rundt det enn meg. Her har du en link hvor der i hvert fall vil stå mye interessant og nyttig info.

http://www.ananke.no/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=44

Har du vært plaget med tvangstanker før? Går du på noen medisiner for annen psykisk lidelse? AD eller annet?

Mvh

Hei!

Jeg vet ikke så veldig mye om tvangstanker og tvangshandlinger. Og det er andre her inne som kan si mer fornuftige ting rundt det enn meg. Her har du en link hvor der i hvert fall vil stå mye interessant og nyttig info.

http://www.ananke.no/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=44

Har du vært plaget med tvangstanker før? Går du på noen medisiner for annen psykisk lidelse? AD eller annet?

Mvh

Går på cipralex... men har gjort det ganske lenge. Så seponerte jeg Remeron for et par måneder siden.

Ikke hatt så kraftige tvangstanker før. Kan tenke slik når jeg faktisk er hjemme også.. om kokeplaten står på. Mest lyst å kaste ut konfyren i håp om at det vil bedre seg... men mat må en nå ha...

Går på cipralex... men har gjort det ganske lenge. Så seponerte jeg Remeron for et par måneder siden.

Ikke hatt så kraftige tvangstanker før. Kan tenke slik når jeg faktisk er hjemme også.. om kokeplaten står på. Mest lyst å kaste ut konfyren i håp om at det vil bedre seg... men mat må en nå ha...

Det vil ikke bedre seg om du hadde kastet ut komfyren, tvert i mot.

Skal SSRI hjelpe må du opp i mye høyere doser enn ved f.eks depresjon. Ellers må du stå i mot dette uten å sjekke hundre ganger. Du blir ikke tryggere, det opprettholder bare elendigheten.

Jeg hadde det slik en periode i livet mitt, men det er borte nå. Jeg sjekket alt av elektriske duppedingser (tom strykjernet som ikke hadde vært i bruk på ei uke). Jeg så aldri på dette som sykelig. Jeg visste ikke den gang at det fantes noen diagnose på dette og hadde mitt faste rituale hver gang jeg skulle forlate leiligheten uten at det plaget meg nevneverdig. Jeg betegnet vel meg selv som litt skrullete, men det var det ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...