Gå til innhold

Voldelig medpasient /NHD

Anbefalte innlegg

Gjest plililna

Jeg er innlagt på en lukket akuttavdeling. For noen uker siden opplevde jeg å bli slått kraftig i skulderen av en aggressiv og rusa medpasient. Det skjedde uten forvarsel og det var ingen grunn til å være sint på meg. Han ble passet nøye på en ukes tid, men så fikk han ferdes fritt. Jeg var svært redd og ga beskjed til personalet at jeg ville at de sulle passe på at det ikke skjer igjen. For et par dager siden skjedde det samme igjen. Han ble sint på en annen medpasient, men lot det gå utover meg uten at jeg hadde sagt eller gjort noe. Han kalte meg masse stygge ting og skrek meg opp i ansiktet og klappa til meg.

Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg har sagt det gjentatte ganger til personalet, men de sier bare at de har taushetsplikt og ikke kan si noe om han.

Han er jo tydeligvis psykotisk og utilregnelig så jeg tror ikke han kan straffes, men jeg er ordentlig sint nå og har lyst til å gå til politiet og anmelde ham for at både han og personalet skal se at dette ikke er greit. Er det noen vits i eller vil politiet bare se bort fra saken fordi han er psykotisk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318392-voldelig-medpasient-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bjelleklang

En ting er at de ikke kan si noe om han, men de kan da snakke til han!

Jeg hadde gitt han et velretta spart der det klinger mest altså i bjellene hvis han hadde forsøkt seg på noe igjen. De ansatte synes tydelig at litt voldelige tendenser er greit. Da kan du vel bruke det du også.

Gjest plililna

En ting er at de ikke kan si noe om han, men de kan da snakke til han!

Jeg hadde gitt han et velretta spart der det klinger mest altså i bjellene hvis han hadde forsøkt seg på noe igjen. De ansatte synes tydelig at litt voldelige tendenser er greit. Da kan du vel bruke det du også.

Hehe... Problemet er vel at HAN ikke er tilregnelig og kan trolig ikke straffes, men det kan JEG... ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...