Gå til innhold

når går grensa for voldelig?

Gjest jeg vil være annonym i kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan en stole på en kjæreste som de siste månedene har slått/vært i slosskamp med to av sine venner?vet han har gjordt en del slike ting mot menn før.han har aldri vært voldelig mot meg.men har såret meg når han drikker,sier vonde ting til meg da.kan jeg stole på en slik person?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du vært sammen med han? Jeg vil generelt si at en person som er voldelig i noen sammenhenger, fort kan blir det i andre. Enten så har man lav terskel for bruk av vold, eller man har det ikke. Og det at han skjeller deg ut når han har drukket, er et veldig dårlig tegn, dessverre.

Skrevet

Hvor lenge har du vært sammen med han? Jeg vil generelt si at en person som er voldelig i noen sammenhenger, fort kan blir det i andre. Enten så har man lav terskel for bruk av vold, eller man har det ikke. Og det at han skjeller deg ut når han har drukket, er et veldig dårlig tegn, dessverre.

ja jeg tenker litt slik selv også.men det at han såret meg på fylla sier han iallefall unnskyld for dagen etterpå.men ja jeg er veldig i tvil.vi har bare vært sammen noen måneder..

Skrevet

ja jeg tenker litt slik selv også.men det at han såret meg på fylla sier han iallefall unnskyld for dagen etterpå.men ja jeg er veldig i tvil.vi har bare vært sammen noen måneder..

Alle ber om unnskyldning i begynnelsen av et forhold. Og ofte blir det verre etter hvert, dessverre. Jeg sier ikke at det alltid er slik, men veldig ofte.

Skrevet

Hvis det er snakk om gjentagne ganger hvor han er psykisk voldelig, er det nok et tegn på at det vil bli slik framover også. Jeg ville sterkt vurdere å trekke meg ut av forholdet mens det stadig er "ungt".

Skrevet

Nei, har han først "gått over streken" og bruker vold mot andre så er det ingenting som tilsier at han i en presse situasjon eller under provokasjon (gjerne kombinert med alkohol) også kan være kapabel til å bruke vold mot deg.

Det tror eg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her er det nok smart å trekke seg ut snarest mulig.

Skrevet

Jeg hadde aldri klart å føle meg helt trygg i et forhold med en slik mann, ergo hadde jeg ikke kunnet være i et slikt forhold.

Kom deg bort - du fortjener en som ikke er en udetonert bombe.

Skrevet

Her er det nok smart å trekke seg ut snarest mulig.

hmm ja,problemet er at jeg er glad i han også.men har blitt mer og mer i tvil når jeg hører hva han har gjordt.jeg fikk nettopp vite at han har truet en person på livet flere ganger.men han sier til meg at han har forandret seg..det er kanskje best jeg avslutter forholdet ja.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

hmm ja,problemet er at jeg er glad i han også.men har blitt mer og mer i tvil når jeg hører hva han har gjordt.jeg fikk nettopp vite at han har truet en person på livet flere ganger.men han sier til meg at han har forandret seg..det er kanskje best jeg avslutter forholdet ja.

Min anbefaling er enda sterkere etter ditt andre innlegg.

Dessverre har antisosiale trekk stor tiltrekningskraft på en del jenter.

Skrevet

Han har altså truet andre på livet og vært voldelig ved flere anledninger. Han er også verbalt trakasserende overfor deg.

Det er dessverre meget mulig at du på sikt også vil lide under den fysiske volden.

Uansett vil du og eventuelle barn komme til å leve i skyggen og dragsuget av en mann som utøver vold. Tenk deg situasjoner som når politiet kommer på døren, ungene er hjemme og pappa blir arrestert. Eller om pappa skambanker faren til bestevennene til ungene.

Hvilken økonomisk framtid har du med en mann som lever på en måte han kan havne i fegsel av?

Hva vil skje med ditt sosiale liv og din vennekrets med en mann som oppfører seg slikt.

I et parforhold vil alt en sier og gjør slå tilbake på den andre, både på godt og vondt.

Med andre ord, og som flere alt har sagt: Kom deg langt vekk fortest mulig! Det hjelper ikke at du også er glad i ham når han virkelig har rotet til ditt liv også.

mvh

Skrevet

Han har altså truet andre på livet og vært voldelig ved flere anledninger. Han er også verbalt trakasserende overfor deg.

Det er dessverre meget mulig at du på sikt også vil lide under den fysiske volden.

Uansett vil du og eventuelle barn komme til å leve i skyggen og dragsuget av en mann som utøver vold. Tenk deg situasjoner som når politiet kommer på døren, ungene er hjemme og pappa blir arrestert. Eller om pappa skambanker faren til bestevennene til ungene.

Hvilken økonomisk framtid har du med en mann som lever på en måte han kan havne i fegsel av?

Hva vil skje med ditt sosiale liv og din vennekrets med en mann som oppfører seg slikt.

I et parforhold vil alt en sier og gjør slå tilbake på den andre, både på godt og vondt.

Med andre ord, og som flere alt har sagt: Kom deg langt vekk fortest mulig! Det hjelper ikke at du også er glad i ham når han virkelig har rotet til ditt liv også.

mvh

jeg har faktisk prøvd å gjøre det slutt to ganger.men hver gang har han klart å overtale meg til å bli.så det er ikke så lett,fordi han har jo bra kvaliteter også.og kan være veldig søt.men det har hele tiden vært noe som skurrer for meg med han.hver gang han snakker om,blir irritert på andre,sier han f.eks. jeg skulle gitt han en på trynet,eller et spark bak osv.slike utsagn sier han hele tiden.det er som jeg ikke har sett dette før nå.jeg har ikke tenkt så mye på dette før mine venninner kom til meg og sa at de ikke synes jeg burde være med han.jeg skal bruke et par dager å tenke på dette

Skrevet

jeg har faktisk prøvd å gjøre det slutt to ganger.men hver gang har han klart å overtale meg til å bli.så det er ikke så lett,fordi han har jo bra kvaliteter også.og kan være veldig søt.men det har hele tiden vært noe som skurrer for meg med han.hver gang han snakker om,blir irritert på andre,sier han f.eks. jeg skulle gitt han en på trynet,eller et spark bak osv.slike utsagn sier han hele tiden.det er som jeg ikke har sett dette før nå.jeg har ikke tenkt så mye på dette før mine venninner kom til meg og sa at de ikke synes jeg burde være med han.jeg skal bruke et par dager å tenke på dette

Det er nok lurt å tenke på det noen dager.

Lag en plan for å holde han fra livet og gjør det slutt. Det er du som bestemmer om han skal klare å overtale deg. Se for deg at han går løs på deg eller noen du bryr deg om. Tenk hvordan det vil være å sitte i politiavhør å forklare deg om hans voldelige adferd. Se for deg et liv med småbarn og voldsalarm.

Det er ikke sikkert det blir så ille. Men det er absolutt ikke verd å ta sjansen på at det går bra. Du har statistikken mot deg.

De gode kvalitetene han har vil du fint kunne finne hos en som ikke er voldelig.

mvh

Skrevet

Men likevel drikker han seg full igjen og sårer deg igjen? Ikke mye oppriktighet i slike unnskyldninger.

En person som blir ufyselig i fylla, tar ansvar for dette ved å la være å bli full igjen. Alt annet er ansvarsfraskrivelse og billige unnskyldninger.

mvh

Skrevet

''men hver gang har han klart å overtale meg til å bli.så det er ikke så lett,fordi han har jo bra kvaliteter også.og kan være veldig søt.men det har hele tiden vært noe som skurrer for meg med han.hver gang han snakker om,blir irritert på andre,sier han f.eks. jeg skulle gitt han en på trynet,eller et spark bak osv.slike utsagn sier han hele tiden.''

Det er store og alvorlige grunner til å styre unna mennesker som er i besittelse av slike "sjarmør-tyrann-egenskaper".

Skrevet

Et forsøk på et kort og kontant innlegg fra meg.

Nesten alle har bra kvaliteter. Det er uinteressant i denne sammenhengen og er ikke et argument for å være sammen med noen.

Følelsen av å elske noen eller ha varme følelser for noen er også uinteressant i denne sammenhengen. Man skal ha det godt sammen med noen, nå og i fremtiden.

Denne mannen er som alle andre menneske er summen av de gode og dårlige sidene sine. Et menneske har ansvar for summen av seg selv. Det nytter ikke å være søt innimellom og ha gode sider og bli fritatt for det faktum.

Dette kan ikke gå bra hvis du ikke kommer deg vekk snart. Det har allerede kommet langt, for han er manipulerende og du er lett å manipulere. Som NHD skriver er det noen som tiltrekkes av slike menn, og det er ingen tilfeldighet at slike menn tiltrekkes en viss type kvinner heller.

Etter en stund er det ikke grenser for hvor utvisket grensene dine vil bli rundt hva som er normalt å finne seg i i et forhold. Jeg har sett det på nært hold dessverre, og det er klassisk.

Skrevet

Ps!

Vær bekymret for den vold han gjør mot grensene dine.

Vær bekymret for den vold han kan gjøre mot din rett til å være selvstendig og forbli selvstendig.

Vær bekymret for den vold han gjør mot din rett til å bli respektert og din mulighet til å bevare selvrespekten.

Vær bekymret for den vold han gjør mot din følese av egenverdi.

Skrevet

Ps!

Vær bekymret for den vold han gjør mot grensene dine.

Vær bekymret for den vold han kan gjøre mot din rett til å være selvstendig og forbli selvstendig.

Vær bekymret for den vold han gjør mot din rett til å bli respektert og din mulighet til å bevare selvrespekten.

Vær bekymret for den vold han gjør mot din følese av egenverdi.

hmm..ja du får meg til å tenke.han er generellt veldig selvsenterert.snakker hele tiden om seg selv.og da alltid på en skrytende måte.meg sier han sjelden noe om i det hele tatt.han sier mest negative ting,som at jeg er en svak person.osv.men han sier at jeg er vakker.det er vel det eneste positive han sier om meg.han spør meg aldri hva jeg mener om ting heller,om hvordan jeg har det,osv.men så har vi det jo også fint sammen.kanskje jeg overreagerer.kanskje han har endret seg,som han selv sier.men jeg skal møte han i dag og se hvordan det føles.jeg vet at jeg ikke vil bo med han resten av livet.men det er jo alltid godt å ha noen også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...