Gå til innhold

Våkner på natten-angst?

Anbefalte innlegg

Flere netter den siste uken har jeg våknet i 2-3 tiden, helt våt av svette(men likevel iskald) med bankende hjerte og en stor "klump" av uro/redsel inni meg. I hodet mitt surrer tanken på at "dette går aldri bra". Verden føles superskremmende, og jeg er overbevist om at jeg aldri mer kommer til å klare å møte mennesker igjen. Jeg kan ikke huske å ha drømt noe spesielt.

Gjennom å skrive ned alt jeg er redd for/hva jeg føler i en bok jeg har på nattbordet, har jeg klart å roe meg ned såpass at jeg har fått sove igjen etter et par timer. Når jeg så våkner igjen av vekkerklokka neste morgen, er alt mange hakk bedre, selv om klumpen kan ligge litt og "gnure" fortsatt. (Og jeg er selvsagt trøtt) Klarer å komme meg på jobb hvis jeg skal det(jobber 50%), noe som virket totalt umulig bare noen timer før.

Hva er dette for noe? Er det angst? Vanlig å våkne sånn midt på natten av det? Jeg kan ikke knytte dette opp mot noe som har skjedd i livet mitt.

Hvis det har noen betydning så går jeg i terapi 2 d/uke for spiseforst. og sosial angst. Synes det går framover(men svinger mye). Tatt efexor mot depresjon i 9 mndr. med god effekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318423-v%C3%A5kner-p%C3%A5-natten-angst/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest unnvikende

'' Flere netter den siste uken har jeg våknet i 2-3 tiden, helt våt av svette(men likevel iskald) ''

Jeg vet selvfølgelig ikke om det gjelder deg, men jeg ble slik av efexor. Da jeg sluttet med efexor sluttet jeg å nattsvette. Jeg bare tenkte på det ettersom du sa du hadde gått på efexir i 9 mnd.

Gjest samme her og

'' Flere netter den siste uken har jeg våknet i 2-3 tiden, helt våt av svette(men likevel iskald) ''

Jeg vet selvfølgelig ikke om det gjelder deg, men jeg ble slik av efexor. Da jeg sluttet med efexor sluttet jeg å nattsvette. Jeg bare tenkte på det ettersom du sa du hadde gått på efexir i 9 mnd.

Jeg ble også slik av efexor. Voldsom kaldsvetting, var dyvåt enkelte netter.

*nikke* Jeg har nok den bivirkningen. Våkner ofte klissvåt. Men ikke hver natt-rart...Det er ubehagelig. Foretrekker dog nattsvetting framfor å være alvorlig deprimert.

Lurte egentlig helst på hva den "skrekken" jeg av og til våkner med er for noe. Men kanskje jeg bare har hatt mareritt uten å huske det? Har uansett ikke skjedd så mye i det siste, heldigvis! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...