Gå til innhold

når angst overtar alt

Gjest angsten har tatt overhånd

Anbefalte innlegg

Gjest angsten har tatt overhånd

Jeg har et hat og en forakt for meg selv som aldri god nok. Dette har alltid vært der, fra tidlig barndom. Aldri følt meg bra nok, og nå, etter endt studie og i jobb har jeg angst jeg aldri har kjent maken til. Jeg føler at jeg skal dø, og sover dårlig, spiser dårlig og tenker ikke på noe annet enn at jeg gruer meg til jobb, og angsten fyller hele meg. Jeg får aldri fri fra den.. Jeg er så plaget at jeg ikke vet hva utfallet blir. Kan i hvert fall ikke si noe til sjefen, da tror hun jeg ikke mestrer jobben, og jeg frykter oppsigelse. Jeg har heldigvis psylolog, men trenger enda mer hjelp. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme ut av dette. Hva kan hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318428-n%C3%A5r-angst-overtar-alt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hvordan du har det...Det er forferdelig å føle at angsten sluker deg. Godt du får hjelp av psykolog iallefall. Har du tatt opp med psykologen at du har fått økt angst? Av og til, hvis en jobber med vanskelige tema i samtaleterapien, kan en bli overgående verre, før en blir bedre igjen...har jeg hørt. Men vet ikke om du kan kjenne deg igjen i det?

Driver du med noen form for fysisk aktivitet? Det er bevist at det kan hjelpe ved mange psykiske lidelser. Trenger ikke være hardtrening, gå deg f.eks. en halvtimes tur daglig i raskt tempo.

Det finnes mange ulike terapiformer, der du kan jobbe med deg selv og selvfølelsen din. Kanskje det kunne være nyttig med et komplement til psykologtimene...Gruppeterapi, musikk-eller kunstterapi, psykomotorisk trening - hva som evt. kan fungere er individuelt.

Merker du noen tendens til at du blir verre i vinterhalvåret? Pass på å få nok dagslys, og ta tilskudd med tran eller trankapsler(vitamin D). Jeg har selv vært inne på tanken å skaffe meg en lyslampe, men jeg vet ikke om det er noen vits hvis en ikke er sånn typisk vinterdeprimert...? Kanskje noen andre her som vet?

Ellers finnes det jo medisiner mot angst...Du kan jo ta det opp med fastlegen eller psykologen din, om det kan være en idé.

Sender deg mange gode tanker og ønker om bedring:-)

Du må innse at du kanskje trenger en time hos psykiater, og få den tilstrekkelige hjelpen som, desverre, din Psykolog kanskje ikke kan gi deg. Du kan ikke ha det på den måten du beskriver, det er jo helt uholdbart hvis du har lyst fungere videre.

Det kan være du trenger medisiner for å få det bedre!

Mvh,

Gjest 16.11-08

Skjønner hvordan du har det...Det er forferdelig å føle at angsten sluker deg. Godt du får hjelp av psykolog iallefall. Har du tatt opp med psykologen at du har fått økt angst? Av og til, hvis en jobber med vanskelige tema i samtaleterapien, kan en bli overgående verre, før en blir bedre igjen...har jeg hørt. Men vet ikke om du kan kjenne deg igjen i det?

Driver du med noen form for fysisk aktivitet? Det er bevist at det kan hjelpe ved mange psykiske lidelser. Trenger ikke være hardtrening, gå deg f.eks. en halvtimes tur daglig i raskt tempo.

Det finnes mange ulike terapiformer, der du kan jobbe med deg selv og selvfølelsen din. Kanskje det kunne være nyttig med et komplement til psykologtimene...Gruppeterapi, musikk-eller kunstterapi, psykomotorisk trening - hva som evt. kan fungere er individuelt.

Merker du noen tendens til at du blir verre i vinterhalvåret? Pass på å få nok dagslys, og ta tilskudd med tran eller trankapsler(vitamin D). Jeg har selv vært inne på tanken å skaffe meg en lyslampe, men jeg vet ikke om det er noen vits hvis en ikke er sånn typisk vinterdeprimert...? Kanskje noen andre her som vet?

Ellers finnes det jo medisiner mot angst...Du kan jo ta det opp med fastlegen eller psykologen din, om det kan være en idé.

Sender deg mange gode tanker og ønker om bedring:-)

Lyslampe hjelper meg om vinteren, og jeg er ikke vinterdeprimert. Jeg har bipolar lidelse som svinger med årstidene. Lyslampen gir energi og stiller den indre klokken som gjør at jeg mister søvn om vinteren. Den lyser rett og slett opp hverdagen min ;)

Annbefales.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...