Gå til innhold

Klassekamerat som kommer vel ofte på besøk

Gjest anonym i kveld

Anbefalte innlegg

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226915228' post='4016493]

Enig :-)

En annen ting: vi voksne er blitt for dårlige på "å stikke innom" uanmeldt. Jeg er glad for at ungene renner ned dørene, og noen "trenger" dette, mer enn andre, og vi har tid og lyst. Vinn, vinn-situasjon.

''En annen ting: vi voksne er blitt for dårlige på "å stikke innom" uanmeldt. ''

Det er jeg enig i. Det er kjempehyggelig å få uanmeldt besøk, f.eks en nabo som stikker innom en halvtime for en kaffekopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1226871751' post='4016214]

Du kan godt nevne det til kontaktlærer. De trenger innspill for å fange opp ungene som evt. skulle trenge hjelp.

Vi har også mange unger på dørene, som kommer igjen, og igjen, selv om det står andre planer på tapetet. Det med tid er vanskelig å forstå, særlig "senere", "i ettermiddag" etc.

Thank heaven for kjellerstua! Jeg velger å se det som positivt at unger vil være her. :)

''Thank heaven for kjellerstua!''

*nikker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym i kveld

Det at gutten kommer hele tiden er ikke det eneste problemet med gutten, men alt det andre vil jeg ikke nevne (vil helst ikke at han blir kjent igjen), skjønner dere....Derfor det drastiske skrittet at jeg vil si ifra til en eller annen instants.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Thank heaven for kjellerstua!''

*nikker*

Hehe, med da jeg skrev denne setningen, tenkte jeg på damene i Charterfeber "Do you hævv summetone??! Hællemåne..." ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En annen ting: vi voksne er blitt for dårlige på "å stikke innom" uanmeldt. ''

Det er jeg enig i. Det er kjempehyggelig å få uanmeldt besøk, f.eks en nabo som stikker innom en halvtime for en kaffekopp!

*yes*

Tiden har gjort mange av oss (meg selv ihvertfall), til planleggingsmennesker. Liker det dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjønner deg så godt!

Vi har også en sånn på dørene, og det er veldig slitsomt.

Det springer andre unger inn og ut her hele tiden, og det er ikke et problem, men han her krever mye av meg, og det synes jeg er slitsomt.

Han kan ikke bare være her, leke og ha det gøy, det blir alltid konflikter og det er et evig mas etter mat.

Jeg stoler ikke nok på han til å la de to være hjemme alene en stund heller, så om jeg har et ærend så må de ut, mens andre barn gjerne får være hjemme alene her en liten stund.

Han bruker opp vennene sine, får han komme inn en plass en dag og kanskje får noe å spise på i tillegg, kommer han igjen og igjen, han står på døra før min har kommet hjem fra SFO.

Jeg har begynt å tidsbegrense besøket, at han kan være i en time for da skal det gjøres lekser her i huset, men han går ikke hjem, bare stiller seg utenfor og venter, gjerne uten skikkelige uteklær, og ringer på igjen etter en stund.

Det er fryktelig slitsomt, jeg har ikke tid å energi til han rett å slett, har jeg en ledig stund til overs er det andre ting jeg heller vil bruke tiden min på.

Min sønn nekter å dra hjem til denne gutten, hvorfor vet jeg ikke, men tror ingen barn drar dit, jeg ser mer og mer at min sønn velger bort denne kompisen, og jeg skjønner at han blir lei!

Bare så det er sagt så er jeg høflig og hyggelig mot gutten, men jeg er bare så inderlig lei av han, og han skjønner ikke helt hvor grensen går, og desverre så skjønner ikke foreldrene det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg isåfall sier i fra til kontaktlærer, og ikke barnevern er to grunner. Det kan være at læreren vet om han går like mye på besøk hos de andre i klassen. I tillegg er det av og til slik at barnevernet ønsker uttalselse fra skolen. Derfor tenkte jeg først og fremst på lærer.

Hvis han er hos dere hele tiden så har han ikke tid til å gå på besøk til andre like mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...