Gjest Babykjeks Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Kjøpte Hipp Babykjeks til babyen min jeg, det står fra 8 mnd men på pakken står det at det kan gis fra 6 mnd. Det jeg lurer på er de er jo tykke og sprø, jeg er så redd ungen skal få dem i halsen jeg! Hun har bare to tenner nede, så det er kanskje tidlig å gi henne? Bør kanskje gi henne vanlig brød først? Det står man kan bløte i varm væske som en grøt om barnet ikke kan tygge dem. Men uansett da, disse smakte dritgodt, så jeg gumlet i meg en del selv jeg, minner litt om julemenn på smak, mmmm Ser de inneholder sukker - det er vel ikke så bra for små barn? Greit nok står det at det kun bør gis som mellommåltid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grehgehjioe Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg kan ikke gi hele kjeks til dattera mi for da setter hun dem i halsen. Knupper dem opp litt før hun får dem. Brødbiter er like populært her i gården. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest go'mora Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg kan ikke gi hele kjeks til dattera mi for da setter hun dem i halsen. Knupper dem opp litt før hun får dem. Brødbiter er like populært her i gården. KNUPPER dem opp???? Hehe,,, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg ga dem til dattra mi, de bløtes fort opp, hadde ikke problemer med at hun satte i halsen. Ga dem fra 6-7 mndr tror jeg Tremenningen hennes som er akkurat like gammel klarte ikke å spise dem, kombinasjon av grådighet og store mandler tror jeg ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grehgehjioe Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 KNUPPER dem opp???? Hehe,,, Er ikke det et allment kjent uttrykk, da? Hehe :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest go'moras Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er ikke det et allment kjent uttrykk, da? Hehe :-) Aldri hørt?? Hva betyr det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjfdjgpfd Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Aldri hørt?? Hva betyr det? En knupp er en liten bit. Å knuppe opp betyt å dele i små biter. :-) Mulig det er litt lokalt uttrykk? (Toten) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Helt unødvendig å gi søte babykjeks. De gnager like fint på en kavring eller brødskalk. Kavringen er hardere også, så de får ikke tygget av store biter som kan settes i halsen. Så små barn bør selvsagt uansett alltid være under oppsikt mens de spiser, uansett hva det er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg ga dem til dattra mi, de bløtes fort opp, hadde ikke problemer med at hun satte i halsen. Ga dem fra 6-7 mndr tror jeg Tremenningen hennes som er akkurat like gammel klarte ikke å spise dem, kombinasjon av grådighet og store mandler tror jeg ;-) ''kombinasjon av grådighet og store mandler tror jeg ;-)'' En kjent utfordring. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Du kan godt gi endel greier til ungen selv om hun har bare 2 tenner og du er redd det vil sette seg i halsen. Ville unngått helt superharde ting, som gulrot. Og vær i nærheten når hun spiser. Kjeks er jeg motstander av til barn, så de syns jeg du bør spise sjøl og heller kjøpe f.eks "fullkornsskorper" (i pose, står ved knekkebrødene tror jeg) eller gi vanlig brød til henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg synes de kjeksene var pyton! Det går nok fint å gi selv om småen bare har to tenner.Småen her har det samme. Kjeksene smuldere fort opp i munnen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg ville ikke brukt kjeks som fast mellommåltid, men de er fine å ha i bakhånd. Selv hadde jeg bestandig et tomt Nestléglass med slike småkjeks i stellebagen for påkommende tilfeller. Til et fast mellommåltid ville jeg heller gitt litt frukt, grovt brød, e.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg gav knekkebrød som kjeks til mine :0) Også økologiske kavringer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.