Gå til innhold

Vann i tastaturet på laptop

Anbefalte innlegg

Gjest uheldige meg
Skrevet

Har vært så uheldig å få sølt vann i tastaturet. Fikk øyeblikkelig tørka bort det jeg kunne. Laptopen virka, men nå noen dager etter får jeg ikke starta den. Er det pga væten? Hva kan gjøres, om det er noe å gjøre?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er aldri noe sjakktrekk å bruke et produkt man har sølt vann på før man vet det er ferdig tørka.

Skrevet

Nå er det nok for sent. Neste gang det skjer noe slikt: Ta straks ut batteriet, tørk opp/hell ut alt vannet du klarer, og la den tørke *godt* (minst et døgn i godt oppvarmet rom, gjerne lenger) før du skrur på strømmen igjen.

Gjest høstløv
Skrevet

Venninnen min var uheldig og søle kaffe ned i tastaturet på laptoppen sin.

Hun har en serviceavtale og ringte med en gang til servicemannen. Rådet hun fikk var å tørke opp kaffen og snu hele laptoppen opp ned så kaffen som var rent ned mellom tastene kunne renne bort og så la den stå og tørke av seg selv mens den sto opp ned.

Laptoppen fungerte dagen etter, men pga serviceavtalen fikk hun allikevel et nytt tastatur på maskinen, for sikkerhets skyld.

Gjest Reidar Snusk
Skrevet

Husk at livet går videre. En laptop kan erstattes. Det er leit å tape penger, men når du ligger i himmelens venterom vil du tenke tilbake og se at det var bare en laptop.

Skrevet

Det du eventuelt kunne gjort er nok for sent nå.

Om du søler på en annen laptop i framtiden må du øyeblikkelig slå den av, snu den opp ned og la den tørke. Leeeeenge. Ta ut batteriet, tørk opp det du kan og la den ligge.

Min var ikke helt tørr på flere dager, men den fungerte fint i ettertid.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det du eventuelt kunne gjort er nok for sent nå.

Om du søler på en annen laptop i framtiden må du øyeblikkelig slå den av, snu den opp ned og la den tørke. Leeeeenge. Ta ut batteriet, tørk opp det du kan og la den ligge.

Min var ikke helt tørr på flere dager, men den fungerte fint i ettertid.

Tusen takk for alle svar! I øyeblikket skriver jeg faktisk på den samme laptopen; den overlevde altså! Jeg fikk meg litt av en lærepenge..

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...