Gå til innhold

Digital fotoramme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en kul ting å ha i huset, eller? Noen anbefalinger?

Skrevet

Sikkert kult. Men man blir sikkert lei av det. Da blir det stående i et skap :=|

Gjest ChiengMai
Skrevet

Sikkert kult. Men man blir sikkert lei av det. Da blir det stående i et skap :=|

Man blir da ikke mer lei av en digital fotoramme enn av andre bilder man har på veggen? Enda mindre lei, faktisk ettersom man enkelt kan bytte ut bildene i noen nye. Syns en digital fotoramme er en flott måte å vise frem de beste bildene mine på.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Kodak sine, uten tvil!

Og en digital fotoramme er en flott måte å vise frem de digitale bildene på.

Skrevet

Man blir da ikke mer lei av en digital fotoramme enn av andre bilder man har på veggen? Enda mindre lei, faktisk ettersom man enkelt kan bytte ut bildene i noen nye. Syns en digital fotoramme er en flott måte å vise frem de beste bildene mine på.

Ja det er en fin måte å vise dem på. Men jeg tentke at en sånn duppedings som man må fôre med bilder, og som skal stå fremme, med ledninger og sånt, er fint hvis du skal ha besøk av folk du har vært på ferie med og sånn, eller vise bilder av barna.

Tenkte at man lar den vel ikke stå framme hver dag for sin egen skyld, man blir vel lei av å ha den etterhvert.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja det er en fin måte å vise dem på. Men jeg tentke at en sånn duppedings som man må fôre med bilder, og som skal stå fremme, med ledninger og sånt, er fint hvis du skal ha besøk av folk du har vært på ferie med og sånn, eller vise bilder av barna.

Tenkte at man lar den vel ikke stå framme hver dag for sin egen skyld, man blir vel lei av å ha den etterhvert.

''Tenkte at man lar den vel ikke stå framme hver dag for sin egen skyld, man blir vel lei av å ha den etterhvert.''

Jeg bytter bildene av og til, så jeg blir ikke lei, nei.

Skrevet

''Tenkte at man lar den vel ikke stå framme hver dag for sin egen skyld, man blir vel lei av å ha den etterhvert.''

Jeg bytter bildene av og til, så jeg blir ikke lei, nei.

OK. Har du den koblet til pc? Eller egen harddisk? Og lar du bildene stå i ro, eller er det slidesshow hele tiden? Slår du av om natten? --- dumt spørsmål, men jeg lurer :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

OK. Har du den koblet til pc? Eller egen harddisk? Og lar du bildene stå i ro, eller er det slidesshow hele tiden? Slår du av om natten? --- dumt spørsmål, men jeg lurer :)

''OK. Har du den koblet til pc?''

Nei, men den jeg har kan sende bilder via nettverket om jeg vil det. Men jeg bruker bare minnekort. Så det er et utvalg av bilder jeg viser, ikke 10 000 stykker.

''Eller egen harddisk?''

Se over.

''Og lar du bildene stå i ro, eller er det slidesshow hele tiden?''

Slideshow med 15 sekunder intervaller mellom bildene.

''Slår du av om natten?''

Ja, det gjør jeg. Det vil si, den er satt opp til å slå seg av og på til et gitt klokkeslett om morgenen og kvelden.

'' --- dumt spørsmål, men jeg lurer :)''

Har sett mange dummere spørsmål her på DOL, hehe.

Skrevet

Min digitale fotoramme har minnebrikke som jeg kan putte i pc'n (evt. koble til hele ramma med usb-kabel tror jeg). Den er avslått hele tiden. Brukte slideshow da jeg så på bildene (fikk den i gave).

Skrevet

Min digitale fotoramme har minnebrikke som jeg kan putte i pc'n (evt. koble til hele ramma med usb-kabel tror jeg). Den er avslått hele tiden. Brukte slideshow da jeg så på bildene (fikk den i gave).

''Den er avslått hele tiden. '' Altså - du bruker den ikke? Hmm... tilbake til min teori om at det kan blir skapfyll, altså. Men ChiengMai har åpenbart mye glede av sin.

Jeg er litt opptatt av å ikke gi bort skapfyll til jul, skjønner du. Og når 'alle har alt' må man være kreativ for å finne den lille tingen som de virkelig trenger, og blir glad for. Derfor er det best å kjøpe gave til de man kjenner veldig godt.

Dessverre er det noen pliktgaver.

Men så er det jo fint å ha noen gaver å pakke opp også.

De fleste har alt for mange!!! Det MÅ jo bli søppel av slikt. Men noe esel eller en geit kjøper jeg bare ikke, da får det bli til meg selv iallfall.

Stakkars Lillemus som fikk alle tankene mine akkurat nå... *hihi*...

Skrevet

''Den er avslått hele tiden. '' Altså - du bruker den ikke? Hmm... tilbake til min teori om at det kan blir skapfyll, altså. Men ChiengMai har åpenbart mye glede av sin.

Jeg er litt opptatt av å ikke gi bort skapfyll til jul, skjønner du. Og når 'alle har alt' må man være kreativ for å finne den lille tingen som de virkelig trenger, og blir glad for. Derfor er det best å kjøpe gave til de man kjenner veldig godt.

De fleste har alt for mange!!! Det MÅ jo bli søppel av slikt. Men noe esel eller en geit kjøper jeg bare ikke, da får det bli til meg selv iallfall.

''De fleste har alt for mange!!! Det MÅ jo bli søppel av slikt. Men noe esel eller en geit kjøper jeg bare ikke, da får det bli til meg selv iallfall.''

Hm... Hvorfor kan du ikke gi bort en veldedighetsgave til de som har alt? Det må da være helt supert!

(Det synes jeg også siden jeg har tenkt å gjøre det selv i år, nå er det slutt på å gi bort duker og sjokolade og lys og slikt som bare blir fyll i skapene. Synes det er genialt, jeg.)

Skrevet

Skapfyll ja. Kan jo like gjerne sette på laptopen og la en mappe bilder surre og gå og heller bruke pengene en slik ramme koster til noe mer nyttig. Synes jeg. Som du skjønner fikk jeg min i gave.

Skrevet

''De fleste har alt for mange!!! Det MÅ jo bli søppel av slikt. Men noe esel eller en geit kjøper jeg bare ikke, da får det bli til meg selv iallfall.''

Hm... Hvorfor kan du ikke gi bort en veldedighetsgave til de som har alt? Det må da være helt supert!

(Det synes jeg også siden jeg har tenkt å gjøre det selv i år, nå er det slutt på å gi bort duker og sjokolade og lys og slikt som bare blir fyll i skapene. Synes det er genialt, jeg.)

''Hvorfor kan du ikke gi bort en veldedighetsgave til de som har alt? Det må da være helt supert!

'' Fordi å kjøpe geit synes jeg er et valg folk kan ta selv. Ikke et valg jeg gjør på vegne av dem.

Skrevet

Skapfyll ja. Kan jo like gjerne sette på laptopen og la en mappe bilder surre og gå og heller bruke pengene en slik ramme koster til noe mer nyttig. Synes jeg. Som du skjønner fikk jeg min i gave.

''Kan jo like gjerne sette på laptopen og la en mappe bilder surre og gå '' Ja ikke sant! Men folk skal ha det så forbanna stilig. Hjemmet er nå blitt en utstillingsarena de luxe. Med vekt på de luxe.

Og - jeg er ikke misunnelig. Jeg behøver ikke røpe om jeg er fattig eller rik, men det endrer ingenting. Liker ikke hjemmet som 'utstilling'.

Men til dere som liker digitale fotorammer - jeg har all respekt for det, hvis dere er interessert i lsikt. Så ..ikke bli sinna på meg :))

Skrevet

''Hvorfor kan du ikke gi bort en veldedighetsgave til de som har alt? Det må da være helt supert!

'' Fordi å kjøpe geit synes jeg er et valg folk kan ta selv. Ikke et valg jeg gjør på vegne av dem.

Tror du folk vil reagere negativt på en sånn julegave?

Skrevet

''...nå er det slutt på å gi bort duker og sjokolade og lys og slikt som bare blir fyll i skapene.''

Sjokolade som blir fyll i skapene??? Hva slags folk er det du gir gaver til? ;-)

Skrevet

''...nå er det slutt på å gi bort duker og sjokolade og lys og slikt som bare blir fyll i skapene.''

Sjokolade som blir fyll i skapene??? Hva slags folk er det du gir gaver til? ;-)

He-he, det kan du si! Nei, det var vel mer en tanke om hva _vi_ får som havner i skapene.

;-)

Skrevet

Tror du folk vil reagere negativt på en sånn julegave?

Ja, eller likegyldig. At de vil føle seg litt lurt. Hvem sier yipppeeeyy - en geit i Afrika? Hurraaaa! --?

Skrevet

Ja, eller likegyldig. At de vil føle seg litt lurt. Hvem sier yipppeeeyy - en geit i Afrika? Hurraaaa! --?

''Hvem sier yipppeeeyy - en geit i Afrika? Hurraaaa! --?''

Jeg...

Har luftet tanken med noen av mine venner, og alle sier at de synes det er helt supert, og at de også vil gjøre det samme. Vel og merke til de som har "alt", med god nok økonomi til å kjøpe seg det de har lyst på og/eller har en spesiell (og dyr) stil. Tenker ikke at barna skal få geit i Afrika i steden for gave, altså.

Men kanskje mine venner bare er høflige og sier slik for ikke å såre. Hm...

Skrevet

''Hvem sier yipppeeeyy - en geit i Afrika? Hurraaaa! --?''

Jeg...

Har luftet tanken med noen av mine venner, og alle sier at de synes det er helt supert, og at de også vil gjøre det samme. Vel og merke til de som har "alt", med god nok økonomi til å kjøpe seg det de har lyst på og/eller har en spesiell (og dyr) stil. Tenker ikke at barna skal få geit i Afrika i steden for gave, altså.

Men kanskje mine venner bare er høflige og sier slik for ikke å såre. Hm...

Ærlig talt tror jeg enkelte vil føle det som et overtydelig hint om at de lever for luksuriøst. At de ville føle det som en påtrengende gave, en inngripen i deres levesett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...