Gå til innhold

HVA SKJER MED NAV EGENTLIG???

Anbefalte innlegg

Gjest Tullerusken
Skrevet

Nei, det kan hun ikke, for hver gang du ringer NAV sin telefon, og oppgir ditt fødselsnr. så blir samtalen din loggført, så alle telefonsamtalene dine er loggført hos NAV.

Og alle henvendelsene til saksbehandler er også loggført, og det står i loggen hva du har sagt og at telefonoperatøren hos NAV har sendt en melding til saksbehandleren om at du har bedt henne om å ta kontakt.

Hvorfor loggfører de ikke da all post uansett hvordan det blir innlevert?

Skrevet

Send gjerne ved en kopi av denne til NAV, og gjør oppmerksom på at dette er ordene til deres øverste leder.

''''http://www.regjeringen.no/upload/AID/temadokumenter/velferd/2008/interpellasjon%20NAV.pdf

Arbeids- og inkluderingsministeren SVAR PÅ INTERPELLASJON

TIL 7. FEBRUAR 2008

fra representanten Per Rune Henriksen

I Bergens Tidende har det gjennom de siste månedene blitt avdekket en rekke negative brukererfaringer med NAV.

Mange føler avmakt og frustrasjon i møtet med vår velferdsforvaltning.

President, La meg gjøre det helt klart:

Brukerne skal ikke føle avmakt og frustrasjon i sitt møte med arbeids- og velferdsforvaltningen.''''

Skrevet

Det var urettferdig!

Ja det var det.

''Annen manns sorg er lett å bære.''

Gjest høstløv
Skrevet

Det var da enda godt å høre.

...såfremt de GJØR dette da. Man blir jo i tvil om de i det heletatt gjølr NOE "etter boken"

Når jeg har ringt NAV telefonen angående forskjellige saker, så sitter de og leser, hva som er skjedd i saken og ser også at jeg har ringt om den samme saken tidligere.

De er telefonoperatører og svarer på enkle spørsmål, men mer kompliserte saker sender de e-post til saksbehandler om, og det blir loggført.

Gjest høstløv
Skrevet

Hvorfor loggfører de ikke da all post uansett hvordan det blir innlevert?

Brevet ditt skulle vel også ha blitt loggført, kanskje det er det, gå til skranken og hør med de.

Gjest Tullerusken
Skrevet

Brevet ditt skulle vel også ha blitt loggført, kanskje det er det, gå til skranken og hør med de.

Hun saksbehandleren sjekket på sin data, og kunne ikke finne søknaden fra meg der.

Gjest høstløv
Skrevet

Hun saksbehandleren sjekket på sin data, og kunne ikke finne søknaden fra meg der.

Men de må da innse at denne etaten også kan gjøre feil.

Skrevet

''It is dangerous to be right when the government is wrong.''

Voltaire

Gjest Tullerusken
Skrevet

Ja, men jeg så jo hvordan det skjedde på ligningskontoret.

Der har de tilogmed INNRØMMET at de har gjort feil..men..de har ikke gitt meg mine penger tilbake likevel.

Begynner faktisk bli mer og mer bekymret jo mer jeg tenker å grubler på dette.

Gjest nav ansatt
Skrevet

Nei, det kan hun ikke, for hver gang du ringer NAV sin telefon, og oppgir ditt fødselsnr. så blir samtalen din loggført, så alle telefonsamtalene dine er loggført hos NAV.

Og alle henvendelsene til saksbehandler er også loggført, og det står i loggen hva du har sagt og at telefonoperatøren hos NAV har sendt en melding til saksbehandleren om at du har bedt henne om å ta kontakt.

Det du sier der stemmer ikke på vårt NAV kontor. Som forvaltningsorgan har vi plikt til å skrive journal, men all kontakt blir ikke loggført. Det vil trolig bli mer som blir registrert med tiden, er visst et dataprogram som er på trappene. Mulig de bruker det på en del andre kontorer.

Gjest piece of cake
Skrevet

Dette er bare småtteri i forhold til hva jeg har hørt/opplevd fra NAV. Jeg oppfordrer alle jeg kjenner til å unngå kontakt med NAV. Er det et system som gjør deg deppa så er det NAVs.

"Inkompetanse satt i system" - sitat Nils Håvard Dahl (fritt etter hukommelsen).

Melba1365380968
Skrevet

Kan ikke annet enn å føle med deg. Har opplevd så mye tull med Nav i det siste selv, i forbindelse med søknad om menerstatning etter yrkesskade. Det er umulig å få ta i saksbehandler, og når jeg først får tak i mennesket etter ukesvis på telefonen hver dag, så påstår vedkommende at han ikke er min saksbehandler! Men h*n kan heller ikke si hvem som er min saksbehandler...

Sist presterte dette mennesket å si til meg at han hadde forventet at jeg i det minste var istand til å skrive mitt eget navn!? Jeg har ingen problemer med å skrive mitt eget navn, men hadde bare ikke kommet så langt på skjemaet ennå...

Og det er jo ingen samarbeid mellom Nav lokal og Nav forvaltning når det gjelder papirer, virker det som. Alt er jo umulig for dem!

Stakkars mennesker som jobber i et så ubrukelig system at de blir så demoraliserte, demotiverte og livstrøtte at de lar det gå ut over de som er avhengige av dem. Og stakkars oss som må forholde seg til dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...