Gå til innhold

Det friske barnet med syke søsken

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som stadig snakker om sin oppvekst som friskt barn med to alvorlig syke søsken. Hun snakker om hvordan de aldri kunne planlegge ferier, jul og positive ting pga søskene. Om at det alltid var behov for å ta hensyn til dem, men aldri til henne. Hun ble usynlig blant de syke, men følte samtidig at det ble stilt store forventninger til henne som var frisk.

Jeg vet at jeg har vært borti problemstillingen "det friske barnet med syke søsken", men er det noen som vet hvor jeg kan finne mer informasjon om det? Finnes det noe litteratur eller nettartikler som belyser det?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318533-det-friske-barnet-med-syke-s%C3%B8sken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest best wishes

Hei, det er et veldig interessant tema det der. Jeg har selv jobbet med familier som har psykisk utviklingshemmede barn, og sett hvordan de frisk søsknene sliter. Kanskje du kan finne noe der, hvis det har overføringsverdi.

Ellers går det en bra film på kino om hvordan det er å ha en autistisk bror.The "black balloon". heter den.

Hei, det er et veldig interessant tema det der. Jeg har selv jobbet med familier som har psykisk utviklingshemmede barn, og sett hvordan de frisk søsknene sliter. Kanskje du kan finne noe der, hvis det har overføringsverdi.

Ellers går det en bra film på kino om hvordan det er å ha en autistisk bror.The "black balloon". heter den.

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...