Gå til innhold

lage noe med barna

pekkaline

Anbefalte innlegg

Jeg ser at vi har plenty av tid til å lage ting, men står tom i hodet akkurat nå. Noe vi kan pynte til jul med kanskje? Min datter er ti år.

Hva kan vi lage? Vi skal bake fremover, men ønsker andre tips om dere har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pakkelapper (altså sånne til-fra-lapper) til julegavene er i hvert fall noe som alltid trengs, og der kan man gjøre mye fint. Julekort likeså.

Ellers har Panduro noen kjempefine hobbysett til å lage både såper og drops. Dropsene har jeg prøvd, de blir kjempegode, men der må en voksen gjøre den delen av jobben som omhandler den varme dropsmassen. De kan pakkes inn i hjemmelagde kremmerhus, for eksempel. Veldig koselig.

Eller hva med å bake fine, store pepperkakefigurer som man kan dekorere, henge i silkebånd og pynte opp med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkelapper (altså sånne til-fra-lapper) til julegavene er i hvert fall noe som alltid trengs, og der kan man gjøre mye fint. Julekort likeså.

Ellers har Panduro noen kjempefine hobbysett til å lage både såper og drops. Dropsene har jeg prøvd, de blir kjempegode, men der må en voksen gjøre den delen av jobben som omhandler den varme dropsmassen. De kan pakkes inn i hjemmelagde kremmerhus, for eksempel. Veldig koselig.

Eller hva med å bake fine, store pepperkakefigurer som man kan dekorere, henge i silkebånd og pynte opp med?

Tusen takk for tips! Jeg skal høre med henne om dette kan være noe. Spennende med de dropsene, det har vi aldri gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Nille-butikkene selger de noen fine hobbysett til en rimelig penge. De består av Nisser, julekort, engler etc.

Pakkene inneholder alt man trenger, og de er såpass enkelt at barn på din datter alder, lett får det til. Resultatet blir også veldig bra.

Tilsvarende hobby-pakker får man også kjøpt på hobby-butikker i forskjellige vanskelighetsgrader og prisklasser.

Kan anbefale å supplere med en limpistol for mer hurtig og effektiv liming, og litt ekstra hobbymaling etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På KID kjøpte jeg julepynt i gips, som ungene kunne male på.

Her om dagen lagte vi perlesmykker, de ble ganse fine også!

Hobbyforetningene har masse av hobbysett, så ta en titt der!

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På KID kjøpte jeg julepynt i gips, som ungene kunne male på.

Her om dagen lagte vi perlesmykker, de ble ganse fine også!

Hobbyforetningene har masse av hobbysett, så ta en titt der!

:0)

Takk for tips :) Må jo finne på noe morro i disse ventetider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Nille-butikkene selger de noen fine hobbysett til en rimelig penge. De består av Nisser, julekort, engler etc.

Pakkene inneholder alt man trenger, og de er såpass enkelt at barn på din datter alder, lett får det til. Resultatet blir også veldig bra.

Tilsvarende hobby-pakker får man også kjøpt på hobby-butikker i forskjellige vanskelighetsgrader og prisklasser.

Kan anbefale å supplere med en limpistol for mer hurtig og effektiv liming, og litt ekstra hobbymaling etter behov.

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å lage pyntegjenstander så synes jeg det er bedre å fokusere på bruksgjenstander.

Sant det. Perlepynt på glass til telys, det hørtes fint ut, eller drops og kaker. Får høre med henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det. Perlepynt på glass til telys, det hørtes fint ut, eller drops og kaker. Får høre med henne :)

Perlepynt på fyrstikkesker er også flott. (Svart filt under.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott og fint det ble! Takk for link :) Det er jo gøy å lage noe skikkelige ting.

Det er ikke vi som har laget det i linken altså! :o) Vi lagde stjerner og de ble kjempefine så jeg må kjøpe flere perler så vi kan lage flere som Snuppa kan gi til venninner og tanter til ju. :o)

Sånn f.eks.:

http://shopimg.w3.no/48/lama%20hjertesten.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vi som har laget det i linken altså! :o) Vi lagde stjerner og de ble kjempefine så jeg må kjøpe flere perler så vi kan lage flere som Snuppa kan gi til venninner og tanter til ju. :o)

Sånn f.eks.:

http://shopimg.w3.no/48/lama%20hjertesten.jpg

Lekkert! Hehe ,ja jeg forstod at det var en link og ikke egne oppgaver . Slike fikk jeg lyst til å pusle med selv faktisk, med eller uten henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...