mariaflyfly Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Den siste boka der har datteren min på 11. Hun likte den, tror jeg... Jeg har ikke lest den selv. Hvorfor liker du den ikke? Lessvaret mitt til Lillemus. Det skal i tillegg nevnes at fantasy-sjangeren aldri har facinert meg. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Jeg har lest "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede" flere ganger - men nå er det noen år siden sist. Den er nydelig! Er akkurat ferdig med "Et glass melk, takk" av Herbjørg Wassmo. Den var grusom - men jeg lærte mye om noe jeg ikke har hatt særlig innblikk i tidligere (trafficking). Nå skal jeg til på "Ut å stjæle hester" - er spent på den! Enig - kvinnen som kledde seg naken for sin elskede er nydelig! 0 Siter
fresja Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Har aldri hørt om boka, men tenkte bare at tittelen kunne høres ut som ei krimbok. Hva slags bok er det da? Jeg tror jeg har lest Hovlands bok, men jeg har glemt hva den handlet om. Så ham nylig i sammen med bl.a. Olav Stedje. De reiesr rundt med noe de kaller Vestlandsrevyen. Hovland har en litt spesiell humor som jeg liker. Det er han som har laget teksten til Grisen står og hyler, som Odd Nordstoga synger. 0 Siter
bustebeisa Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Min favorittforfatter er og blir Gert Nygårdshaug. Boka som fikk øynene mine opp for ham, var "Prost Gotvins geometri". Gleder meg stort til "oppfølgeren" til denne boka kommer straks. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Liker Udødeligheten av Milan Kundera veldig godt, og dessuten Mystyerier av Knut Hamsund. Lo masse av Populærmusikk fra Vittula og likte alle de tre bøkene til Carl Frode Tiller godt. Ellers er jeg glad i bøkene til Hanne Ørstavik, Bergljot Hobæk Haff og Peter Høeg. Anbefaler alle disse i gr4unnen! 0 Siter
cathlin Skrevet 17. november 2008 Skrevet 17. november 2008 Vanskelig å si. Jeg synes en del klassikere er flotte. Hamsun, f.eks. Den boka som har gjort størst inntrykk på meg det siste året, er Fuglesang av Sebastian Faulks. Jeg skal definitivt lese mer av ham. Også likte jeg veldig godt den avsluttende romanen i Beatles-trilogien til Lars Saabye Christensen, som kom ut nå i høst. Akkurat nå sliter jeg meg gjennom "Skammarens dotter", en ungdomsroman på nynorsk. Anbefales definitivt ikke. Pensumlitteratur, vettu. Jeg liker også Hamsun. Dvs Pan er super. Og Tarjei Vesaas, Fuglane. Fin bok med flere lag. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Jonathan Livingston Seagull av Richard Bach. Oversatt til norsk heter den Måken Jonathan. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Det var hyggelig at jeg kunne spre den lille perlen til andre :-) Men er den "Verdens beste" bok? 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Den siste boka der har datteren min på 11. Hun likte den, tror jeg... Jeg har ikke lest den selv. Hvorfor liker du den ikke? Jeg sleit meg gjennom lydboka av "Skammarens dotter" og syntes den var treg og lite fengende, men ser jo at særlig jentene i 10-14-årsalderen gjerne pløyer hele serien og den er til og med på nynorsk. ) Så Flyfly og jeg er nok bare ikke i rett alder for den. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Min favorittforfatter er og blir Gert Nygårdshaug. Boka som fikk øynene mine opp for ham, var "Prost Gotvins geometri". Gleder meg stort til "oppfølgeren" til denne boka kommer straks. ''Boka som fikk øynene mine opp for ham, var "Prost Gotvins geometri". Gleder meg stort til "oppfølgeren" til denne boka kommer straks.'' "Fortellerens marked" kom for noen uker siden... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Jeg sleit meg gjennom lydboka av "Skammarens dotter" og syntes den var treg og lite fengende, men ser jo at særlig jentene i 10-14-årsalderen gjerne pløyer hele serien og den er til og med på nynorsk. ) Så Flyfly og jeg er nok bare ikke i rett alder for den. Men synes ikke du også den har kioskroman-preg? Eller er det bare meg som ikke lar meg fenge? 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Men synes ikke du også den har kioskroman-preg? Eller er det bare meg som ikke lar meg fenge? Vet ikke, den fenget ikke meg i alle fall, kioskromanpreg eller ikke. 0 Siter
morsan Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Vanskelig å plukke ut bare én, men tror det må bli Milan Kunderas "Tilværelsens uutholdelige letthet". 0 Siter
laban Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Vanskelig å plukke ut bare én, men tror det må bli Milan Kunderas "Tilværelsens uutholdelige letthet". Tenkte på deg igår. Se under Meldinger. 0 Siter
morsan Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Tenkte på deg igår. Se under Meldinger. *iler* 0 Siter
Gjest bokløven Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Frognerfitter Og Oppskriften av Magnus Rønningen og også det meste av Mads Larsen. Fremragende bøker alle i hopa! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 18. november 2008 Forfatter Skrevet 18. november 2008 Frognerfitter Og Oppskriften av Magnus Rønningen og også det meste av Mads Larsen. Fremragende bøker alle i hopa! Oppkriften har jo bare solgt 60 eksemplarer. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Frognerfitter Og Oppskriften av Magnus Rønningen og også det meste av Mads Larsen. Fremragende bøker alle i hopa! Fognerfitter?! Jaja, bra vi har forskjellig smak... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.