Gjest bokløven Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1227003766' post='4017494] Oppkriften har jo bare solgt 60 eksemplarer. Men den er fremdeles verdens beste bok!!! 0 Siter
Gjest bokløven Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Fognerfitter?! Jaja, bra vi har forskjellig smak... Har du lest den da? 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Har du lest den da? Jeg begynte, men gadd ikke lese den ferdig, makalaust dårlig... Har hørt flere si at det var bortkastet tid å lese den også, så jeg er ikke helt alene. Men fint om noen liker den da. ) 0 Siter
Gjest bokløven Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Jeg begynte, men gadd ikke lese den ferdig, makalaust dårlig... Har hørt flere si at det var bortkastet tid å lese den også, så jeg er ikke helt alene. Men fint om noen liker den da. ) Den er utrolig god, men kanskje ikke så spennede for folk som ikke bor i Oslo, jeg vet ikke... 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Den er utrolig god, men kanskje ikke så spennede for folk som ikke bor i Oslo, jeg vet ikke... Det var noe med språket også, det fløt dårlig synes jeg. Og du har helt sikkert rett i at jeg som ikke er kjent i Oslo får mindre utbytte av den enn en som er lokalkjent. ) Jeg kom ingen vei med Varg Veum-bøkene før jeg hadde vært i Bergen heller. ;o) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 ''Boka som fikk øynene mine opp for ham, var "Prost Gotvins geometri". Gleder meg stort til "oppfølgeren" til denne boka kommer straks.'' "Fortellerens marked" kom for noen uker siden... Dumme bokkilden. Bestilte den for lenge siden, skulle komme i postkassa med en gang den kom ut.... :-( 0 Siter
bustebeisa Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Det var noe med språket også, det fløt dårlig synes jeg. Og du har helt sikkert rett i at jeg som ikke er kjent i Oslo får mindre utbytte av den enn en som er lokalkjent. ) Jeg kom ingen vei med Varg Veum-bøkene før jeg hadde vært i Bergen heller. ;o) Har bare lest ei Varg Veum bok til nå. Ble nesten deprimert av å lese den. Om det var for mye realitet eller ikke vet jeg ikke, men det var få kvinner han sa noe pent om. Ikke sånn direkte negativt, men kropp og fjes går bare en vei jo eldre man blir. Ikke sikker på om jeg ønsker å lese slike realiteter. :-) 0 Siter
løvinne71 Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Den er utrolig god, men kanskje ikke så spennede for folk som ikke bor i Oslo, jeg vet ikke... Jeg er godt kjent i Oslo, har nylig lest boka, men ble slett ikke imponert! Ble skikkelig skuffa da jeg leste den fordi jeg hadde hørt positiv omtale om den på forhånd. Den handler jo ikke om annet enn det tragiske privatlivet til et par jenter, som tilfeldigvis kommer fra Frogner, og som roter seg opp i et sjeldent stort forbruk av menn, dop og alkohol. Deres adferd og erfaringer er på ingen måte representativ hverken for stedet eller miljøet de kommer ifra. Så hvis poenget med boka var å "avsløre" typiske sider fra Oslos Vestkant, så synes jeg forfatteren bommet kraftig. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Vanskelig å si, men disse har i hvertfall gjort uutslettelige inntrykk: * Prosessen av Kafka * Brødrene Karamasov av Dostojevskij. * Tilværelsens uutholdelige letthet av Kundera. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Har aldri hørt om boka, men tenkte bare at tittelen kunne høres ut som ei krimbok. Hva slags bok er det da? Det er ikke en roman, det er vel det man kaller prosa, består av mange små anekdoter, litt surrealistisk og veldig underholdende. 0 Siter
tonie Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Den jeg har lest flest ganger og som stadig fascinerer meg er Bildet av Dorian Gray av Oscar Wilde. Jeg bare elsker den boka. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Den jeg har lest flest ganger og som stadig fascinerer meg er Bildet av Dorian Gray av Oscar Wilde. Jeg bare elsker den boka. En av mine yndlingsbøker 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Vindens skygge av C. R. Zafon Ja, den er god. Oppfølgeren likeså, er nettopp ferdig med den. 0 Siter
mirami Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Ja, den er god. Oppfølgeren likeså, er nettopp ferdig med den. Er det en OPPFØLGER?? Det har ikke jeg fått med meg! Altså fortsettelse på historien? Da vet jeg hvertfall hva jeg skal ønske meg til jul... 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Ja, den er god. Oppfølgeren likeså, er nettopp ferdig med den. Godt å høre ) Skal begynne på den i dag ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Er det en OPPFØLGER?? Det har ikke jeg fått med meg! Altså fortsettelse på historien? Da vet jeg hvertfall hva jeg skal ønske meg til jul... Neida, det er to helt uavhengige bøker, så det spiller ingen rolle hvilken du leser først. Det var vel feil ordvalg fra min side. Men de har klare fellestrekk - blant annet spiller bøker og biblioteket for de glemte bøker en viktig rolle i begge. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Jonathan Livingston Seagull av Richard Bach. Oversatt til norsk heter den Måken Jonathan. Ja, Måken Jonathan er vakker! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Lessvaret mitt til Lillemus. Det skal i tillegg nevnes at fantasy-sjangeren aldri har facinert meg. Nå måtte jeg spørre datra mi for å være sikker (hun liker nemlig heller ikke fantasy-bøker ). Jeg fikk et kontant svar: "Kjedelig!" Jaja, og jeg som trodde hun koste seg med boka 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Jeg sleit meg gjennom lydboka av "Skammarens dotter" og syntes den var treg og lite fengende, men ser jo at særlig jentene i 10-14-årsalderen gjerne pløyer hele serien og den er til og med på nynorsk. ) Så Flyfly og jeg er nok bare ikke i rett alder for den. Sjekk svaret mitt til flyfly 0 Siter
jubalong70 Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Oj, det er veldig vanskelig å velge. Jeg har lest Garps Bok av John Irving flere ganger. Synes det er utrolig bra. Ellers har han også skrevet flere andre gode bøker; Siderhusreglene, En Bønn for Owen Meany bl.a. Isabell Allende skriver utrolig godt, og jeg anbefaler trygt alle bøkene hun har skrevet. Harry Potter er jo bare supre bøker, og de anbefales på det varmeste. Men det er så utrolig mange flotte bøker at jeg ikke ser meg tid til å ramse opp alle her nå 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.