hattifnatt1 Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 det er et vaanskelig spørsmål.er jo så mange bra bøker.. men marie hermannsson" mannen under trappen" er en av mine favoritter.(en roman hvor en aldri helt vet om handlingen skjer i virkeligheten eller om det er fantasi,galskap.) "parfymen"av patrick suskind,som nå er filmatisert, likte jeg også. "terningmannen" av luke rhinehart er også spesiell og verdt å lese synes jeg da.. 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Oj, det er veldig vanskelig å velge. Jeg har lest Garps Bok av John Irving flere ganger. Synes det er utrolig bra. Ellers har han også skrevet flere andre gode bøker; Siderhusreglene, En Bønn for Owen Meany bl.a. Isabell Allende skriver utrolig godt, og jeg anbefaler trygt alle bøkene hun har skrevet. Harry Potter er jo bare supre bøker, og de anbefales på det varmeste. Men det er så utrolig mange flotte bøker at jeg ikke ser meg tid til å ramse opp alle her nå ''Mesteren og Margarita'' av Mikhail Bulgakov. 0 Siter
grot Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 Vanskelig å si. Jeg synes en del klassikere er flotte. Hamsun, f.eks. Den boka som har gjort størst inntrykk på meg det siste året, er Fuglesang av Sebastian Faulks. Jeg skal definitivt lese mer av ham. Også likte jeg veldig godt den avsluttende romanen i Beatles-trilogien til Lars Saabye Christensen, som kom ut nå i høst. Akkurat nå sliter jeg meg gjennom "Skammarens dotter", en ungdomsroman på nynorsk. Anbefales definitivt ikke. Pensumlitteratur, vettu. Fuglesang gjorde et sterkt inntrykk her også. Kjøpte den til mannen min og vi likte den veldig godt begge to:-) 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 18. november 2008 Skrevet 18. november 2008 "Mesteren og Margarita" av Mikhail Bulgakov. (klarte visst å legge svaret feil - _igjen_) :S 0 Siter
Gjest frognerjenta Skrevet 19. november 2008 Skrevet 19. november 2008 Jeg er godt kjent i Oslo, har nylig lest boka, men ble slett ikke imponert! Ble skikkelig skuffa da jeg leste den fordi jeg hadde hørt positiv omtale om den på forhånd. Den handler jo ikke om annet enn det tragiske privatlivet til et par jenter, som tilfeldigvis kommer fra Frogner, og som roter seg opp i et sjeldent stort forbruk av menn, dop og alkohol. Deres adferd og erfaringer er på ingen måte representativ hverken for stedet eller miljøet de kommer ifra. Så hvis poenget med boka var å "avsløre" typiske sider fra Oslos Vestkant, så synes jeg forfatteren bommet kraftig. Det var jo hele poenget da, å illustrere at ikke alt er som folk tror på vestkanten. Men, du har tydeligvis misforstått hele boken. Ikke rart du ikke likte den da. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Det var jo hele poenget da, å illustrere at ikke alt er som folk tror på vestkanten. Men, du har tydeligvis misforstått hele boken. Ikke rart du ikke likte den da. Selvsagt fortod jeg det! Men det er jo allment kjent fra før at det også foregår mye rart bak "fine fasader." Og at folk fra alle slags bakgrunner roter seg inn i rus, og dårlige miljøer. Sånn sett leverte denne boken bare "gammelt nytt!" og ingen "nye avsløringer" om hvordan folk fra vestkanten lever, noe som jeg på forhånd hadde fått inntrykk av. Disse jentenes erfaringer var såpass ekstreme, at det var mere en skildring av Oslos rusmiljø, enn av Oslos vestkant-miljø. Og i rusmiljøet havner det selvsagt folk fra med alle typer bakgrunn. Det var dette jeg mente med at jentene ikke var representanter for hverken stedet eller miljøet de hadde som bakgrunn. Men i motsetning til meg, så kommer jo du tydeligvis fra Frogner selv, og får bare si ifra hvis jeg tar feil. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 "Mesteren og Margarita" av Mikhail Bulgakov. (klarte visst å legge svaret feil - _igjen_) :S Den har jeg fått anbefalt mange ganger, og har prøvd meg på et par ganger, men har ikke kommet ordentlig i gang. Må prøve igjen! Er den veldig tung eller er det bare meg? *sukk* Kan legge til at jeg har lest generelt ganske mye, også en del russisk litteratur. 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 20. november 2008 Skrevet 20. november 2008 Den har jeg fått anbefalt mange ganger, og har prøvd meg på et par ganger, men har ikke kommet ordentlig i gang. Må prøve igjen! Er den veldig tung eller er det bare meg? *sukk* Kan legge til at jeg har lest generelt ganske mye, også en del russisk litteratur. Jeg synes ikke den var tung. Men jeg tenkte at den var litt rar til å begynne med. Anbefaler deg å gjøre et nytt forsøk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.