Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden tidlig i går hatt hodepine og smerter i diverse muskler. Diarè i hele natt og i dag. Kraftige magekramper, som gjør jævelig vondt.

Alt tyder på influensa, rent bortsett fra at jeg har hatt tilnærmet normal temperatur hele tiden.

Er dette årets influensa, eller er det mulig at jeg har pådratt meg en matforgiftning? Jeg spiste en bit fisk (resten gikk i søpla) som smakte dårlig forleden dag, men vet ikke om matforgiftning kan gi disse symptomene.

So?

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nick

8

• Lotte :o)

5

• tonie

4

• AAA

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Influensaen har vel ikke kommet enda og diare har lite med infuensa å gjøre.

Må være noe annet.

Skrevet

Søsteren og svogeren min ble skikkelig dårlige for noen uker siden. De var sjuke med kraftig diare og magekramper i rundt en ukes tid. Prøver viste at de hadde fått i seg en eller annen bakterie fra kjøtt de hadde spist. De følte seg skikkelig dårlige, men feber tror jeg ikke de hadde.

Influensa er det vel neppe? Folk som har hatt influensa, sier at man aldri er i tvil når man først får den ;)

Skrevet

Høres ut som matforgiftning eller omgangssyke, ikke influensa.

Skrevet

Søsteren og svogeren min ble skikkelig dårlige for noen uker siden. De var sjuke med kraftig diare og magekramper i rundt en ukes tid. Prøver viste at de hadde fått i seg en eller annen bakterie fra kjøtt de hadde spist. De følte seg skikkelig dårlige, men feber tror jeg ikke de hadde.

Influensa er det vel neppe? Folk som har hatt influensa, sier at man aldri er i tvil når man først får den ;)

''Influensa er det vel neppe? Folk som har hatt influensa, sier at man aldri er i tvil når man først får den ;)''

Jepp, det stemmer. Det er mye som blir kalt influensa som ikke er det, den saken er klar. Jeg har hatt influensa 2 ganger i mitt voksne liv. Jeg husker til og med årstallene, 1996 og 2007. Det er ikke noe å trakte etter, believe you me!

Influensaviruset pleier forøvrig å nå Norge like over nyttår eller deromkring.

Skrevet

Influensaen har vel ikke kommet enda og diare har lite med infuensa å gjøre.

Må være noe annet.

Influensaen har definitivt kommet! Jeg lå hele forrige uke med 40 i feber og dag fire gikk jeg til legen og fikk konstatert influensa.

Ingen magekramper eller diare her, men vondt i hodet, tett i nesa. vondt i halsen og brystet, generelt vondt i hele kroppen, og ikke noe å trakte etter nei! Hangler ennå, og legen mente at jeg iallefall måtte regne med tre uker før jeg ble helt symptomfri! :(

Skrevet

''Influensa er det vel neppe? Folk som har hatt influensa, sier at man aldri er i tvil når man først får den ;)''

Jepp, det stemmer. Det er mye som blir kalt influensa som ikke er det, den saken er klar. Jeg har hatt influensa 2 ganger i mitt voksne liv. Jeg husker til og med årstallene, 1996 og 2007. Det er ikke noe å trakte etter, believe you me!

Jeg har faktisk aldri hatt influensa! I alle fall ikke som voksen. Var mye syk som barn - og husker lange perioder med høy feber da - og det var muligens influensa - men det har jeg ikke hatt etter ungdomsskolen i alle fall.

Kan få feber og føle meg tett i hodet og slapp i kroppen, men det går alltid over i løpet av noen dager, og da er det jo ikke influensa.

Tror nok det stemmer det du sier, at mange bruker nok det begrepet om kraftig forkjølelse også.

Skrevet

Influensaen har definitivt kommet! Jeg lå hele forrige uke med 40 i feber og dag fire gikk jeg til legen og fikk konstatert influensa.

Ingen magekramper eller diare her, men vondt i hodet, tett i nesa. vondt i halsen og brystet, generelt vondt i hele kroppen, og ikke noe å trakte etter nei! Hangler ennå, og legen mente at jeg iallefall måtte regne med tre uker før jeg ble helt symptomfri! :(

Ok, da tok jeg feil.

Jeg vaksinerer meg hos bedriftslegen hvert år, så jeg får ikke influensa lenger heldigvis. Har ikke hatt det på mange år.

Skrevet

Ok, da tok jeg feil.

Jeg vaksinerer meg hos bedriftslegen hvert år, så jeg får ikke influensa lenger heldigvis. Har ikke hatt det på mange år.

Snakket med en kollega i dag som har gjort det samme, og det tror jeg jammen jeg skal gjøre neste år jeg også. Har det skittravelt på jobb å denne tiden av året, og definitivt ikke tid til å hangle i 3-4 uker!

Jeg trodde man måtte ha tungtveiende grunner for å få vaksine jeg, men kollegaen min hadde ikke fått noen spørsmål til tross for at han er en frisk mann i sin beste alder.

Skrevet

Snakket med en kollega i dag som har gjort det samme, og det tror jeg jammen jeg skal gjøre neste år jeg også. Har det skittravelt på jobb å denne tiden av året, og definitivt ikke tid til å hangle i 3-4 uker!

Jeg trodde man måtte ha tungtveiende grunner for å få vaksine jeg, men kollegaen min hadde ikke fått noen spørsmål til tross for at han er en frisk mann i sin beste alder.

Nei, jeg er 42 og frisk som en fisk.

Det finnes egentlig ingen grunner for at jeg skal ta den, annet enn at jeg synes det er deilig å slippe.

Jeg husker hvor dårlig jeg ble av influensa før i tiden. Jeg fikk influensa hvert år.

Etter at jeg begynte med sprøyta for flere år siden, har jeg ikke hatt det. Deilig!

Det er så kjedelig når det går vekk 2 uker om vinteren på å være syk og kanskje tar det til og med enda lenger tid.

Jeg hadde lungebetennelse tideligere i høst og jeg orker ikke enda en ny runde med sykdom, så jeg er veldig glad vi har det tilbudet på jobben vår. Alle som vil, kan ta den.

Skrevet

Det finnes egentlig ingen grunner for at jeg skal ta den, annet enn at jeg synes det er deilig å slippe.

Jeg husker hvor dårlig jeg ble av influensa før i tiden. Jeg fikk influensa hvert år.

Etter at jeg begynte med sprøyta for flere år siden, har jeg ikke hatt det. Deilig!

Det er så kjedelig når det går vekk 2 uker om vinteren på å være syk og kanskje tar det til og med enda lenger tid.

Jeg hadde lungebetennelse tideligere i høst og jeg orker ikke enda en ny runde med sykdom, så jeg er veldig glad vi har det tilbudet på jobben vår. Alle som vil, kan ta den.

Hvor tidlig på høsten tar dere vaksinen da?

Skrevet

Hvor tidlig på høsten tar dere vaksinen da?

Vi tok den i Oktober.

Skrevet

Vi tok den i Oktober.

Neste oktober stiller jeg definitivt til fastlegen! ;)

Skrevet

Neste oktober stiller jeg definitivt til fastlegen! ;)

Gjør det:-)

Skrevet

Jeg har kun hatt influnensa en gang i mitt liv. Det var januar 2007. Var ikke tvil om at det var influensa.

Også har du de som tror de han influensa hvert år. En kraftig forkjølelse med feber kalles lett for influensa.

Et familiemedlem av meg har influensa mange ganger hver år sier han. Han har influensa hver gang han har feber og er forkjølet.

Skrevet

Influensa hvert år???

I følge div jeg har lest får man ikke influensa hvert år..

Selv har jeg kun hatt influensa en gang i mitt voksne liv. Det var i 2007. Men jeg har nesten hvert år feber og kraftig forkjølelse med muskelvondt. Som jeg før jeg virkelig hadde influensa trodde var influensa.

Skrevet

Influensa hvert år???

I følge div jeg har lest får man ikke influensa hvert år..

Selv har jeg kun hatt influensa en gang i mitt voksne liv. Det var i 2007. Men jeg har nesten hvert år feber og kraftig forkjølelse med muskelvondt. Som jeg før jeg virkelig hadde influensa trodde var influensa.

Jeg hadde infuensa hvert år en periode før jeg begynte med sprøyta.

Ikke hvert år hele livet, men det var en periode jeg fikk det flere år på rad.

Skrevet

Jeg hadde infuensa hvert år en periode før jeg begynte med sprøyta.

Ikke hvert år hele livet, men det var en periode jeg fikk det flere år på rad.

Jeg tror faktisk ikke det er mulig å få influensa hvert år. Influensavirusene ligner såpass på hverandre fra år til år, at man er immun iallefall første året etter at man har hatt influensa.

Noen leger her inne som vet mer om dette? ;)

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke det er mulig å få influensa hvert år. Influensavirusene ligner såpass på hverandre fra år til år, at man er immun iallefall første året etter at man har hatt influensa.

Noen leger her inne som vet mer om dette? ;)

Det er akkurat det jeg har hørt også. Så jeg tviler også på at det virkelig er influensa personen har hatt hvert år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...