Gå til innhold

Hvordan dusje?

Anbefalte innlegg

Gjest Skvippers

Har hatt dette innlegget liggende på Åpent forum en stund. Men egentlig er det dere her på Bokstavbarna jeg skulle spørre, for grunnen til at jeg spør er at vi har en gutt med sterke autistiske trekk og han bruker 15 min. i dusjen hver dag. Har prøvd å lære ham å vaske hår, ansikt, under armene og underlivet - i nevnte rekkefølge. Men han stopper opp etter over ti min. og mener han ikke har fått vasket ansiktet og ikke har fått skylt hendene. Vi strever virkelig, for vi mener det er i overkant dyrt å dusje 15 min. hver dag. OG vi syns det hadde vært fint om han ikke hadde så mange ritualer.... Han fikser ikke at vi bytter sjampo, såpe, at han ikke lenger får Asan Mann osv....

Vasker dere hele kroppen selv om dere dusjer hver dag? Jeg mener, har dere såpe på skuldrene, nedover armene, mellom tærne og sånt?

Jeg bruker å tenke at kroppen får nok vask når det er såpe i håret, i ansiktet, under armene og i underlivet. Tærne sitter som kjent nederst, og blir badet i såpevann så jeg vasker aldri mellom tærne når jeg dusjer (en liten gris kanskje?).

Min kjære og jeg er litt uenige om dette, så jeg ville gjerne ha svar fra dere om hva dere gjør. Så kan vi kanskje enes om hva som er mest vanlig - eller hva som kan ansees for å være normalt.

Jeg kjenner meg renslig og grei jeg - selv om jeg vasker håret, ansiktet, armhulene og underlivet hver dag i dusjen og lar det bli med det :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318557-hvordan-dusje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør som deg - først hårshampoo og lar den sitte i mens jeg bruker såpe på armhuler, under brystene (blir ofte litt svett der) og rundt halsen og i fjeset. Skyller så av såpe og shampoo og tar balsam i håret. Denne virker mens jeg evt. bruker peeling i ansiktet og etterpå vasker underlivet med intimsåpe. Skyller så alt av og er ferdig. :o)

Av og til bruker jeg såpe på hele kroppen og tar meg lengre tid da, men til daglig gjør jeg som beskrevet over.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/318557-hvordan-dusje/#findComment-2623571
Del på andre sider

• 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...